Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61127 - Derbi Gpr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wilmer 29-3-2010 19:37 Print topicpost
Posts: 8
hallo

ik heb een probleem met mijn derbi gpr.hij loopt altijd niks mis mee maar sinds vorige week van op de 1 op de andere dag wil hij nog maar 10000 toeren inplaats van 12000 toeren en als je constant rijd dan zakt hij steeds klein beetje in en komt terug ook wil hij niet meer zo snel als eerst. wat kan dat zijn. zit al een nieuwe bougie in en carb al door de ontvetterbak gehad.

mvg wilmer
 

st.nyksterdriver 29-3-2010 19:44 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wilmer
hallo

ik heb een probleem met mijn derbi gpr.hij loopt altijd niks mis mee maar sinds vorige week van op de 1 op de andere dag wil hij nog maar 10000 toeren inplaats van 12000 toeren en als je constant rijd dan zakt hij steeds klein beetje in en komt terug ook wil hij niet meer zo snel als eerst. wat kan dat zijn. zit al een nieuwe bougie in en carb al door de ontvetterbak gehad.

mvg wilmer

hoelang zit je cilinder er al op ? (aantal km)
haal in ieder geval je cilinder er maar af en bekijk je zuigerveren die kunnen wel eens versleten zijn

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 29-3-2010 om 19:45 uur.
 
Stiffmeister 29-3-2010 19:48 Print reply

Posts: 1582
Zouden inderdaad je zuigerveren wel eens kunnen zijn
dus deze vervangen (zul je even moeten kijken, -> dus los halen)
er staan uiteraard verschillende faq's etc op brommerforum
om je hier bij te helpen.
 
.. Retro Active
Wilmer 29-3-2010 19:54 Print reply
Posts: 8
hij heeft er nu 11000 opstaan en nog nooit vervongen.

Dit bericht is gewijzigd door Wilmer op 29-3-2010 om 19:59 uur.
 
Cootje46 29-3-2010 20:00 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wilmer
hij heeft er nu 11000 opstaan en nog nooit vervongen.

Dit bericht is gewijzigd door Wilmer op 29-3-2010 om 19:59 uur.


Zuigertje kan goed versleten zijn, dat is ook best logisch na 11000 km. Maar trek jij je brommer altijd door tot in de 12k toeren??
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
JohanSendapower 29-3-2010 20:05 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


Zuigertje kan goed versleten zijn, dat is ook best logisch na 11000 km. Maar trek jij je brommer altijd door tot in de 12k toeren??


nou zo logisch is dat nou ook weer niet... want ik rij al meer dan 25000 met zelfde cilinder/zuiger...

naja dat verschilt opzich ook weer per brommer

Dit bericht is gewijzigd door JohanSendapower op 29-3-2010 om 20:06 uur.
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
Cootje46 29-3-2010 20:06 Print reply

Posts: 735
25000 km met dezelfde zuiger en cilinder? Wat voor brommer is da dan?
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
Wilmer 29-3-2010 20:07 Print reply
Posts: 8
nou meestal wel omdat hij onderin bijna geen kracht heeft maar dat kan ook door die versleten veren komen. en weet iemand ook wat het kan wezen dat hij bij de 6000 toeren stottert en als eroverheen gaat weer goed is?

Dit bericht is gewijzigd door Wilmer op 29-3-2010 om 20:08 uur.
 
Cootje46 29-3-2010 20:12 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wilmer
nou meestal wel omdat hij onderin bijna geen kracht heeft maar dat kan ook door die versleten veren komen. en weet iemand ook wat het kan wezen dat hij bij de 6000 toeren stottert en als eroverheen gaat weer goed is?

Dit bericht is gewijzigd door Wilmer op 29-3-2010 om 20:08 uur.


Dat je brommer een beetje inhoud net voor de powerband is niet zo erg, dat is normaal
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
Wilmer 29-3-2010 20:16 Print reply
Posts: 8
ja maar dat was eerst niet zo. nu loopt hij ook veel minder. en ook wel 15km/u verschil
 
der Chef 29-3-2010 20:26 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
25000 km met dezelfde zuiger en cilinder? Wat voor brommer is da dan?

Mijn derbi gpr, 29.200km
 
Cootje46 29-3-2010 20:27 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Mijn derbi gpr, 29.200km


Tering , en dat terwijl ie honderd looopt?
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
ChielTZR 29-3-2010 20:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


Tering , en dat terwijl ie honderd looopt?


Hij gebruikt vast en zeker speciaal glijmiddel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
der Chef 29-3-2010 20:28 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


Tering , en dat terwijl ie honderd looopt?

Nouja 90 echte kilometers houd het wel op.
 
rik hulkenberg 29-3-2010 20:31 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Nouja 90 echte kilometers houd het wel op.

dat kan niet zelfs bij een orginele honda mb moet de zuiger tussen de 20000 en 25000 worden vervangen
 
ChielTZR 29-3-2010 20:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

dat kan niet zelfs bij een orginele honda mb moet de zuiger tussen de 20000 en 25000 worden vervangen


Mischien een gevalletje van vroeg opschakelen en geluk hebben?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 2371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved