Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Rieju RS2: knipperlicht soms constant aan ipv knipperen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61119 - Rieju RS2: knipperlicht soms consta...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MarcoZ1 29-3-2010 16:03 Print topicpost
Posts: 8
Ik heb sinds kort een Rieju RS2, en ik ben er echt heel erg blij mee
Helaas heb ik wel 1 probleem sinds een paar dagen geleden: als ik het knopje omdruk van de knipperlichten, zijn de knipperlichten gewoon de hele tijd aan ipv dat ze knipperen. Soms knipperen ze wel, maar dan is het bijvoorbeeld 3 seconden aan, 1 seconde uit, 3 seconden aan, etc.

Er zit een nieuwe accu in omdat de vorige al 2 jaar oud was en heel erg snel leeg was.
Het starten gaat nu ook niet meer zo makkelijk als normaal, ik moet nu als ik op het start-knopje druk ook meteen wat gas geven zodat hij beter aanslaat.
Ik dacht dat de accu leeg was, maar ik heb zo'n 30km gereden en het is nog steeds hetzelfde (weet niet of 30km lang genoeg is om de accu een beetje bij te laden).
In het dashboard wordt aangegeven dat de accu helemaal vol is, of 1 van de 8? streepjes eraf.

Hij heeft van maandag t/m vrijdag stilgestaan, maar ik denk niet dat dat het probleem is (heb er niet zo veel verstand van trouwens).
Is er iets mis met de kabelboom ofzo?

Toch best een lang bericht geworden, sorry, maar hopelijk kan iemand me helpen want ik vind het nu haast te risicovol en vervelend voor andere mensen als ik zou gaan rijden nu.
 

pieke.faessen 29-3-2010 16:05 Print reply

Posts: 372
waarschijnlijk is je knipperlicht-relais versleten, of blijft het zo af en toe hangen, moet je maar even kijken of je ergens een nieuwe vandaan kan halen
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
ChielTZR 29-3-2010 16:06 Print reply

Posts: 6016
Hoeveel volt geeft je accu?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MarcoZ1 29-3-2010 16:35 Print reply
Posts: 8
Nu ChielTZR het zegt, de nieuwe accu heeft 12ampere en 4volt wat erop staat, maar er staat ook 5 volt op (tekst), al weet ik niet precies waarom 4 volt er dan ook op staat.
Kan dat het probleem zijn?
 
ChielTZR 29-3-2010 16:40 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcoZ1
Nu ChielTZR het zegt, de nieuwe accu heeft 12ampere en 4volt wat erop staat, maar er staat ook 5 volt op (tekst), al weet ik niet precies waarom 4 volt er dan ook op staat.
Kan dat het probleem zijn?



ik denk eerder 12 volt en 4 ampere?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 29-3-2010 om 16:40 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Yosander RS2 29-3-2010 16:41 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcoZ1
Nu ChielTZR het zegt, de nieuwe accu heeft 12ampere en 4volt wat erop staat, maar er staat ook 5 volt op (tekst), al weet ik niet precies waarom 4 volt er dan ook op staat.
Kan dat het probleem zijn?

Ik neem aan dat je ampère(uur) en volt door elkaar hebt gehaald; en een 12 volt met 4 of 5 ampère-uur is standaard.
Meet je accu dus even na en als die klopt zou ik naar je relais kijken.

Dit bericht is gewijzigd door Yosander RS2 op 29-3-2010 om 16:42 uur.
 
XDr4g0nX 29-3-2010 16:42 Print reply

Posts: 3526
Een brommeraccu hoort gewoonlijk 12v te geven met 4 of 5 Ampere,
Dus je hebt je accu wss verkeerd afgelezen.

Gooi er even een multimeter op dan weet je het gelijk
 
Signature: [==||========] 20% complete
NeonFreaky 29-3-2010 16:42 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarcoZ1
Nu ChielTZR het zegt, de nieuwe accu heeft 12ampere en 4volt wat erop staat, maar er staat ook 5 volt op (tekst), al weet ik niet precies waarom 4 volt er dan ook op staat.
Kan dat het probleem zijn?


Zeker een gel accu?
Die heeft de grote van een 4 A accu maar levert 5 ampere
En ik denk dat je ampere en volt door elkaar haalt
maar misschien staat daarom 4 & 5 erop?
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
MarcoZ1 29-3-2010 18:08 Print reply
Posts: 8
Ja, haha, ik wist niet precies hoe het zat met ampere en volt, maar aangezien die getallen wel standaard zijn dacht ik dat jullie het wel zouden begrijpen .
Het is een onderhoudsvrije loodzuur-accu, er staat niet gel-accu op, maar na wat opzoeken op internet lees ik dat het dat praktisch gezien wel moet zijn.

Ik zal wel even naar de relais kijken
 
Freddy-fish 29-3-2010 18:19 Print reply

Posts: 2129
jup ik gok ook het knipper relais, als je op de accu meet, ff meten met contact aan en uit, aan moe thij 13v ofzo geven, en uit moet hij gewoon netjes 12 v geven
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ChielTZR 29-3-2010 18:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
jup ik gok ook het knipper relais, als je op de accu meet, ff meten met contact aan en uit, aan moe thij 13v ofzo geven, en uit moet hij gewoon netjes 12 v geven


waarom 13 met contact aan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Chicken 30-3-2010 11:30 Print reply
Posts: 56
Ik denk dat ie bedoelt met contact aan, met ene motor die draait, want dan moet de accu opladen en dus meer dan 12 Volt geven (13 á 14)

Als je je knipperlicht aan doet, branden dan wel voor én achter of alleen voor of alleen achter? Want als dat het geval is, dan moet je ff je lampjes nakijken en/of je bedrading want dan ligt daar je probleem.
 
Vehikel 30-3-2010 22:00 Print reply

Posts: 2903
Ik gok toch dat het iets met de accu is, dit zijn typische kuren van een zwakke accu/of knipperrelais dat te weinig stroom krijgt.

Bijvoorbeeld doordat ergens anders meer stroom verbruikt wordt dan normaal en er minder overblijft voor het relais.

Je kan de accu een nachtje in de lader houden en kijken wat het uithaalt (30km kan wat weinig zijn, zeker als je je lampen etc. aan hebt staan).


Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 30-3-2010 om 22:01 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved