Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Valt weg na rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61099 - Valt weg na rijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XDr4g0nX 26-3-2010 23:47 Print topicpost

Posts: 3526
Na een tijdje hiermee te hebben rondgereden (2 zuigers ), denk ik dat ik bijna zeker weet wat het is.
Ik zou alleen nog graag even wat feedback van jullie kant willen.

Setup Honda NSR:
50cc Fast Arrow (39mm),
18mm Keihin met sproeier 140,
Originele luchtfilterbox met Twin Air element,
Metrakit RK.

Probleem:
Als ik aan het rijden ben is er in het begin nog niks aan de hand, maar zodra ik een tijdje volgas blijf rijden of vaak hoge toeren rij. Dan lijkt het wel of ik geen benzine meer heb, mijn snelheid daalt ineens en als ik gas geef smoort hij alleen maar (bwooaap).
Maar hij valt niet uit! Ik had dus begrepen dat als hij uitvalt dat het dan hoogstwaarschijnlijk een warmloper is, maar uitvallen doet hij niet.

Als ik niks doe dan rolt hij van een hogere snelheid terug naar ongeveer 20 of 30km/h maar daarna kan ik wel weer heel zachtjes gas geven. Niet te veel want anders smoort hij weer, en ik kan heel langzaam weer opbouwen om meer gas te geven zonder dat hij smoort.

Ik dacht zelf dus aan dat mijn vlotterbakje te snel leeg trekt, zelf had ik ook al gezocht naar oplossingen maar kon niets duidelijks vinden.
Is er iemand die weet wat dit is en kan mij verder helpen?

Alvast bedankt.
 
Signature: [==||========] 20% complete

JB1 26-3-2010 23:48 Print reply

Posts: 14881
Ff meten wat de doorstroom is van je slangetje etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 26-3-2010 23:53 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ff meten wat de doorstroom is van je slangetje etc.

Hoe zou ik dat kunnen doen, want als ik mijn tank open draai dan komt er genoeg benzine uit zetten.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Freddy-fish 26-3-2010 23:54 Print reply

Posts: 2129
het lijkt me tog echt je vlotterbak, de oplossing hiervoor is het vlotter pinnetje wat bij buigen zodat hij verder open gaat, ik heb dit symptoom ook gehad
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
JB1 26-3-2010 23:54 Print reply

Posts: 14881
In een maatbeker stouwen, en dan de tijd opnemen

Ff kijken hoeveel cc benzine p/m eruit komt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Voetentje 26-3-2010 23:57 Print reply

Posts: 2356
Ik heb ongv. het zelfde probleem alleen bij mij is het minder erg.
Ik heb het volgende:
Als ik een tijdje volgas heb gereden en laat mn gas los en wil weer gas geven doet hij mwoooaapp. Dan moet ik hem weer 1 sec los laten en als ik dan geleidelijk weer gas geef doet hij het gewoon weer.
Ik zat zelfde te denken aan:
Vuil in de carb.
Vuil in het benzine traject.
Vollterbakje trekt leeg.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de oplossing.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
XDr4g0nX 27-3-2010 0:01 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
het lijkt me tog echt je vlotterbak, de oplossing hiervoor is het vlotter pinnetje wat bij buigen zodat hij verder open gaat, ik heb dit symptoom ook gehad

Dit pinnetje toch?

En moet hij dan naar buiten zodat de vlotter verder naar beneden kan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
In een maatbeker stouwen, en dan de tijd opnemen

Ff kijken hoeveel cc benzine p/m eruit komt

En hoeveel cc moet er per minuur uit komen?

 
Signature: [==||========] 20% complete
Paul de Salmiakbal 27-3-2010 0:05 Print reply

Posts: 5285
Je moet het vlotter zo bijbuigen, dat de vlotternaald het gangetje later afsluit. Dit betekent dat je het vlotter naar boven moet buigen tov de naald.
 
sendaSM-almkerk 27-3-2010 2:11 Print reply
Posts: 207
klinkt als te veel lucht dus te weinig benzine
 
supiemotaart 27-3-2010 19:40 Print reply

Posts: 118
heb je toevallig je ontsteking al door laten meten?
ik heb ook zoiets gehad waarbij die in het begin uitviel als die warm werd en later steeds vaker. Toen was de condensater op mijn onsteking bijna dood.
 
hard goan is goed goan!
XDr4g0nX 27-3-2010 22:05 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
klinkt als te veel lucht dus te weinig benzine

Dacht ik dus ook al idd
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supiemotaart
heb je toevallig je ontsteking al door laten meten?
ik heb ook zoiets gehad waarbij die in het begin uitviel als die warm werd en later steeds vaker. Toen was de condensater op mijn onsteking bijna dood.

Nee heb ik niet gedaan, ik verwacht niet dat het een probleem is met mijn ontsteking omdat hij wel blijft lopen en niet uit valt. En zelfs als hij warm is en bijvoorbeeld even ergens naar binnen ga en 5 minuten later weer ga rijden (tank open laten staan), dan doet hij het verder perfect. Tot ik een tijdje rij, en dan gaat hij dus raar doen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
gluurder 28-3-2010 1:43 Print reply

Posts: 73


Quoteorspronkelijk gepost door: JB1
Ff meten wat de doorstroom is van je slangetje etc.


Hoe zou ik dat kunnen doen, want als ik mijn tank open draai dan komt er genoeg benzine uit zetten.


Ga eens rijden zonder de tankdop (halfvolle tank anders loopt de zooi er overheen ) heb je dan geen probleem tankdop ontluchting schoonmaken , iets opboren of er een goede tankdop op zetten (tank trekt vacuum)

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 28-3-2010 om 1:44 uur.
 
Chicken 28-3-2010 11:52 Print reply
Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gluurder


Quoteorspronkelijk gepost door: JB1
Ff meten wat de doorstroom is van je slangetje etc.


Hoe zou ik dat kunnen doen, want als ik mijn tank open draai dan komt er genoeg benzine uit zetten.


Ga eens rijden zonder de tankdop (halfvolle tank anders loopt de zooi er overheen ) heb je dan geen probleem tankdop ontluchting schoonmaken , iets opboren of er een goede tankdop op zetten (tank trekt vacuum)

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 28-3-2010 om 1:44 uur.

Maar dan zou hij gewoon uit moeten vallen toch? Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, heb em ff schoongemaakt die dop en daarna deed ie weer normaal. Maar als de tank vacuum trekt, komt er helemaal geen benzine meer en dan valt ie uit als het goed is.
 
ErikVerkade 28-3-2010 12:00 Print reply

Posts: 980
of het ontluchtinkje zit niet helemaal dicht en loopt het nog een heel klein beetje door
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
XDr4g0nX 28-3-2010 12:35 Print reply

Posts: 3526
Ik ga straks even mijn vlotterbuisje even vervangen door mijn oude die in mijn kapotte 18mm zat. Ik heb die gister even met de compressor doorgeblazen op mijn werk, ik denk namelijk zelf dat die gewoon verstopt zit op het moment. En als dat niet werkt ga ik de vlotter wat omhoog buigen

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 28-3-2010 om 12:35 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
XDr4g0nX 28-3-2010 17:51 Print reply

Posts: 3526
Ik heb net mijn vlotter vervangen door degene in mijn oude 18mm Keihin, alleen als ik nu mijn kraantje open draai begint hij te lekken. Hij krijgt nu dus te veel benzine.


Dit is de vlotter die er uit kwam, zoals je kan zien bestaan hij uit 2 delen. Hoort hij er uit 2 te bestaan, of moet het 1 geheel zijn?


Dit is het niveau dat de oude vlotter omhoog ging, de nieuwe heb ik dus iets omhoog gebogen zodat hij dus meer benzine door zou laten. Maar is dit niveau genoeg voor deze of moet hij meer naar boven of beneden?

Dus als er benzine uit het nippeltje komt onder aan de carburateur sluit de vlotternaald het buisje niet goed af?
 
Signature: [==||========] 20% complete

Dit topic is 6781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved