Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Sachs MadAss Accu leeg, geen verlichting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61098 - Sachs MadAss Accu leeg, geen verlic...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chicken 26-3-2010 22:49 Print topicpost
Posts: 56
Hallo,

Ik ben helaas, tot mijn grootste verdriet achter een defect gekomen bij mijn Sachs MadAss. En 3 keer raden, het heeft met de elektronica te maken.

Ik wou 's avonds naar huis rijden, dus ik probeerde em te starten met de elektrische start, wel draaien enzo maar sloeg niet aan. Dus ik gewoon met de kick start hem gestart. Alles draaide en werkte gewoon.

Ik ben toen gaan rijden met mijn verlichting aan (alles wat ik had)
Onderweg, viel mij op dat mijn licht steeds minder fel werd. Ik ben gewoon doorgereden, en niet doorgehad dat mijn snelheidsmeter (digitaal) steeds zwakker werd en niet meer mn snelheid aangaf, hier ben ik achter gekomen toen ik onder een lantaarnpaal langs reed. (display verlichting doet et niet sinds ik em gekocht heb.)

Eenmaal thuis aangekomen, deed mijn achterlicht (LED's) het helemaal niet meer, en mijn voor licht alleen mijn minimale verlichting heel zwak, display van km/h meter deed et niet meer, en mijn E-start draaide niet eens meer, als ik op et knopje drukte brandde mijn licht nog zwakker.

Ik denk dus dat mijn accu nu leeg is en mijn dynamo of wat dan ook mijn accu moet opladen niet werkt.

Hulp is echt heel erg welkom, ik ben ten einde raad

Luuk
 

Floris-tsx 26-3-2010 23:21 Print reply

Posts: 3225
acuutje laadt niet meer bij, maar wordt alleen maar leeggetrokken
óf je brom maakt ergens massaverbinding aan de pluskant
óf je spanningsregelaar is zum klossen
 
Iedereen kan professioneel worden
Chicken 27-3-2010 14:30 Print reply
Posts: 56
Bedankt voor je reactie,

ik heb vandaag m'n elektronica klepje open gekregen (wat een hels takke werk) hoe kan ik nakijken of mijn spanningsregelaar naar de klote is? En om te kijken of ie massaverbinding aan de pluskant maakt moet ik dan gewoon de draden nakijken?

Ik heb mn accu doorgemeten, geeft 11.26 Volt, ook bij hoog toeren terwijl dit niet hoort geloof ik, dan moet deze ±14(?) Volt zijn.

Wel heb ik een los stekkertje gevonden daar, deze geeft zonder dat de motor draait niks aan Volts, maar als mn motor draait, geeft ie ±19.96 Volt, ook bij meer toeren, deze kan dus geloof ik niet van mijn dynamo komen, klopt dat? Volgens mijn elektrisch schema uit de handleiding is dit het stekkertje waar de ignition adjuster (begrenzer?) op moet. Deze heeft de vorige eigenaar eraf gehaald dus dat kan wel kloppen denk ik.

Edit: Als hij massaverbinding maakt aan de plus kant, dan maakt ie toch gewoon kortsluiting en dan moet de zekering het toch begeven? (10 Amp zekering) De zekering is nog intact en alles doet het wel nog gewoon, wel had ik toen ik hem (met mn eigenwijze hoofd) hem elektrisch wou starten dat alles eventjes uitviel, en vervolgens weer aan ging. Mijn start motor draaide hierna pas, wel heel zwakjes en kreeg em niet aan.

Edit2: Ik kijk nu ff bij andere topics met hetzelfde probleem (andere brommer weliswaar maar klinkt ook gewoon logisch) weet iemand toevallig waar ik de lichtspoel kan vinden en hoe ik deze door moet meten, mn spanningsregelaar zit gewoon direct achter mn accu, maar hoe moet ik deze door meten?

Dit bericht is gewijzigd door Chicken op 28-3-2010 om 11:48 uur.
 

Dit topic is 4261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved