na een winter hebben stil gestaan en het mooie weer erweer aankomt wou ik weer m'n brommer starten. helaas hij had dr geen zin in. toen heb ik alles dr af gehald carb. motorblok enz. nu waren al mijn pakkingen helemaal vast gekoekt aan me cilinder. en bij me kop was alleen nog ijzer.
het gaat om een mtx-sh met een mbx 80 blok. en 110cc
nu heb ik een paar vraagjes...
ik heb een 28mm carb. maar die zit best schuin dr op en daardoor ontstaan gauw droogte scheurtjes in het rubber. van de carb naar spruitstuk. nu zit ik te denken heb ik meer ruimte met een 24 mm? maakt dit veel uit kwa prestatie? kortom is een andere carb. handiger zoja welke?
ook zit ik met wat voor pakkingen ik dr in zal doen. weer dezelfde die ik had voor moto import of zijn dr mooiere/betere?
ik heb altijd het idee gehad dat er iets koelvloeistof weg lekte zowel aan de buitekant als binnekant van de cilinder. en toen ik me blok op de kop hield kwam er ook smerige grijsige olie uit. nu keek ik ff gauw en kan dit ook aan de moeren liggen? wat ik heb gewoon moeren dr op en geen moer zoals dit :
http://www.honda-m-shop.nl/media/12200.JPG
kortom ff wat tips en trucs om de boel schoon te maken en te reviseren
Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 25-3-2010 om 17:03 uur.
|