Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - reviser beurtje wat/waar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61078 - reviser beurtje wat/waar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 25-3-2010 17:01 Print topicpost

Posts: 572
na een winter hebben stil gestaan en het mooie weer erweer aankomt wou ik weer m'n brommer starten. helaas hij had dr geen zin in. toen heb ik alles dr af gehald carb. motorblok enz. nu waren al mijn pakkingen helemaal vast gekoekt aan me cilinder. en bij me kop was alleen nog ijzer.

het gaat om een mtx-sh met een mbx 80 blok. en 110cc

nu heb ik een paar vraagjes...

ik heb een 28mm carb. maar die zit best schuin dr op en daardoor ontstaan gauw droogte scheurtjes in het rubber. van de carb naar spruitstuk. nu zit ik te denken heb ik meer ruimte met een 24 mm? maakt dit veel uit kwa prestatie? kortom is een andere carb. handiger zoja welke?

ook zit ik met wat voor pakkingen ik dr in zal doen. weer dezelfde die ik had voor moto import of zijn dr mooiere/betere?

ik heb altijd het idee gehad dat er iets koelvloeistof weg lekte zowel aan de buitekant als binnekant van de cilinder. en toen ik me blok op de kop hield kwam er ook smerige grijsige olie uit. nu keek ik ff gauw en kan dit ook aan de moeren liggen? wat ik heb gewoon moeren dr op en geen moer zoals dit :
http://www.honda-m-shop.nl/media/12200.JPG

kortom ff wat tips en trucs om de boel schoon te maken en te reviseren

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 25-3-2010 om 17:03 uur.
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-3-2010 17:24 Print reply

Posts: 9841
je moet zorgen dat de pasvlakken perfect recht zijn, vooral als ie heet wordt kan de cilinder en kop een beetje kromtrekken waardoor een pakking nooit meer goed zal afsluiten.

Die sludge die eruit komt lopen is met water vervuilde olie, of met olie vervuild water iig zit het door elkaar daar.

Kleinere carb kan nooit kwaad, kan zelfs zijn dat ie er beter mee gaat presteren en hoe dan ook beter af te stellen is.
denk dat 24mm best een mooie maat is voor een 110cc.

 
Too cool for school!
mrgforce 26-3-2010 15:22 Print reply

Posts: 572
oke, dus ff al die aangekoekte pakking dr af schrobben en daarna ff alle olie verversen?

nieuwe pakkingen goed?

http://www.josdijkma...d&productId=6850

en tja ik vond hem altijd niet 100% goed presteren. top ongeveer 85km/h en geen wheelie of iets...

ook heb ik van me balhoofd de onderste ring en stof ring kapot gemakt. ( moesten dr af) en kan nu nergens nieuwe vinden iemand die wat weet?


ook zit ik nog steeds met mijn oliepomp in me maag. deze zit namelijk niet helemaal gezond meer vanwege de carb. hier even wat pics:

hij zit niet omhoog want dat past niet, dus moest hem los naar beneden leggen



zoals tie hoort


en zoals tie ligt


ik heb hier lang mee rond gereden. en heeft al die tijd zo gezeten. ( dat verklaart denk ik ook die vieze olie....) ik wil hem dr af halen en las dat je daar doppen voor hebt? en wil niet de boel open halen om dat dat wielletje dr uit te halen. dus hoe kan ik dit goed en netjes oplossen?

en waar is dit tuitje voor:


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-3-2010 16:31 Print reply

Posts: 9841
dat tuitje zou zomaar een afvoer kunnen zijn als er een keerring lek gaat en ie dus zn olie bij zn kvs gaat krijgen (of andersom)

maar het kan ook niet zo zijn

 
Too cool for school!
Leen 26-3-2010 16:55 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dat tuitje zou zomaar een afvoer kunnen zijn als er een keerring lek gaat en ie dus zn olie bij zn kvs gaat krijgen (of andersom)

maar het kan ook niet zo zijn




hehe, life's riddled with mysteries
 
mrgforce 27-3-2010 11:17 Print reply

Posts: 572
heb al een simpele oplossing voor de oliepomp.... gewoon de bovenkant af zagen... dan beetje olie dr in en klein beetje kit dat ie dicht is en hij sluit mooi af!

en niemand heeft nog geraden wa het mysterieuze tuutje is :P ?
 
mtx_owned 27-3-2010 11:23 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce


en niemand heeft nog geraden wa het mysterieuze tuutje is :P ?



Wat martijn zegt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mrgforce 27-3-2010 17:41 Print reply

Posts: 572
oke, en zal een andere carb, veel uit maken?
 

Dit topic is 2232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved