Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Puch Maxi + Koso RS Dyno

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61074 - Puch Maxi + Koso RS Dyno
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Glnniejj 25-3-2010 13:35 Print topicpost
Posts: 12
Mijn teller werkt niet? ik heb nu een accu van 12v 1.2Ah . De teller heeft 12Volt DC nodig. + zit rechtstreeks aangesloten op accu. - Zit ook rechtstreeks aangesloten op de accu. heb ook geprobeert om de - van de accu op het frame aan te sluiten en de - van de teller op het frame maar werkt ook niet. Volgens mij is de teller gewoon dood want de accu is opgeladen maar aangezien ik niet veel weet van dat soort bedrading vraag ik het hier. ik heb de stroomkabels gemaakt van 1,5mm speakerdraad. alle kabels zitten vast met kabelschoentjes en zit gewoon goed. ik ben ten einde raad kan iemand mij helpen? bvd. glenn ps. teller slaat niet aan bij toeren of km





 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)

Royal Club 25-3-2010 13:50 Print reply

Posts: 60390
controleer eens of iets anders het wel doet op die acuu.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2010 14:57 Print reply

Posts: 17929
ik heb het idee dat je puch 6v is, je accu 12 v en dat je daardoor in de knoop zit
 
stevoo 25-3-2010 15:00 Print reply

Posts: 689
maja de teller is toch 12 v en de accu 12v en hij heeft het er rechtstreeks op aangesloten.
 
MembraaNN beunhaas!!
JB1 25-3-2010 15:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik heb het idee dat je puch 6v is, je accu 12 v en dat je daardoor in de knoop zit


Hoeft niet.
Koppel je accu eens los van het laadsysteem, en kijk of je accu nog vol zit.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2010 15:22 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Hoeft niet.
Koppel je accu eens los van het laadsysteem, en kijk of je accu nog vol zit.


die koso krijgt geen massa van de brommer zelf heb ik t idee

en heb je geen geschakelde plus nodig voor die koso? dus 2 plussen zoals bij een autoradio
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 18:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


die koso krijgt geen massa van de brommer zelf heb ik t idee

en heb je geen geschakelde plus nodig voor die koso? dus 2 plussen zoals bij een autoradio

je hebt bij die tellers idd een permanente plus, en een geschakelde na het contact
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Glnniejj 25-3-2010 18:53 Print reply
Posts: 12
Massa van de brommer zelf werkt niet zoals ik bovenaan al had vermeld..
wat bedoelen jullie met een permanente plus?
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2010 19:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Glnniejj
Massa van de brommer zelf werkt niet zoals ik bovenaan al had vermeld..
wat bedoelen jullie met een permanente plus?


alle 3 de massas moeten aan elkaar, brommer accu en teller

en die teller heeft waarschijnlijk 2 plussen, een constante en een geschakelde
 
shirioko 25-3-2010 19:04 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Glnniejj
Massa van de brommer zelf werkt niet zoals ik bovenaan al had vermeld..
wat bedoelen jullie met een permanente plus?

dat je 2 plus draden hebt
een is permanent plus, dat wil zeggen dat hij altijd op je accu is aangelsoten en altijd stroom krijgt
en een geschakelde plus wil zeggen dat hij stroom krijgt zodra je je contact aanzet
de permanente is om er voor te zorgen dat hij bijvoorbeeld je opgeslagen instellingen en kilometerstand enzo opslaat, en de geschakelde is om je teller te activeren, zodat hij niet je accu leegtrekt wanneer je brommer uit staat
 
Glnniejj 25-3-2010 19:53 Print reply
Posts: 12
hier is het bedradingsschema dan kunnen jullie me misschien helpen..
het niet echt een moeilijke om aan te sluiten maar niet wetende dat ik een contactslot nodig had? en is ook niks over dubbele plus te zien..

 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
Glnniejj 27-3-2010 17:16 Print reply
Posts: 12
Ik heb nu 1 vaste en 1 geschakelde + maar geen verschil
wie kan mij verder helpen??
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)

Dit topic is 5307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved