Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zwakke vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61070 - zwakke vonk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 24-3-2010 20:45 Print topicpost

Posts: 3065
motorhispania begon steeds meer te stotteren, en nu is het zover dat hij maar de helft van alle slagen vonken geeft.

het gekke is dat hij het soms wel weer gewoon goed doet, en dan, als ik hem even stationair laat lopen weer niet

ik heb maar een erg zwakke, tot geen vonk. maximale afstand van bougiekabel tot massa is maar een paar mm, anders komt er gewoon geen vonk vanaf, voorheen kon ik de kabel altijd een paar cm van de massa afhouden en kwam er nog een sterke vonk vanaf

gaat om een HPI ontsteking, heeft het voorheen altijd goed gedaan, probleem is ineenkeer gekomen

hij maakt goede massa, aan de killswitch ligt het ook niet en de uitgaande draad van de cdi maakt wel vonken als je hem tegen de massa houdt, dus primaire spoel tot aan cdi kan ik al uitsluiten, dus denk ik dat het probleem bij de bobine te zoeken is

bobine heb ik doorgemeten en daar kwamen de volgen waardes uit:

uitgaande draad van cdi naar massa --> 10 kilo ohm

uitgaande draad cdi naar bougiekabel aansluiting --> 3,1 kilo ohm

bougiekabel aansluiting naar massa --> 12 kilo ohm

zijn dit de juiste waardes?



edit: heb hier nog wel een standaard am6 ducati bobine liggen, zou ik deze kunnen gebruiken icm hpi om te testen of het aan de bobine ligt? of is dit niet goed voor m'n hpi?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-3-2010 om 20:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-3-2010 om 21:54 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

kipje 24-3-2010 20:50 Print reply

Posts: 49
moet je even de bougie(aan de kant dat hij vonkt) de afstand tussen de puntjes wat kleiner maken (ong 0.7 - 0.8 mm)
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
kpotmake 24-3-2010 20:51 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kipje
moet je even de bougie(aan de kant dat hij vonkt) de afstand tussen de puntjes wat kleiner maken (ong 0.7 - 0.8 mm)



iemand een serieus antwoord?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kipje 24-3-2010 20:57 Print reply

Posts: 49
als je het niet snapt zeg het dan gwn
als de afstand te groot is om de vonk over te kunnen brengen dan komt er geen vonk en moet je dus de afstand kleiner maken( ook weer natuurkunde)
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
kpotmake 24-3-2010 21:00 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kipje
als je het niet snapt zeg het dan gwn
als de afstand te groot is om de vonk over te kunnen brengen dan komt er geen vonk en moet je dus de afstand kleiner maken( ook weer natuurkunde)

lees mijn post eens goed door en ga daarna antwoord geven ipv zomaar wat beginnen te roepen

er komt namelijk al geen vonk van mijn bobine af dus lijkt me niet dat het probleem dan op te lossen is door mijn contactpuntjes van bougie te gaan stellen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
sendaSM-almkerk 24-3-2010 21:19 Print reply
Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kipje
als je het niet snapt zeg het dan gwn
als de afstand te groot is om de vonk over te kunnen brengen dan komt er geen vonk en moet je dus de afstand kleiner maken( ook weer natuurkunde)


wie snap het nouw niet
 
Chicken 24-3-2010 21:40 Print reply
Posts: 56
Hij zelf Maar eventjes terug on-topic :P

Dit bericht is gewijzigd door Chicken op 24-3-2010 om 21:40 uur.
 
Niek de Wildt 24-3-2010 21:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
motorhispania begon steeds meer te stotteren, en nu is het zover dat hij maar de helft van alle slagen vonken geeft.

het gekke is dat hij het soms wel weer gewoon goed doet, en dan, als ik hem even stationair laat lopen weer niet

ik heb maar een erg zwakke, tot geen vonk. maximale afstand van bougiekabel tot massa is maar een paar mm, anders komt er gewoon geen vonk vanaf, voorheen kon ik de kabel altijd een paar cm van de massa afhouden en kwam er nog een sterke vonk vanaf

gaat om een HPI ontsteking, heeft het voorheen altijd goed gedaan, probleem is ineenkeer gekomen

hij maakt goede massa, aan de killswitch ligt het ook niet en de uitgaande draad van de cdi maakt wel vonken als je hem tegen de massa houdt, dus primaire spoel tot aan cdi kan ik al uitsluiten, dus denk ik dat het probleem bij de bobine te zoeken is

bobine heb ik doorgemeten en daar kwamen de volgen waardes uit:

uitgaande draad van cdi naar massa --> 3,5 kilo ohm

uitgaande draad cdi naar bougiekabel aansluiting --> 3,1 kilo ohm

bougiekabel aansluiting naar massa --> 3,3 kilo ohm

zijn dit de juiste waardes?



edit: heb hier nog wel een standaard am6 ducati bobine liggen, zou ik deze kunnen gebruiken icm hpi om te testen of het aan de bobine ligt? of is dit niet goed voor m'n hpi?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-3-2010 om 20:49 uur.


Ja, de bobine kan je uitwisselen.
 
kpotmake 24-3-2010 21:56 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, de bobine kan je uitwisselen.

ok, maar dan heb ik nog een vraagje: de bobine van zon ducati onsteking is cdi en bobine in één 'kastje', er staan 6 aansluitingen op: massa, stopknop, bougiekabel aansluiting en 3 die voor mij onduidelijk zijn: bianco (wit), rosso (rood), verde (groen)

wat houden die 3 aansluitingen nou eigenlijk in?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-3-2010 om 21:57 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
popiv 24-3-2010 22:00 Print reply

Posts: 593
er zitten toch maar 4 aansluitingen op een ducati cdi/bobine? wit, rood, groen en geel dacht ik...
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
kpotmake 24-3-2010 22:01 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
er zitten toch maar 4 aansluitingen op een ducati cdi/bobine? wit, rood, groen en geel dacht ik...

ja, en een massakabel en aansluiting voor bougiekabel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, de bobine kan je uitwisselen.

heb je hier ervaringen mee? want ik heb het net geprobeerd maar zonder resultaat, denk dat het iets te maken heeft dat hpi losse cdi en bobine heeft ipv in één behuizing

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-3-2010 om 22:36 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 24-3-2010 22:55 Print reply

Posts: 3065
maar even voor de duidelijkheid: ik krijg dus een sterkere vonk van mijn cdi als van mijn bobine, betekent dit zoiezo dat mijn bobine stuk is?

want als dat het geval is ga ik een nieuwe halen, zou natuurlijk zonde van het geld zijn als het ook evt ergens anders aan zou kunnen liggen

EDIT: probleem opgelost, bobine was naar de hoere

mag slotje op

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 25-3-2010 om 10:15 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 6387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved