Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - kreng vonkt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #6107 - kreng vonkt niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chriss 5-11-02?20:41 Print topicpost
Posts: 1859
Quote:
H\
Quote:
Haal eerst de kap van het vliegwiel eraf.
Aan de linkerkant zitten de contactpunten. Draai het schroefje dat de contactpunten vasthoud een beetje los. Zorg ervoor dat het nog wel klemt.
Aan de bovenkant van het plaatje met daarop de contactpunten, zit een inkeping. Er boven op de grondplaat is ook een inkeping gevormd. Hierin kun je de schroevendraaier zetten om de contactpunten te verplaatsen.
Pak de voelermaatjes er bij. Zorg voor een plaatje (of meer op elkaar) van 0.4 mm.
Draai het vliegwiel zo dat de contactpunten maximaal open zijn, en je er toch bij kan met de voelermaat. Als de punten nergens open gaan, duw dan de bovenkant van contactpunten naar rechts.
Haal de voelermaat tussen de contactpunten door. Als dit stroef gaat, duw dan de bovenkant naar rechts.
Gaat het heel gemakkelijk, draai ze dan naar links.
Anders mag je de schroef van de contact punten vast draaien. Controleer na het aandraaien nogmaals de afstand. Door het aandraaien, kan de afstand veranderen.
Nu is de contactpunt afstand afgesteld.

Draai de bougie uit z'n gat, en pak een schuifmaat. Duw de schuifmaat zoals op de foto in het gat, met de pen een paar centimeter uit geschoven.
Draai het vliegwiel langzaam rechtsom, tot de schuifmaat-afstand niet meer veranderd (1 maal ronddraaien is voldoende).
Maak de afstand op de schuifmaat 0,8-1,2 mm groter, en stop hem weer voorzichtig in het bougie-gat. Draai het vliegwiel heel rustig rond, totdat de zuiger tegen de schuifmaat aan tikt. Dit is 2 mm voor het bovenste dode punt, en op dit moment moeten de punten gaan openen.
Zet op het vliegwiel nu op een willekeurige plaats een streepje. Zet ook een streepje er tegenover op het carter.

Draai nu de drie schroeven die de grondplaat op z'n plaats houden een beetje los.
Haal de zwarte draad die uit het blok komt los, en verbindt hem met je multimeter (bereik 0-200 Ohm). Een goede manier is om de pen van de multimeter in het kroonsteentje, dat op de meeste maxi's, zit te schroeven.
De andere pen stop je tussen de koel ribben, of een andere plek die in verbinding staat met je blok.
Zit de strepen tegenover elkaar, en draai het vliegwiel een halve slag. Bekijk nu de stand van de multimeter. Die ligt in de buurt van de 0.2 Ohm.
Draai het vliegwiel nu verder (rechtsom) totdat de meterwaarde veranderd. Even laten rusten, want het kan ook een false puls zijn, als de meter te naukeurig is.
Als de waarde dan een stuk hoger is als de eerst gemeten waarde (1 à 2 Ohm) dan is dit het huidige ontstekingstijdstip.
Als de streep om het vliegwiel nog niet langs de streep om het carter is geweest, draai dan de grondplaat rechtsom.
Als hij er wel langs is gegaan, draai dan de grondplaat linksom.
Als ze samen vallen kun je de grondplaat vast zetten, hierna weer even controleren.

Als het goed gedaan is, staat je onsteking nu op tijd, en kun je gaan testen.



ik snap het wel een beetje maar ik krijg em toch niet aan et lopen, af en toe knalt ie achteruit, en als ik de koppeling van mn puch in blijf houden pruttelt ie af en toe wat---> onsteking staat dus goed verkeerd, ik kan mn grondplaat paar mm verschuiven maar ik heb zowat alles al geprobeerd, kontaktpunten staan goed en et ding loopt nog steeds niet goed :p

iemand nog tips waar op te letten
 

chriss 5-11-02?21:00 Print reply
Posts: 1859
et lijkt ook wel of mn kontaktpuntjes verdraaid zijn, kweet niet of ik dat nu denk of echt waar is
 
chriss 5-11-02?21:31 Print reply
Posts: 1859
hij liep nu ff maar zeer slecht, als ik koppeling in blijf houden loopt ie beetje :p

ik snap et niet dat sleufje is toch maar een kleine cm lang ik heb zowat elke 1000ste van mm geprobeerd en nog loopt ie niet meer fatsoenlijk, contactpunten staan goed en hij vonkt ook goed...
 
SIWWN 5-11-02?21:41 Print reply
Posts: 7079
Compressie genoeg?

Liep ie eerst wel (goed)
Probeer eens met starter pilot, remmenreiniger,deo spray, alchohol enzo..
 
chriss 5-11-02?22:13 Print reply
Posts: 1859
pongel rijd alweer, blijkt dat ik mn contactpuntjes maar heel miniscuul kan open laten gaan op puchmaxi.dsv.nl staat 0,4 mm grrrrr bastards...... :p
 
SIWWN 5-11-02?23:00 Print reply
Posts: 7079
misschien wel typefout.. moet misschien 0,04mm zijn,Maar boeit nouw niet meer
 
Martijn 6-11-02?23:44 Print reply
Posts: 10000
ik zat altijd maar wat te kutte met die contactpuntjes....als ie niet reed deed ik ze dichter bij elkaar..omdat ie dan niet vonkte...
als ie vonkte tussen de contactpunten dan deed ik ze wat verder...

tadaa..en de poeg liep als een tiet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
chriss 7-11-02?06:45 Print reply
Posts: 1859
hij loopt nu als 2 tieten
 
Martijn 8-11-02?01:11 Print reply
Posts: 10000
ATA....


ow crap..w.aaaorm kent niemand dezelfde southparkafleveringen als ik... :a

bebe's boobs destroy society...das de naam van deze aflevering...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved