Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Startprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61064 - Startprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JeroenMonteban 24-3-2010 17:01 Print topicpost
Posts: 13
Ik heb een probleem met mijn Zundapp CS50, geforceerde koeling.
Ik heb er een aantal maanden voor het laatst op gereden.
Hij heeft dus een tijdje stilgestaan.
In deze maanden heb ik níets veranderd aan de brommer, hem alleen gewassen.
Alleen, nu ik hem wil starten, start hij opeens niet meer.

Hij lijkt benzine/olie te lekken bij de carburateur.
Hoe het kan dat hij het nu opeens niet meer doet en hij na een tijdje stilstaan opeens lekt, weet ik niet.

Iemand een idee wat te doen?

Ps: ik heb erg weinig verstand van brommertechniek...
 

kipje 24-3-2010 17:04 Print reply

Posts: 49
bougie dr uit hale ff kijke of die nat is en zo ja ff droog maken
zonder bougie dr in even starten daarna bougie dr terug in een dan starten
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
larsschenkel 24-3-2010 17:27 Print reply

Posts: 56
je hebt het vast al wel gedaan..
maar na een tijdje stil staan is het beter om hem even aan te lopen
 
Leen 24-3-2010 17:28 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsschenkel
je hebt het vast al wel gedaan..
maar na een tijdje stil staan is het beter om hem even aan te lopen



En waarom is dat beter?
Ik vermoed dat die vent zn vlotter blijft hangen, en dan zeikt er idd brandstof uit je carb vandaan.
Zal je krukholte onderhand ook wel vol staan.
 
JeroenMonteban 24-3-2010 17:56 Print reply
Posts: 13
En wat valt er aan een hangende vlotter te doen?
 
Leen 24-3-2010 17:58 Print reply

Posts: 26877
brommer ff optillen aan de achterkant en laten vallen.

door de klap wil de vlotter dan meestal wel weer loskomen
 
JeroenMonteban 24-3-2010 19:31 Print reply
Posts: 13
Ik heb de bougie gecheckt, de achterkant laten vallen en meerdere keren geprobeerd hem aan te lopen, maar helaas zonder succes.
Iemand nog een ander idee?
 
Derbi-Olaf 24-3-2010 19:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
brommer ff optillen aan de achterkant en laten vallen.

door de klap wil de vlotter dan meestal wel weer loskomen

jammere is dat dat meestal een gedempte schok is, wat ik meestal doe is met de achterkant van een hamer of schroevendraaier even tegen de vlotterbak tikken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Leen 24-3-2010 19:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

jammere is dat dat meestal een gedempte schok is, wat ik meestal doe is met de achterkant van een hamer of schroevendraaier even tegen de vlotterbak tikken.



nou, als jij je brommer laat vallen geeft dat een aardige klap hoor
 
Derbi-Olaf 24-3-2010 19:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nou, als jij je brommer laat vallen geeft dat een aardige klap hoor

aan de brommer wel, maar aan de vlotterkamer valt dat reuze mee :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
larsschenkel 24-3-2010 20:02 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeroenMonteban
Ik heb de bougie gecheckt, de achterkant laten vallen en meerdere keren geprobeerd hem aan te lopen, maar helaas zonder succes.
Iemand nog een ander idee?

tsja je zou het vlotterbakje eraf kunnen halen...
maar dan denk ik ook dat er een nieuwe pakking tussen moet.

Dit bericht is gewijzigd door larsschenkel op 24-3-2010 om 20:06 uur.
 

Dit topic is 1284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved