Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Uitlaat Demonteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 500 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61063 - Uitlaat Demonteren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 24-3-2010 14:51 Print topicpost

Posts: 726
Hallo!

ik heb een yamaha Tzr met een Leovince V6 uitlaat,
nu wilde ik eens een andere uitlaat kopen, maar de leovince dan eerst opknappen en ontkolen. zodat ik daar ook nog wat geld voor kan vangen en hij er netjes uit ziet.

Nu wilde ik hem demonteren maar na alle bevestigingen los te maken kreeg ik hem er niet af, alle boutjes zijn eraf incl. de veertjes.

maar bij de bevestiging aan de cilinder (waar hij erin schuift) zit nogal veel roest, kan het zijn dat hij vast geroest is in de cilinder?
heb al met verschillende sprays geprobeerd, ook al even warm laten draaien want ik dacht misschien zet de cilinder wel meer uit dan de uitlaat.
en ook met een hamer of stevig trekken kom ik niet verder.

Iemand een oplossing?

Mvg Meathausen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

knoffy 24-3-2010 14:53 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Hallo!

ik heb een yamaha Tzr met een Leovince V6 uitlaat,
nu wilde ik eens een andere uitlaat kopen, maar de leovince dan eerst opknappen en ontkolen. zodat ik daar ook nog wat geld voor kan vangen en hij er netjes uit ziet.

Nu wilde ik hem demonteren maar na alle bevestigingen los te maken kreeg ik hem er niet af, alle boutjes zijn eraf incl. de veertjes.

maar bij de bevestiging aan de cilinder (waar hij erin schuift) zit nogal veel roest, kan het zijn dat hij vast geroest is in de cilinder?
heb al met verschillende sprays geprobeerd, ook al even warm laten draaien want ik dacht misschien zet de cilinder wel meer uit dan de uitlaat.
en ook met een hamer of stevig trekken kom ik niet verder.

Iemand een oplossing?

Mvg Meathausen



uitlaat in zijn geheel draaien

 
b0nes 24-3-2010 15:14 Print reply

Posts: 2058
een beetje draaien en jotteren zodat hij los komt , en beetje geweld wil wel is helpen.

Anders losstoken maar dat lijkt me vrij stug.
 
Meathausen 24-3-2010 15:24 Print reply

Posts: 726
in zijn geheel draaien wil ook niet, zit muur vast.

losstoken? bedoel je daarmee een stuk wegbranden of de cilinder heel warm maken zodat hij los komt? daar zie ik mijn oplossing niet in, te gevaarlijk voor me blokje lijkt me.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
b0nes 24-3-2010 15:29 Print reply

Posts: 2058
gewoon met een gasbrandertje je uitlaat heet stoken , kan geen kwaad.

wel uitkijken voor rubbers en lak en dan als hij lekker heet is jotteren tot er beweging inzit
 
antonhonda 24-3-2010 15:36 Print reply

Posts: 3616
gewoon kwaad maken :P
wd40 dr op/in spuiten
dan aan uiltaat draaien en trekken en mieren
moet kunne stoken is laatste optie

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 24-3-2010 om 15:42 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Meathausen 24-3-2010 15:37 Print reply

Posts: 726
dus ik zou met een gasbrander de uitlaat heet moeten maken?

dan komt hij toch juist alleen maar vaster te zitten doordat de uitlaat uitzet en de cilinder zo blijft?

Mvg Marc
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Paultje Pils 24-3-2010 15:41 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
dus ik zou met een gasbrander de uitlaat heet moeten maken?

dan komt hij toch juist alleen maar vaster te zitten doordat de uitlaat uitzet en de cilinder zo blijft?

Mvg Marc


Ik zou de uitlaat van de cilinder heet stoken, dan los roppen als een malle. Als dat niet lukt, gewoon twee keer per dag WD40 erin, en een week volhouden. Dan nog een keer warm stoken en dan moet het lukken lijkt me
 
If you can't dodge it, ram it.
Meathausen 24-3-2010 16:06 Print reply

Posts: 726
zijn er echt geen andere mogelijkheden dan losbranden?
en anders moet ik het maar proberen hé
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
mestyle 24-3-2010 16:24 Print reply
Posts: 630
uitlaat+ cilinder eraf halen. dan cilinder vast proberen te zetten zonder dat je die beschadigt en dan los proberen te wrikken.
 
tjeerdie 24-3-2010 17:09 Print reply

Posts: 251
check alles voor de zekerheid nog een keer.
Hij zit ook niet met veren vast?

Heb je al geprobeerd met een schroevendraaier/beitel en een hamer?
 
Micha.L 24-3-2010 17:21 Print reply

Posts: 535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tjeerdie
check alles voor de zekerheid nog een keer.
Hij zit ook niet met veren vast?

Heb je al geprobeerd met een schroevendraaier/beitel en een hamer?



? Wil je dat hij zijn uitlaat/-poort aan gort slaat?
 
tjeerdie 24-3-2010 17:39 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
[...]



? Wil je dat hij zijn uitlaat/-poort aan gort slaat?



dat jij nou alles meteen kapot maakt als je een schroevendraaier en hamer gebruikt.
Gewoon de schroevendraaier een beetje in de monding slaat en dan de uitlaat eruit wrikken.
Gaat bij mij perfect
 
Freddy-fish 24-3-2010 17:55 Print reply

Posts: 2129
1 man brommer vast laten houden, en jij met een blok hout en een hamer her en der wat tikken geven, zodat hij schrikt en los schiet
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Stiffmeister 24-3-2010 17:58 Print reply

Posts: 1582
Zekerweten dat alle boutjes los zitten? , het lijkt me echt raar dat een uitlaat gewoon aan de cilinder is vastgeroest,
of hij moet een heel lange tijd stil hebben gestaan?
(of een kwestie van HEEL SLECHT onderhoud ) ..

Ik denk dat je met wat wd40 en wat porren/wrikken mischien wel een heel eind komt kwa losmaken. geen gereedschap/lomp geweld gaan gebruiken, heb je alleen maar kans op geschadeging van je pijp en of brommert.
 
.. Retro Active
ChielTZR 24-3-2010 18:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Ik zou de uitlaat van de cilinder heet stoken, dan los roppen als een malle. Als dat niet lukt, gewoon twee keer per dag WD40 erin, en een week volhouden. Dan nog een keer warm stoken en dan moet het lukken lijkt me


Als je de uitlaat heetstookt zet ie toch juist uit een gaat ie klemmen?

moet je niet de cil warm stoken?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 2982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved