hallo,
ik heb een motorhispania ryz pro racing(bj eind 2007)
ik heb ermee gereden tijdje gelede toen liep hij ong.
84-85 (echte) km/h nu hebben ze bij de brommerzaak er een andere sproeier in gezet..(98) mijn topsnelheid ligt nu rond de 76 km/h en de powerband ligt tusse de 8300-9400 toeren.. best smal en hoog toch? vind het jammer dat hij onderin nietmeer trekt:S kan miss iemand mij helpen met de afstelling?
huidige setup:
tandwielverhouding : 13-52
sproeier: 98
blok: am6
(er zit een leovinci v6 uitlaat op)
heb ook iets gehoord over bredere uitlaatbocht..
kan iemand mij helpe?
Dit bericht is gewijzigd door danny03 op 23-3-2010 om 20:08 uur.
eigenlijk geen idee. had wel afentoe het idee dat hij teveel kreeg..
en omdat mense in de brommerzaak zeide dat 98 standaard maat was voor de leovinci v6 uitlaat. hebbe ze die sproeier vervange en krijg nu het idee dat hij nietmeer zogoed loopt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: danny03
eigenlijk geen idee. had wel afentoe het idee dat hij teveel kreeg..
en omdat mense in de brommerzaak zeide dat 98 standaard maat was voor de leovinci v6 uitlaat. hebbe ze die sproeier vervange en krijg nu het idee dat hij nietmeer zogoed loopt.
Dan zijn die brommerzaak beunhazen. Iedere brommer is anders. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst .
dan ga ik wat met de sproeiers proberen denk ik
weet iemand of ik nog iets kan doen met tandwielen,cab.,uitlaat enc.
( miss voor meer vermogen onderin?)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: danny03
dan ga ik wat met de sproeiers proberen denk ik
weet iemand of ik nog iets kan doen met tandwielen,cab.,uitlaat enc.
( miss voor meer vermogen onderin?)
Ik zou beginnen met een wat grotere sproeier. Ik reed zelf met 130, met deze setup. Maar mijn brommer is raar. Ik zou sowieso vanaf 110 af gaan bouwen. Het is maar een gokje, het echte werk moet je zelf doen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: danny03
dus de topsnelheid ligt ook weldegelijk aan de beste afstelling van de sproeiers? sorry heb der nogniet zoveel verstand van o
Als je brommer slecht is afgesteld kan de top inderdaad lager liggen dan wanneer je brommer wel goed is afgesteld.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: danny03
dus de topsnelheid ligt ook weldegelijk aan de beste afstelling van de sproeiers? sorry heb der nogniet zoveel verstand van o
als je topsnelheid je weinig kan schelen kan je een kleiner voortandwiel nemen, krijg je meer koppel
ja klopt. kijk hij trekt als un beest als ik maar bove die 8400 toeren blijf dat is niet mijn grootste probleem het gaat mij voornamelijk om die top.. trouwens iemand zei dat het ook lag aan de dikte van de uitlaat bocht hoe sneller de bocht dikker is hoe meer power onderin.. btw: ik zal eens foto's erop zetten in de loop van de week.( bn nieuw op brommerforum)