Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 619 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61051 - brommer afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

danny03 23-3-2010 19:59 Print topicpost
Posts: 59
hallo,
ik heb een motorhispania ryz pro racing(bj eind 2007)
ik heb ermee gereden tijdje gelede toen liep hij ong.
84-85 (echte) km/h nu hebben ze bij de brommerzaak er een andere sproeier in gezet..(98) mijn topsnelheid ligt nu rond de 76 km/h en de powerband ligt tusse de 8300-9400 toeren.. best smal en hoog toch? vind het jammer dat hij onderin nietmeer trekt:S kan miss iemand mij helpen met de afstelling?

huidige setup:

tandwielverhouding : 13-52
sproeier: 98
blok: am6

(er zit een leovinci v6 uitlaat op)

heb ook iets gehoord over bredere uitlaatbocht..
kan iemand mij helpe?

Dit bericht is gewijzigd door danny03 op 23-3-2010 om 20:08 uur.
 

Derbi1991 23-3-2010 20:19 Print reply

Posts: 363
Wat was er mis met de vorige sproeiermaat?
 
Drive like you stole it.
danny03 23-3-2010 20:26 Print reply
Posts: 59
eigenlijk geen idee. had wel afentoe het idee dat hij teveel kreeg..
en omdat mense in de brommerzaak zeide dat 98 standaard maat was voor de leovinci v6 uitlaat. hebbe ze die sproeier vervange en krijg nu het idee dat hij nietmeer zogoed loopt.
 
Maeddy 23-3-2010 20:31 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
eigenlijk geen idee. had wel afentoe het idee dat hij teveel kreeg..
en omdat mense in de brommerzaak zeide dat 98 standaard maat was voor de leovinci v6 uitlaat. hebbe ze die sproeier vervange en krijg nu het idee dat hij nietmeer zogoed loopt.


Dan zijn die brommerzaak beunhazen. Iedere brommer is anders. Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst .
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
danny03 23-3-2010 20:38 Print reply
Posts: 59
dan ga ik wat met de sproeiers proberen denk ik
weet iemand of ik nog iets kan doen met tandwielen,cab.,uitlaat enc.
( miss voor meer vermogen onderin?)

setup:

luchtfilter: origineel
cab. origineel
tandwielverhouding: 13-52
uitlaat: leovinci v6
blok: am6
sproeier: 98

 
Maeddy 23-3-2010 20:40 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
dan ga ik wat met de sproeiers proberen denk ik
weet iemand of ik nog iets kan doen met tandwielen,cab.,uitlaat enc.
( miss voor meer vermogen onderin?)

setup:

luchtfilter: origineel
cab. origineel
tandwielverhouding: 13-52
uitlaat: leovinci v6
blok: am6
sproeier: 98



Ik zou beginnen met een wat grotere sproeier. Ik reed zelf met 130, met deze setup. Maar mijn brommer is raar. Ik zou sowieso vanaf 110 af gaan bouwen. Het is maar een gokje, het echte werk moet je zelf doen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Pixl 23-3-2010 20:41 Print reply

Posts: 3125
Je kunt er voor de zekerheid eerst eens een 120 in stoppen, als die veel te groot is 115, 110, en dan langzaam afbouwen.
 
So fuckin' what!?
danny03 23-3-2010 20:43 Print reply
Posts: 59
dus de topsnelheid ligt ook weldegelijk aan de beste afstelling van de sproeiers? sorry heb der nogniet zoveel verstand van o
 
Pixl 23-3-2010 20:46 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
dus de topsnelheid ligt ook weldegelijk aan de beste afstelling van de sproeiers? sorry heb der nogniet zoveel verstand van o


Als je brommer slecht is afgesteld kan de top inderdaad lager liggen dan wanneer je brommer wel goed is afgesteld.

Geen probleem, iedereen begint bij niets
 
So fuckin' what!?
popiv 23-3-2010 20:47 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
dus de topsnelheid ligt ook weldegelijk aan de beste afstelling van de sproeiers? sorry heb der nogniet zoveel verstand van o


als je topsnelheid je weinig kan schelen kan je een kleiner voortandwiel nemen, krijg je meer koppel
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
danny03 23-3-2010 20:50 Print reply
Posts: 59
ja klopt. kijk hij trekt als un beest als ik maar bove die 8400 toeren blijf dat is niet mijn grootste probleem het gaat mij voornamelijk om die top.. trouwens iemand zei dat het ook lag aan de dikte van de uitlaat bocht hoe sneller de bocht dikker is hoe meer power onderin.. btw: ik zal eens foto's erop zetten in de loop van de week.( bn nieuw op brommerforum)
 
danny03 23-3-2010 20:59 Print reply
Posts: 59
heeft iemand ook zoon soort brommer ?
motorhispania of durbi?
 
Pixl 23-3-2010 21:00 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
heeft iemand ook zoon soort brommer ?
motorhispania of durbi?


durbi denks niet, derbi zul je hier genoeg vinden
 
So fuckin' what!?
danny03 23-3-2010 21:04 Print reply
Posts: 59
wahaha je daar kan je gelijk in hebbe ik zag het zelf ook telaat
 

Dit topic is 1360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved