Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voortandwiel vervangen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61048 - voortandwiel vervangen.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 23-3-2010 21:49 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


nee echt niet


Oja, echt wel Vandaag dezelfde manier gebruikt.
 
So fuckin' what!?
tsxhunter 23-3-2010 21:53 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Oja, echt wel Vandaag dezelfde manier gebruikt.


dan snap ik niet waarom het makkelijker gaat om met een brommer in de 6e versnelling te draven dan dat ie in de 1e versnelling staat
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
popiv 23-3-2010 23:45 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


dan snap ik niet waarom het makkelijker gaat om met een brommer in de 6e versnelling te draven dan dat ie in de 1e versnelling staat


denk s na, krijg je je brommer makkelijker op gang als je in de 1ste wegrijdt vergeleken met in de 6de wegrijden?

ja...

dus als je je brum in de 6de zet en dan aan moeren van de krukas dan wel de primaire as dan wel de secundaire as gaat zitten vrotten zal je meer kracht moeten zetten voordat je m door de compressie heen drukt.

En als je meer kracht moet zetten is het waarschijnlijker dat je de moer losdraait dan dat je m door de compressie heen duwt.

snap je?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Raffel 23-3-2010 23:53 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


denk s na, krijg je je brommer makkelijker op gang als je in de 1ste wegrijdt vergeleken met in de 6de wegrijden?

ja...

dus als je je brum in de 6de zet en dan aan moeren van de krukas dan wel de primaire as dan wel de secundaire as gaat zitten vrotten zal je meer kracht moeten zetten voordat je m door de compressie heen drukt.

En als je meer kracht moet zetten is het waarschijnlijker dat je de moer losdraait dan dat je m door de compressie heen duwt.

snap je?


hahahahaha, jij bent echt grappig

 
popiv 23-3-2010 23:53 Print reply

Posts: 593
vertel s waarom?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
- Han - 24-3-2010 0:22 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
vertel s waarom?


je verhaal klopt niet.

Een brommer is in zijn 3 toch ook beter aan te duwen als in zijn 1
 
<10.000 posts
popiv 24-3-2010 0:32 Print reply

Posts: 593
mijn verhaal klopt wel, als je aanduwt zit je aan de andere kant van het hele verhaal. als je een ketting hebt met een groot en klein tandwiel is het toch ook makkelijker om de boel op gang te krijgen als je aan de kant van het kleine tandwiel draait?

nou jullie denken 'vanaf' het kleine tandwiel terwijl je vanaf het grote tandwiel moet denken, weet dat t gaar klinkt maar op dit moment kan ik het ook niet beter uitleggen hoor

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 24-3-2010 om 0:33 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
gino-92 24-3-2010 0:38 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
mijn verhaal klopt wel, als je aanduwt zit je aan de andere kant van het hele verhaal. als je een ketting hebt met een groot en klein tandwiel is het toch ook makkelijker om de boel op gang te krijgen als je aan de kant van het kleine tandwiel draait?

nou jullie denken 'vanaf' het kleine tandwiel terwijl je vanaf het grote tandwiel moet denken, weet dat t gaar klinkt maar op dit moment kan ik het ook niet beter uitleggen hoor

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 24-3-2010 om 0:33 uur.


jaaaaaa jaaa.. de compressie is kleiner als hij in ze 6 staat, want dan draait een groter tandwiel een kleiner aan. in ze 1 is het anders om.
 
popiv 24-3-2010 0:55 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
[...]


jaaaaaa jaaa.. de compressie is kleiner als hij in ze 6 staat, want dan draait een groter tandwiel een kleiner aan. in ze 1 is het anders om.


je leest niet goed, in z'n zes druk je m moeilijker door de compressie als je met een dopsleutel op de krukas zit, als je m in z'n 1 zet druk je m moeilijker door de compressie als je m moet aanduwen...
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Raffel 24-3-2010 2:08 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


je leest niet goed, in z'n zes druk je m moeilijker door de compressie als je met een dopsleutel op de krukas zit, als je m in z'n 1 zet druk je m moeilijker door de compressie als je m moet aanduwen...


dude, wat is t verschil? of je nu met je dopsleutel de tandwiel-as draait, of met je achterwiel/ketting je tandwielas draait?
 
Raffel 24-3-2010 2:10 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
[...]


jaaaaaa jaaa.. de compressie is kleiner als hij in ze 6 staat, want dan draait een groter tandwiel een kleiner aan. in ze 1 is het anders om.


compressie is gelijk hoor, alleen de overbrenging is anders waardoor je minder kracht hoeft te zetten om hem door diezelfde compressie heen te duwen.
 
popiv 24-3-2010 14:09 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]


dude, wat is t verschil? of je nu met je dopsleutel de tandwiel-as draait, of met je achterwiel/ketting je tandwielas draait?


ik had het over de krukas
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Raffel 25-3-2010 1:18 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


ik had het over de krukas


precies hetzelfde verhaal, en er is niemand die zn voortandwiel aan de krukas heeft zitten..

nok nu maar af, je hebt toch geen gelijk
 
popiv 25-3-2010 1:30 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]


precies hetzelfde verhaal, en er is niemand die zn voortandwiel aan de krukas heeft zitten..

nok nu maar af, je hebt toch geen gelijk


sowieso wel,

er is een degelijk verschil qua krachten, als je shit moet vast/los draaien aan je krukas/primaire as/secundaire as, afhankelijk van de versnelling waar je 'm in zet
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-3-2010 7:51 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


denk s na, krijg je je brommer makkelijker op gang als je in de 1ste wegrijdt vergeleken met in de 6de wegrijden?

ja...

dus als je je brum in de 6de zet en dan aan moeren van de krukas dan wel de primaire as dan wel de secundaire as gaat zitten vrotten zal je meer kracht moeten zetten voordat je m door de compressie heen drukt.

En als je meer kracht moet zetten is het waarschijnlijker dat je de moer losdraait dan dat je m door de compressie heen duwt.

snap je?


jij denk precies verkeerd om


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 4302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved