Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vergelijking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 774 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61047 - vergelijking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 23-3-2010 13:13 Print topicpost
Posts: 107
Hallo

Ik Heb nu een leovince uitlaat voor mijn Snor peugeot fox.
Ik kan gek genoeg geen model vinden of een modelnummer van dat ding maaja ik heb alleen die plaatje van google wat volgens mij dezelfde is:



En ik zit er aan te denken om de Gianelli Pro 5 te kopen:



Maar nu wil ik aan jullie vragen of zoveel mogelijk mensen dit voor me kunnen invullen:

Quote:

-Leovince uitlaat gaat (Sneller/even snel/langzamer)................. dan de Gianelli pro 5
-Leovince uitlaat maakt (meer/even veel/minder)................ geluid dan de gianelli pro 5




Nou ik weet dat het eigenlijk onmogelijk is daar een goede uitspraak over te doen maar ik vraag dit omdat ik zelf erg weinig ervaring heb en ik hoop dat mensen met ervaring hier een beeld over kunnen geven.

Mijn derde optie is een sito plus en ik vroeg me af of die ongeveer even hard gaat als de leovince uitlaat?

Bedankt alvast.
 

Brouwerderbi 23-3-2010 15:06 Print reply
Posts: 42
-Leovince uitlaat gaat even snel dan de Gianelli pro 5
-Leovince uitlaat maakt (meer geluid dan de gianelli pro 5

Tenminste bij een maat zijne, die heeft ook Leovince en Gianelli



 
wilt u daar frietjes bij meneer ?
Puntenslijper 23-3-2010 15:24 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brouwerderbi
-Leovince uitlaat gaat even snel dan de Gianelli pro 5
-Leovince uitlaat maakt (meer geluid dan de gianelli pro 5

Tenminste bij een maat zijne, die heeft ook Leovince en Gianelli





Oke bedankt dat is alvast 1.
En met meer geluid, weet jij of het zoveel meer geluid is dat het 100 euro waard is om een nieuwe (gianelli) uitlaat te kopen omdat ik het geluid van de leovince te hard vind?
Of is het verschil in geluid maar een heel klein beetje?
 
Ozz 23-3-2010 15:27 Print reply

Posts: 1259
kan je meestal al wel redelijk verminderen door een standaard luchtfilter te plaatsen. Weet niet of je dat hebt maar wel handig te weten....
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Puntenslijper 23-3-2010 15:52 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
kan je meestal al wel redelijk verminderen door een standaard luchtfilter te plaatsen. Weet niet of je dat hebt maar wel handig te weten....


Kan dat dan ook bij mijn leovince? Want ik er zitten 2 popnagels aan mijn demper maar die popnagels kan ik er natuurlijk niet uithalen, en ik zie nergens anders waar ik die demper eraf kan halen?
 
_yelow-tsx_ 23-3-2010 15:57 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]


Kan dat dan ook bij mijn leovince? Want ik er zitten 2 popnagels aan mijn demper maar die popnagels kan ik er natuurlijk niet uithalen, en ik zie nergens anders waar ik die demper eraf kan halen?


Demper hoeft er toch ook niet af ?
luchtfilter zit aan je carburateur, en wat betreft die leovince die staan er wel om bekend dat ze een bult herrie produceren die gianelli is toch wel iets degelijker en heeft een normaal geluidsniveau !
 
Puntenslijper 23-3-2010 16:12 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
[...]


Demper hoeft er toch ook niet af ?
luchtfilter zit aan je carburateur, en wat betreft die leovince die staan er wel om bekend dat ze een bult herrie produceren die gianelli is toch wel iets degelijker en heeft een normaal geluidsniveau !


Sorry ik dacht dat hij de demper op de uitlaat bedoelde :P stom ik sna hem nu. Ja ik ga die luchtfilter sowieso even schoon maken maar volgens mij zit er al een standaard luchtfilter op dan ? hij ziet er redelijk standaard uit.
En bedankt voor de info ik denk dat ik dan voor de gianelli ga.
 
Stiffmeister 23-3-2010 16:20 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]


Sorry ik dacht dat hij de demper op de uitlaat bedoelde :P stom ik sna hem nu. Ja ik ga die luchtfilter sowieso even schoon maken maar volgens mij zit er al een standaard luchtfilter op dan ? hij ziet er redelijk standaard uit.
En bedankt voor de info ik denk dat ik dan voor de gianelli ga.


een powerfilter kun je makkelijk herkennen,
ziet er ongeveer zo uit:
http://www.japparts....rmcp/powerfilter.jpg
(of iets wat er op lijkt/spons)
Jou'n ori luchtfilter moet hier iig op lijken:
http://img.2dehands....lter-peugeot-fox.jpg

Iig ..
ik denk dat je aan de gianelli meer hebt, aangezien deze me wel wat onderhouds vriendelijker lijkt. (ook makkelijker schoon te houden)

suc7
 
.. Retro Active
-TS50-sciter 23-3-2010 16:27 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


een powerfilter kun je makkelijk herkennen,
ziet er ongeveer zo uit:
http://www.japparts....rmcp/powerfilter.jpg
(of iets wat er op lijkt/spons)
Jou'n ori luchtfilter moet hier iig op lijken:
http://img.2dehands....lter-peugeot-fox.jpg

Iig ..
ik denk dat je aan de gianelli meer hebt, aangezien deze me wel wat onderhouds vriendelijker lijkt. (ook makkelijker schoon te houden)

suc7

leovince staat toch ook bekend als roestaantrekkend?
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Paultje Pils 23-3-2010 16:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
[...]

leovince staat toch ook bekend als roestaantrekkend?


Gewoon behandelen met lak/olie. Roest niet harder dan andere. Vaak is roest kwestie van slecht odnerhoud.
 
If you can't dodge it, ram it.
-TS50-sciter 23-3-2010 16:44 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Gewoon behandelen met lak/olie. Roest niet harder dan andere. Vaak is roest kwestie van slecht odnerhoud.

ik hoor namelijk vaak dat leovince algemeen sneller roest en dus meer onderhoud nodig heeft
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Puntenslijper 23-3-2010 17:15 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


een powerfilter kun je makkelijk herkennen,
ziet er ongeveer zo uit:
http://www.japparts....rmcp/powerfilter.jpg
(of iets wat er op lijkt/spons)
Jou'n ori luchtfilter moet hier iig op lijken:
http://img.2dehands....lter-peugeot-fox.jpg

Iig ..
ik denk dat je aan de gianelli meer hebt, aangezien deze me wel wat onderhouds vriendelijker lijkt. (ook makkelijker schoon te houden)

suc7


Ja ik heb die standaard
 
Stiffmeister 23-3-2010 17:33 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]


Ja ik heb die standaard


Mooi
 
.. Retro Active
Micha.L 23-3-2010 17:36 Print reply

Posts: 535
pro 5 is (Stukken) sneller dan die leo, vooral op snellere cilinders. Het is een van de snelste uitlaten die je kunt kopen voor Fox en Wallaroo.

Daarnaast geeft hij een mooi en veel minder hard geluid dan een leo.
Jammer trouwens dat je de korte leo hebt, die maakt nog eens ongeveer 10000000x meer herrie dan de lange =) Maar de lange maakt ook al pokkeherrie.

Sito Plus ga je eigenlijk niet veel sneller mee dan met ori uitlaatje, je merkt wel verschil, maar niet echt denderend veel. Wel lekker stil!

Als ik jou was zou ik voor de Gianelli gaan. Staat stukken mooier en je hebt er lekker wat vermogen bij & Is stukken stiller dan je brulpijp die je nu hebt.
 
Puntenslijper 23-3-2010 17:37 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
pro 5 is (Stukken) sneller dan die leo, vooral op snellere cilinders. Het is een van de snelste uitlaten die je kunt kopen voor Fox en Wallaroo.

Daarnaast geeft hij een mooi en veel minder hard geluid dan een leo.
Jammer trouwens dat je de korte leo hebt, die maakt nog eens ongeveer 10000000x meer herrie dan de lange =) Maar de lange maakt ook al pokkeherrie.

Sito Plus ga je eigenlijk niet veel sneller mee dan met ori uitlaatje, je merkt wel verschil, maar niet echt denderend veel. Wel lekker stil!

Als ik jou was zou ik voor de Gianelli gaan. Staat stukken mooier en je hebt er lekker wat vermogen bij & Is stukken stiller dan je brulpijp die je nu hebt.


Wauw super bericht!
Ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt de gianelli
 
stevoo 23-3-2010 23:09 Print reply

Posts: 689
zal ie ook beter lopen op een 50 cc orgineel cillindertje?
dat staat iedergeval in voertuigen beschrijving van zen fox.
 
MembraaNN beunhaas!!

Dit topic is 5517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved