Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer weinig vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61038 - brommer weinig vermogen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ch wsm 50 22-3-2010 20:43 Print topicpost

Posts: 7
eej jongens misschien hebben jullie een idee waarom mijn brommer weinig presteerd.
ik heb een ch wsm 50 (am6).

het probleem is dus dat hij weinig vermogen levert. De afstellingen als je naar de bougi kijkt zijn prima. Net een nieuwe zuiger erin heeft nogsteeds niet bijster veel compressie (na 1000km rijden) onderin de toeren ook met standart uitlaat doet hij gewoon weinig hij klinkt netjes zowel met me std uitlaat als met me conti uitlaat eronder.
Maar het koppel is gewoon slecht.

setup:
volledig standart plus een gianelli conti

snelheid 75-80 echte kilometers per uur tandwiel verhouding 53-12.

iemand een idee waarom hij snel plat gaat kwa vermogen?
 

Floris-tsx 22-3-2010 20:48 Print reply

Posts: 3225
alle puntjes waar hij compressie kan verliezen langs gaan?

kop
uitlaat
etc...
 
Iedereen kan professioneel worden
st.nyksterdriver 22-3-2010 20:50 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
alle puntjes waar hij compressie kan verliezen langs gaan?

kop
uitlaat
etc...

je uitlaat heeft niks met compressie te maken
 
ch wsm 50 22-3-2010 20:51 Print reply

Posts: 7
kop is nog goed gevlakt heb ik 1000km geleden ook gedaan. uitlaat is ene heel klein beetje lek maar dat mag geen naam hebben. veders nog tips?
 
Floris-tsx 22-3-2010 20:53 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

je uitlaat heeft niks met compressie te maken


als je m nie aandraait....
 
Iedereen kan professioneel worden
ChielTZR 22-3-2010 20:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


als je m nie aandraait....


dan heeft het nog niks met compressie te maken.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ch wsm 50 22-3-2010 21:06 Print reply

Posts: 7
uitlaat zit wel goed maar ik heb ook het idee dat hij weinig toeren maakt maar de uitlaat is volledig ontgrenst me derbi liep er 90 mee
 
popiv 22-3-2010 21:50 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ch wsm 50
eej jongens misschien hebben jullie een idee waarom mijn brommer weinig presteerd.
ik heb een ch wsm 50 (am6).

het probleem is dus dat hij weinig vermogen levert. De afstellingen als je naar de bougi kijkt zijn prima. Net een nieuwe zuiger erin heeft nogsteeds niet bijster veel compressie (na 1000km rijden) onderin de toeren ook met standart uitlaat doet hij gewoon weinig hij klinkt netjes zowel met me std uitlaat als met me conti uitlaat eronder.
Maar het koppel is gewoon slecht.

setup:
volledig standart plus een gianelli conti

snelheid 75-80 echte kilometers per uur tandwiel verhouding 53-12.

iemand een idee waarom hij snel plat gaat kwa vermogen?


mss je voortandwiel, ik reed met alles std. + yasuni r2 (moest m'n 70 er nog onder gooien) met 11-52
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
ch wsm 50 25-3-2010 16:59 Print reply

Posts: 7
eeej kan het zijn dat me krukas keeringen lek zijn. als ik de blok ontluchting dicht hou spuit me brommer olie bij dat palletje van de koppeling eruit. maar daar hoort tog helemaal geen blok olie te zitten???
 
popiv 25-3-2010 17:11 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ch wsm 50
eeej kan het zijn dat me krukas keeringen lek zijn. als ik de blok ontluchting dicht hou spuit me brommer olie bij dat palletje van de koppeling eruit. maar daar hoort tog helemaal geen blok olie te zitten???


volges mij zijn die niet lek, als je krukaskeerring lek is dan loopt er toch juist olie bij je krukas waardoor die vies hard gaat roken?

probeer s een vtw 11

en ja daar hoort wel olie te zitten, anders zat er geen keerring

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 25-3-2010 om 17:12 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Floris-tsx 25-3-2010 17:20 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


dan heeft het nog niks met compressie te maken.


veel succes met het starten van de brom zonder goed aangedraaide uitlaat.
zal toch wel wat lucht langs ontsnappen.
dat noem ik compressieverlies
 
Iedereen kan professioneel worden
Tomez 25-3-2010 17:24 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


veel succes met het starten van de brom zonder goed aangedraaide uitlaat.
zal toch wel wat lucht langs ontsnappen.
dat noem ik compressieverlies


Er komt pas druk op de uitlaat nadat het mengsel is gecompresseerd en ontbrand. Je hebt wel gelijk dat je brommer zonder uitlaat niet of nauwelijks zal starten, maar het is geen compressieverlies maar verlies van tegendruk.

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 25-3-2010 om 17:25 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Pixl 25-3-2010 17:25 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


veel succes met het starten van de brom zonder goed aangedraaide uitlaat.
zal toch wel wat lucht langs ontsnappen.
dat noem ik compressieverlies


Oh dat kan best wel hoor, brommer starten zonder goed aangedraaide uitlaat. Heb je enig idee wat compressie inhoud? Dat is niet het ontsnappen van lucht langs de (niet goed aangedraaide) uitlaat.
 
So fuckin' what!?
st.nyksterdriver 25-3-2010 17:25 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


veel succes met het starten van de brom zonder goed aangedraaide uitlaat.
zal toch wel wat lucht langs ontsnappen.
dat noem ik compressieverlies

mijn mtx start ook zonder uitlaat.
en lucht die via uitlaat onstnapt is NIET compressie verlies.
compressie "verlies" kun je alleen via de cilinder, kop/voetpakking, bougiegat, zuiger en zuigerveren krijgen

even ter uitleg voor tsx kerel compressie is de gecompenseerde lucht/benzine mengel die als je zuiger naar boven gaat bij elkaar duwt (compreseerd dus)

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 25-3-2010 om 17:27 uur.
 
ch wsm 50 25-3-2010 18:03 Print reply

Posts: 7
mijn start ook zonder pijp en bij am6 kende hem niet vast schroeven:Pik hjaal morge dat tandwiel ze aren hem vergete te bestellen bij de brommer boer hiero prutsers anders had ik dta tandwiel al getest:P
 

Dit topic is 5485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved