Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wankel motor op brommer/motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 700 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61037 - wankel motor op brommer/motor
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 11113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 23-3-2010 12:26 Print reply

Posts: 6733
@ TS
Heb je een draai/freesbank tot je beschikking? En kan je lassen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
tvmierlo 23-3-2010 15:52 Print reply
Posts: 277
@ Frysk:

het is alleen wel jammer dat er een aantal nadelen zijn aan de stirling motor, waarvan de volgende erg vervelend is op een brommer:
een Stirlingmotor loopt het best bij een vast toerental en vermogen, en kan niet snel accelereren.(bron: wikipedia).

@hatsjie:

een wankelmotor zorgt juist voor erg weinig trillingen vergeleken met een zuigermotor.
 
kipje 23-3-2010 15:55 Print reply

Posts: 49
@makrolon

ik heb een draaibank en een freesbank
ik kan lassen op gas en met electrodus
en kan gietijzer redelijk netjes aflassen
dus al dat zal geen probleem zijn
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
hatsjie 23-3-2010 16:06 Print reply
Posts: 185
@ tvmierlo:
Sorry, ik dacht dat de wankelmotor meer trilde vanwege grotere roterende(en anders bewegende) massa. Weer wat geleerd
 
Tobias Verhoef 23-3-2010 17:38 Print reply

Posts: 1832
Als ik zo'n groot project zal starten dan bouw ik meteen een turbine motor op mn brommer
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Paultje Pils 23-3-2010 17:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Als ik zo'n groot project zal starten dan bouw ik meteen een turbineop mn motor




Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 23-3-2010 om 17:41 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-3-2010 18:25 Print reply

Posts: 9841
wankelmotor heeft toch net zo goed een inhoud... wat is dat voor onzin. ik heb hier in boeken staan hoe je die inhoud moet berekenen.

maar het is wel leuk om gewoon te doen dus maak maar foto's als je bezig gaat.

 
Too cool for school!
kipje 23-3-2010 18:28 Print reply

Posts: 49
omdat een wankel motor bij elke rotatie 3 klappen geeft dus 3 keer vonkt kan je nooit precies aangeven hoeveel de inhoud daarvan is
 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
Leen 23-3-2010 18:29 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kipje
omdat een wankel motor bij elke rotatie 3 klappen geeft dus 3 keer vonkt kan je nooit precies aangeven hoeveel de inhoud daarvan is



bullshit.
die inhoud kan je prima berekenen en aangeven.
 
Vets_Tom 23-3-2010 18:58 Print reply

Posts: 297
@ kipje. Heb je foto's van het bloke of te minstens afmetingen. Ben zelf redelijk thuis in de wereld van wankels. Heb me dood gezocht naar een exotische grasmaaier die een wankel had.

Maar niet gevonden dus heb ik het wankel idee achter gelaten en ben nu door gegaan met mn 4 cilinder.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-3-2010 18:58 Print reply

Posts: 9841
nee leen, hij heeft gelijk.

dat is net als bij 12 cilinders, die geven 6 klappen per omwenteling, en ergens moet je dan door 0 delen en daardoor kun je de cilinderinhoud van bijv. een 12cilinder ook niet berekenen.


 
Too cool for school!
Vets_Tom 23-3-2010 19:00 Print reply

Posts: 297
@ kipje, in houd is gemakkelijk te berekenen, de buiten kant is een todiale curve en daar is een standaad formule voor. De rotor is ook te berekenen, het is een radius. En na wat rekenen werk kan je uitrekenen wat het verschil is tussen de grootste en kleinste afstand tussen de twee.

En als je rotor een verbrandings kamer heeft dan trek je van het slag volume af.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 23-3-2010 om 19:01 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Pistonpower 23-3-2010 21:23 Print reply

Posts: 7
Hahaha,.. een wankelmotor geen gedefinieerde cilinder inhoud??
Tuurlijk heeft een wankelmotor een "bepaalde inhoud".
En stel hij is 50cc maar met 14pk, dan maakt het niet meer uit of het 50cc want het gaat uiteindelijk om het vermogen
 
Vroeger toen de kratten bier nog van hout waren en je door moest zuipen om de kachel op te stoken.
Meathausen 24-3-2010 14:30 Print reply

Posts: 726
ik citeer even van wikipedia:

"Het was een prototype afgeleid van het toenmalige model AMI 8, een 2+2 coupé met hydraulische ophanging zoals de DS, en uitgerust met een wankelmotor van 497,5 cm³, goed voor 49 pk bij een toerental van 5500/minuut, en een topsnelheid van 144 km/u."

dus je kan de cc's wel bepalen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Paultje Pils 24-3-2010 15:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
nee leen, hij heeft gelijk.

dat is net als bij 12 cilinders, die geven 6 klappen per omwenteling, en ergens moet je dan door 0 delen en daardoor kun je de cilinderinhoud van bijv. een 12cilinder ook niet berekenen.




Waarom niet de inhoud van 1 cilinder X 12?
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 11113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved