Frysk |
22-3-2010 20:28 |
Posts: 34928 |
hoe wil je aan een wankelmotor komen ?
|
|
giggitybyte |
|
coupequattro |
22-3-2010 20:29 |
Posts: 958 |
Heb je al een moter dan? en al enig idee hoe je dat gaat bevestigen op een ketting? En om uberhaupt je moter vast te hangen?
|
|
|
|
kenny77 |
22-3-2010 20:33 |
Posts: 29286 |
bij een tzr250 heeft zo wie zo al meer als 50cc?
probeer maar eens een blok uit te halen?
van een oude suzuki, van veen, ect is inmiddels ook al en collectors item, zal ook nog genoeg kosten.
zo'n blok is aardig groot, gaat denk ook niet in je tzr250 passen.
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-3-2010 20:34 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Heb je al een moter dan? en al enig idee hoe je dat gaat bevestigen op een ketting? En om uberhaupt je moter vast te hangen?
hij heeft dat frame van die tzr (hoop met wielen..)
gezien je geschatte verbruik zou ik lekker een ander blokje voor die tzr kopen om een hoop gevaarlijk gebeun te vermijden
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
lukebanning |
22-3-2010 20:35 |
Posts: 565 |
1 op 3, wtf... Da's echt onzin, een Mazda RX8 doet zo'n 1 op 6.
En daar zit een flinke motor in.
Er zit zeker wel een maat in een wankelmotor, elke verbrandingsmotor heeft een bepaalde cilinderinhoud...
Maar je kunt wel uit een 50cc wankel (als die bestaan, I'm afraid not...) inderdaad véél meer vermogen krijgen als een gewone 2- of 4-takt motor.
Bevestigen op een ketting is geen probleem Coupequattro. Waarom zou dat niet kunnen, een wankelmotor heeft ook een krukas... En dit is dus ook prima met een ketting te verbinden naar je achterwiel...
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-3-2010 20:36 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
1 op 3, wtf... Da's echt onzin, een Mazda RX8 doet zo'n 1 op 6.
En daar zit een flinke motor in.
Er zit zeker wel een maat in een wankelmotor, elke verbrandingsmotor heeft een bepaalde cilinderinhoud...
Maar je kunt wel uit een 50cc wankel (als die bestaan, I'm afraid not...) inderdaad véél meer vermogen krijgen als een gewone 2- of 4-takt motor.
Bevestigen op een ketting is geen probleem Coupequattro. Waarom zou dat niet kunnen, een wankelmotor heeft ook een krukas... En dit is dus ook prima met een ketting te verbinden naar je achterwiel...
ketting zit niet op krukas.
dan zou je echt leipe brom hebben
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Makrolon |
22-3-2010 20:37 |
Posts: 6733 |
Nee, dit word niets...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
kipje |
22-3-2010 20:38 |
Posts: 49 |
|
|
als ik niet laag vlieg sta ik stil |
|
lukebanning |
22-3-2010 20:38 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
ketting zit niet op krukas.
dan zou je echt leipe brom hebben
Niet? Goh... Dat snap ik ook wel. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er gewoon een ronddraaiende beweging mogelijk is naar een tandwiel, via een aantal assen...
Duidelijk genoeg
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-3-2010 20:38 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kipje
http://www.eunoscosm...6/662099/5302049.jpg
dit blokje is misschien 60 cm hoog en 50cm lang en 40 cm breeed maar je kan er verschrikkelijk veel pks uit halen
(en btw ik heb er nog 1 staan een 2 kasts)
nou proberen = leren
succes ermee
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
coupequattro |
22-3-2010 20:39 |
Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
hij heeft dat frame van die tzr (hoop met wielen..)
gezien je geschatte verbruik zou ik lekker een ander blokje voor die tzr kopen om een hoop gevaarlijk gebeun te vermijden
Ja en in dat frame zal een moter moeten zeker?
Dat geschatte verbruik heeft niks te maken met wat hij wil gaan bereiken en hoe netjes hij wel of niet werkt.
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-3-2010 20:41 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
Ja en in dat frame zal een moter moeten zeker?
Dat geschatte verbruik heeft niks te maken met wat hij wil gaan bereiken en hoe netjes hij wel of niet werkt.
ja weet ik veel hoe goedh ij kan ombouwen.
tis alleen sneugeld om dat allemaal te doen.
t verbruik is een losse reden om t niet te doen
niet helemaal handig geformuleerd
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Blukaap2 |
22-3-2010 20:41 |
Posts: 9953 |
Hallo meneer de agent, dit is eigenlijk een autoblok wat onder mn brommer hangt, maar je kunt me lekker niks maken omdat deze geen inhoud heeft.
Hmm, ik denk niet dat dat zo heel erg goed gaat werken
|
|
Stoere brommers |
|
Floris-tsx |
22-3-2010 20:42 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Hallo meneer de agent, dit is eigenlijk een autoblok wat onder mn brommer hangt, maar je kunt me lekker niks maken omdat deze geen inhoud heeft.
Hmm, ik denk niet dat dat zo heel erg goed gaat werken
ja ik vind t ook een ***argument
waarom niet gewoon een normaal blokje en daar veel pk's uit halen?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Tobias Verhoef |
22-3-2010 20:44 |
Posts: 1832 |
Dit is eigenlijk een onmogelijk project.
Een motorframe naar brommer laten keuren kan wel.
Maar ook al zien ze dit:
of
Dan weten ze wel zeker dat het meer als 50cc is en het gaat ook veel te hard.
Het is denk zelf beter haalbaar om zelf een turbine motor te maken.
Ik heb pas nog een blaadje erover gelezen, die man had zelf met turbo schoepen een turbine motor gemaakt voor zijn micro puller. Hij startte dat ding met een opgevoerde fohne.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|