Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kawa AR50 met 93CC wil maar niet afstellen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 607 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61025 - Kawa AR50 met 93CC wil maar niet af...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

diediehop 22-3-2010 16:26 Print topicpost

Posts: 2
Hallo allemaal,

Ik heb een Kawa AR50 met 93CC gietijzeren imitatie cilinder, probleem is, het lukt maar niet om af te stellen.

er zit een 28mm. Keihin D-slide cabi op.

Nu is het zo, als ik er een grote sproeier in doe, dus 170 ofzo, dan kan je vol gas geven rond de 6000 a 7000 toeren, maar hij wil nooit echt verder dan de 7000, tenminste daar houd het vermogen een beetje op, en een powerband is er ook niet, terwijl je toch wel dik vermogen verwacht van 93CC...... Met zo'n grote sproeier is de bougie ook zwart trouwens, maar niet nat.

Maar als ik er dan een kleine sproeier in doe zoals 135 a 140 ofzo, dan heeft hij geen zin in volgas, dan valt het weg met dat bwoooaap geluidje, maar met half gas of minder kan ik wel hoger in de toeren komen, en dan heb ik af en toe gehad dat hij als een gek trok rond de 8000/9000 toeren (maar dit hield hij nooit vol en deed hij dan alleen in zijn 2 ofzo....) Oh en als je wat meer gas geeft met kleine sproeier gaat hij stotteren. Maar bij zo'n kleine sproeier is de bougie dan wel wat bruinig....

Al de sproeiers daar tussen in zijn ongeveer hetzelfde verhaal, ik heb echt bijna alle sproeiers al geprobeerd. Er is echter een ding wat altijd blijft terugkomen, als je vanuit stationair volgas geeft dat valt het zo weg met dat bwoooaap geluidje weer, (verzuipen lijkt het wel..) en dat heeft hij altijd gehad. Bovendien is het gewoon raar dat er geen echte powerband is.

Misschien nog wat nuttigge informatie is dat hij snelgas heeft, gewoon de ori uitlaat, wel prop eruit en ander tailpipje erop (eigenlijk is het dan gewoon een uitlaat voor 80CC Kawa AR80)Dus de uitlaat lijkt me wel goed, en dat was het ongeveer.

Ik heb net wel de FAQ gelezen over afstellen, alleen ik heb dingen die elkaar tegenspreken, bijvoorbeeld dat bij kleinere sproeiers hij juist gaat stotteren (in de FAQ staat dat dat moet gebeuren bij grotere). Dus ik sta voor een raadsel. Als iemand ideƫen heeft zou dat super zijn!

Alvast bedankt,
Groeten, diediehop
 

Maeddy 22-3-2010 16:45 Print reply

Posts: 1059
Ik snap dit niet helemaal, maar ik heb ook een keer gekloot met afstelling, en niets hielp. Stationair schroef had bijna geen effect, luchtschroef ook niet, en ik kreeg hem maar niet goed afgesteld. Toen bleek dat de choke niet terugviel, en hij constant gechoked werd.

Misschien is het daarom even handig om je carbureteur even goed na te kijken? Valt de schuif goed terug? Zit de choke goed? Zijn het spruitstuk en de inlaat goed bevestigd?

Het zijn maar wat suggesties hoor, maar zo heb ik wel eens lopen klooien in ieder geval.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
diediehop 22-3-2010 16:49 Print reply

Posts: 2
Alles zit goed bevestigd, gasschuif schiet goed terug, aansluiting spruitstuk op het blok is prima. Het spruitstuk zelf is een rubbere die met een slangenklem om de cabi zit, maar dat zit echt wel strak en goed. Choke gaat ook goed terug, met de cabi is niks mis, ik zal hem misshcien nog wel keertje uit elkaar halen, maar ben eigenlijk helemaal zeker ervan dat hij in orde is.

In iedergeval bedankt
 

Dit topic is 571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved