Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61014 - 80cc afstellen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 23-3-2010 18:23 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Je hebt wel een lagere snelheid, maar volgens mij heb je bij een grotere carbureteur altijd nog een groter venturi effect omdat het verschil tussen de inlaat en venturi relatief groter is? Tenminste, ik dacht dat dit altijd zo werkte, wat heb je anders aan een grotere carburateur?

Als ik jouwn theorie zo bekijk, zeg jij dat je het best een carbureteur met een oneindig dunne doorlaat te hebben, omdat dan de lucht het snelst beweegt.



Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2010 om 20:05 uur.





ik zeg toch nergens dat je je luchtsnelheid zo hoog mogelijk wilt hebben? zeg alleen dat tie lager word met een grotere carb. dat is ook waarom je een grotere carb wilt, weerstand neemt toe met toenemende snelheid. dus grotere carb, minder weerstand. tot zekere mate natuurlijk. op een gegeven moment is de carb zo groot dat de snelheid zo laag word dat je carb amper z'n werk meer kan doen.

edit: @ ts, 18 keihin er weer op zetten

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-3-2010 om 18:24 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
dude007 23-3-2010 18:43 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]





ik zeg toch nergens dat je je luchtsnelheid zo hoog mogelijk wilt hebben? zeg alleen dat tie lager word met een grotere carb. dat is ook waarom je een grotere carb wilt, weerstand neemt toe met toenemende snelheid. dus grotere carb, minder weerstand. tot zekere mate natuurlijk. op een gegeven moment is de carb zo groot dat de snelheid zo laag word dat je carb amper z'n werk meer kan doen.

edit: @ ts, 18 keihin er weer op zetten

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-3-2010 om 18:24 uur.


bedankt, ik moest het een paar keer doorlezen voordat ik me een beetje in de situatie kon inleven, maar het komt er dus op neer de carb is te groot
 
dude007 27-3-2010 18:52 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


bedankt, ik moest het een paar keer doorlezen voordat ik me een beetje in de situatie kon inleven, maar het komt er dus op neer de carb is te groot


met 235 loopt hij als een trein, bedankt.
 

Dit topic is 3407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved