Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Je hebt wel een lagere snelheid, maar volgens mij heb je bij een grotere carbureteur altijd nog een groter venturi effect omdat het verschil tussen de inlaat en venturi relatief groter is? Tenminste, ik dacht dat dit altijd zo werkte, wat heb je anders aan een grotere carburateur?
Als ik jouwn theorie zo bekijk, zeg jij dat je het best een carbureteur met een oneindig dunne doorlaat te hebben, omdat dan de lucht het snelst beweegt.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2010 om 20:05 uur.
ik zeg toch nergens dat je je luchtsnelheid zo hoog mogelijk wilt hebben? zeg alleen dat tie lager word met een grotere carb. dat is ook waarom je een grotere carb wilt, weerstand neemt toe met toenemende snelheid. dus grotere carb, minder weerstand. tot zekere mate natuurlijk. op een gegeven moment is de carb zo groot dat de snelheid zo laag word dat je carb amper z'n werk meer kan doen.
edit: @ ts, 18 keihin er weer op zetten
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-3-2010 om 18:24 uur.
|