Peterdrenth |
21-3-2010 18:29 |
Posts: 26 |
110 sproeier lijkt me aardig klein.
Wat doet hij als je wat groters probeert dan?
|
|
|
|
dude007 |
21-3-2010 18:33 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Peterdrenth
110 sproeier lijkt me aardig klein.
Wat doet hij als je wat groters probeert dan?
bij sproeier 110 smoort hij al
|
|
|
|
Peterdrenth |
21-3-2010 18:35 |
Posts: 26 |
Ow en als je wat kleiners probeert dan ?
|
|
|
|
Pixl |
21-3-2010 18:35 |
Posts: 3125 |
Afstel FAQ gelezen?
|
|
So fuckin' what!? |
|
De Schout |
21-3-2010 18:55 |
Posts: 5327 |
keihin of mikuni sproeiers er in zitten? en op helemaal ori 80 cilinder zou ik gewoon lekker de 18mm keihin zetten.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-3-2010 om 19:06 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
dude007 |
21-3-2010 19:02 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
keihin in mikuni sproeiers er in zitten? en op helemaal ori 80 cilinder zou ik gewoon lekker de 18mm keihin zetten.
er zit gewoon een mikuni sproeier in de carb
|
|
|
|
RBN |
21-3-2010 20:03 |
Posts: 858 |
110 lijkt me erg klein.
Ik heb op een 16 mikunie sproeier 120 en dat is met 60cc.
Jij hebt een 2x zo grote carb....
succes
edit: die van mij loopt daarmee goed
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 21-3-2010 om 20:03 uur.
|
|
|
|
PRO TUNING |
22-3-2010 10:51 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
hallo,
ik heb nu een 24 mikuni een 80cc en een homoet uitlaat op een mt8 blok, ik heb er een sproeier 110 ingstoken en daar loopt hij het best op maar is deze setup wel goed aftestellen ivb ori 80cc grote carb en een snel uitlaat, of is het misschien beter om de ori keihin er weer op te zetten? hij loopt nu niet goed
Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 21-3-2010 om 18:24 uur.
Een VM of TM 24 ?
|
|
|
|
Maeddy |
22-3-2010 13:32 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
110 lijkt me erg klein.
Ik heb op een 16 mikunie sproeier 120 en dat is met 60cc.
Jij hebt een 2x zo grote carb....
succes
edit: die van mij loopt daarmee goed
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 21-3-2010 om 20:03 uur.
Als jij een grotere carbureteur hebt, heb je een grotere onderdruk in de venturi. Door die grotere onderdruk zuig je relatief meer brandstof aan, en kan je dus een kleinere sproeier monteren dan dat je zou hebben in een kleinere carbureateur. Dit zal in de praktijk niet helemaal kloppen, maar jouw theorie klopt in ieder geval niet.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
mr200r |
22-3-2010 14:19 |
Posts: 5122 |
Gewoon je orginele carb terug vooral op een orginele cilinder.
|
|
mr200r |
|
poetrynof |
22-3-2010 14:32 |
Posts: 28 |
Ik heb 20mm mikuni op 80cc ori sproeier 170. 110 in een 24 is dus niet heel gek. Ik raad aan 18 mm keihin(zoals origineel) erop te zetten(sproeier 120 ori).
p.s. Maeddy z'n verhaal klopt als een bus
Dit bericht is gewijzigd door poetrynof op 22-3-2010 om 16:02 uur.
|
|
|
|
Paultje Pils |
22-3-2010 17:44 |
Posts: 2110 |
Met een grotere carb ga je meestel terug in sproeier maat.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
De Schout |
22-3-2010 18:28 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Als jij een grotere carbureteur hebt, heb je een grotere onderdruk in de venturi. Door die grotere onderdruk zuig je relatief meer brandstof aan, en kan je dus een kleinere sproeier monteren dan dat je zou hebben in een kleinere carbureateur. Dit zal in de praktijk niet helemaal kloppen, maar jouw theorie klopt in ieder geval niet.
grotere carb-> grotere doorlaat-> lagere snelheid -> minder onderdruk..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Maeddy |
22-3-2010 19:54 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
grotere carb-> grotere doorlaat-> lagere snelheid -> minder onderdruk..
Je hebt wel een lagere snelheid, maar volgens mij heb je bij een grotere carbureteur altijd nog een groter venturi effect omdat het verschil tussen de inlaat en venturi relatief groter is? Tenminste, ik dacht dat dit altijd zo werkte, wat heb je anders aan een grotere carburateur?
Als ik jouwn theorie zo bekijk, zeg jij dat je het best een carbureteur met een oneindig dunne doorlaat te hebben, omdat dan de lucht het snelst beweegt.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2010 om 20:05 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
dude007 |
23-3-2010 18:01 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Je hebt wel een lagere snelheid, maar volgens mij heb je bij een grotere carbureteur altijd nog een groter venturi effect omdat het verschil tussen de inlaat en venturi relatief groter is? Tenminste, ik dacht dat dit altijd zo werkte, wat heb je anders aan een grotere carburateur?
Als ik jouwn theorie zo bekijk, zeg jij dat je het best een carbureteur met een oneindig dunne doorlaat te hebben, omdat dan de lucht het snelst beweegt.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2010 om 20:05 uur.
ik heb sproeier 200 bezocht en het lijkt of er nog groter in moet, is dit vreemd?, en hoe zit het met de maten van mikuni?, het lijkt er op dat hij te weinig brandstof krijgt en te veel lucht, ik kan niet de gas optrekken want dan valt hij weg.
|
|
|
|