Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerfilter aan te raden of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 867 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61006 - powerfilter aan te raden of niet?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fluppy123 20-3-2010 23:05 Print topicpost
Posts: 62
ik rij met een afgestelde aprilia crosser.
en ik overweeg om een powerfilter van twinair of k&n te steken. maar het is niet de bedoeling hem sneller te laten rijden. maar gewoon voor het geluid en het beter optrekken.

is een powerfilter nu aan te raden, of brengt het amper iets op bij een afgestelde brommer?
en gaat het verbruik veel omhoog?



 

Drumsan 20-3-2010 23:08 Print reply

Posts: 1223
Qua snelheid ga je er haast niks op vooruit, maakt wel meer geluid.
Zeker als je regelmatig crosst, moet je hem vaak schoonmaken, want er komt heel gauw zand enzo in Verbruik stijgt ook niet erg. Moet wss iets groter sproeiertje in
 
coupequattro 20-3-2010 23:08 Print reply

Posts: 958
Verbruik gaat omhoog, snelheid en trekken maakt niks uit, en het maakt een takkeherrie.
 
GillyInTheMist 20-3-2010 23:10 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
ik rij met een afgestelde aprilia crosser.
en ik overweeg om een powerfilter van twinair of k&n te steken. maar het is niet de bedoeling hem sneller te laten rijden. maar gewoon voor het geluid en het beter optrekken.

is een powerfilter nu aan te raden, of brengt het amper iets op bij een afgestelde brommer?
en gaat het verbruik veel omhoog?





Je kan ook zelf gewoon een groot gat maken in je luchtfilter
 
Maup 20-3-2010 23:12 Print reply

Posts: 4353
De één vind het takkeherie, ikzelf vind het wel lekker klinken.

Maar zoals gezegd: Je verbruik zal iets hoger worden en je snelheid niet.
Verder moet je hem wel opnieuw afstellen met powerfilter. Als je dit niet doet kan hij te arm lopen met alle gevolgen van dien
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
fluppy123 20-3-2010 23:13 Print reply
Posts: 62
in de filterkast dan?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GillyInTheMist
[...]


Je kan ook zelf gewoon een groot gat maken in je luchtfilter


 
shirioko 20-3-2010 23:16 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
in de filterkast dan?


[...]



ja in de deksel van je luchtfilterbox
ff gatenboor dia. 50mm ofzo en hoor het verschil

of haal je deksel er helemaal af, span wat kippegaas over je schuim heen zodat het er niet uit valt en klaar
 
GillyInTheMist 20-3-2010 23:19 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
in de filterkast dan?


[...]




dat bedoel ik.
Ik heb zelf ook nog orginele luchtfilter'kast' dr op zitten, ik heb het gat gewoon 3/4 keer zo groot gemaakt (naast het orginele gat, stel dat je hem weer normaal wilt hebben maak je die grote gewoon dicht). Krijgt ook een zwaarder geluid, en als je hem dan nog juist afsteld trekt hij ook nog eens wat beter
 
Paultje Pils 21-3-2010 1:04 Print reply

Posts: 2110
qua beleving gaat het harder, aangezien het meer lawaai maakt. Vooral wanneer je in d elage toeren volgas geeft zul je het verschil maken. Wat prestaties betreft, zul je het verschil alleen op de testbank zien
 
If you can't dodge it, ram it.
mr200r 21-3-2010 1:25 Print reply
Posts: 5122
Je motor is afgesteld.
Ga je iets veranderen kan je opnieuw beginnen.
Ik zou geen gaten boren,zal je blokje niet leuk vinden in stoffige omstandigheden.


 
mr200r
ChielTZR 21-3-2010 11:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Je motor is afgesteld.
Ga je iets veranderen kan je opnieuw beginnen.
Ik zou geen gaten boren,zal je blokje niet leuk vinden in stoffige omstandigheden.




Als je gaten boort voor het 'filter' zelf, blijft in principe de filterende werking hetzelfde. Alleen is het oppervlak groter waardoor de lucht kan stromen, dus daarom geeft het meer geluid etc.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Saknet 21-3-2010 13:30 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Als je gaten boort voor het 'filter' zelf, blijft in principe de filterende werking hetzelfde. Alleen is het oppervlak groter waardoor de lucht kan stromen, dus daarom geeft het meer geluid etc.

-_-
de oorspronkelijke opening van voor het filter zelf, zit meestal op een locatie waar het minste stof ronddwarreld tijdens snelheid. ga je nou willekeurig gaten boren dan is je filter (stukken) sneller verstopt. met name bij cross gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-3-2010 om 13:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ChielTZR 21-3-2010 13:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

-_-
de oorspronkelijke opening van voor het filter zelf, zit meestal op een locatie waar het minste stof ronddwarreld tijdens snelheid. ga je nou willekeurig gaten boren dan is je filter (stukken) sneller verstopt. met name bij cross gebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-3-2010 om 13:31 uur.


Weet ik. maar door gaten te boren in je ori luchtfilter wil niet direct zeggen dat al het stof direct door je carb gaat. Als je 't filter maar gewoon goed onderhoud gaat dat prima.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved