Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmloper?...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60999 - Warmloper?...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GillyInTheMist 20-3-2010 17:34 Print topicpost

Posts: 195
Een tijdje geleden was ik een ritje aan het maken op mn brommer, met een passagier achterop. Niks aan de hand ''dacht ik''. Toen ik de volgende morgen weer ging touren merkte ik op dat hij in hoge toeren, vooral na de powerband een raar soort ''gravend'' geluid begon te maken, en daarbij trilt hij ook best wel. Wat anders nooit zo was.. Met 1 trap op de kickstart gaat hij altijd gelijk aan (ook met de hand). Vandaag zou ik hem weer starten met de hand maar het leek wel alsof de kickstart een beetje tegenwerkte, toen probeerde ik het nog een keer en ging hij wel gewoon aan. Hij trilt en maakt nog steeds raar geluid bij hoge toeren na de powerband. En stationair wil hij ook nog wel eens uitvallen..

What's the problem?
Word dit een nieuwe cilinder of..?
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-3-2010 17:52 Print reply

Posts: 9841
openhalen en je weet het.
trillen lijkt me meer een onbalans ergens.

 
Too cool for school!
Konjin 20-3-2010 17:52 Print reply

Posts: 379
trek het anders gewoon eens los
 
Stiffmeister 20-3-2010 18:14 Print reply

Posts: 1582
Kan zijn dat je zuigerveren versleten zijn, en dat hij nu minder compressie heeft, en of dus meer moeite moet doen in de toeren,

Geluid maakte mijn Kawasaki AR50 ook, de zuiger was versleten
(het getik was bij mij geschraap/etc in de cilinder)

Succ7
 
.. Retro Active
Error1991 20-3-2010 18:18 Print reply

Posts: 939
haal alles ff open en controleer het een en ander, zoals rare slijtplekken, speling (zuiger, bigend, naaldlager) en vervang wat nodig is.
 
Meathausen 20-3-2010 20:25 Print reply

Posts: 726
en stel dat je een warmloper hebt dan kan je hem altijd nog uit laten honen, dan is je cilinder weer perfect, je moet alleen dan wel een grotere zuiger kopen die wat breder is omdat je het uit gehoond hebt.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
GillyInTheMist 20-3-2010 21:18 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
en stel dat je een warmloper hebt dan kan je hem altijd nog uit laten honen, dan is je cilinder weer perfect, je moet alleen dan wel een grotere zuiger kopen die wat breder is omdat je het uit gehoond hebt.


Als het een warmloper is dan ga ik een 70cc dr onder zetten..
dus ik hoop er eigenlijks wel een beetje op, maar de tijd zal het leren
 
Stiffmeister 21-3-2010 11:46 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GillyInTheMist
[...]


Als het een warmloper is dan ga ik een 70cc dr onder zetten..
dus ik hoop er eigenlijks wel een beetje op, maar de tijd zal het leren


waarom vervang je hem dan nu zowiezo neit met die 70? ,
dan hou je je ori cilinder tenminste nog netjes voor evt. latere verkoop. (bouw je hem weer terug naar ori.)
 
.. Retro Active
GillyInTheMist 21-3-2010 22:19 Print reply

Posts: 195
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


waarom vervang je hem dan nu zowiezo neit met die 70? ,
dan hou je je ori cilinder tenminste nog netjes voor evt. latere verkoop. (bouw je hem weer terug naar ori.)


Omdat ik hem morgen eerst even laat na kijken, wat het probleem is.
Stel dat er iets anders kapot is ga ik dat eerst even regelen..
En dan later de cilinder
 
coupequattro 21-3-2010 22:24 Print reply

Posts: 958
Haal je vliegwielkapje er eens af en voel of je op en neergaande speling op je vliegwiel hebt. Is dit zo, dan zijn je krukaslagers versleten.
 

Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved