Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt50mx blokeerd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60991 - yamaha dt50mx blokeerd
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

korre 20-3-2010 11:38 Print topicpost
Posts: 89
kheb overlaatst gereden met segmeten die op waren en een van de twee was los gekomen en in mijn motor geslaan en zo een stuk van de piston afgebroken en in min motor blok gevallen kheb er een paar stukken kunnen uithalen en nieuwe cilinder en piston gestoken maar nu alles erop zit is hij weer geblokeerd waarschijnlijk een brokje dat er nog in zat maar nu krijg ik hem nie meer los wat doe ik het beste?

 

Stiffmeister 20-3-2010 11:51 Print reply

Posts: 1582
Je zou de tekst ook wel iets duidelijker kunnen neerzetten ipv alles aan elkaar te typen?,

Ik denk dat je met segmenten je zuigerveren bedoeld?
ik zou het hele blok uit elkaar halen en reviceren, dat weet je zeker dat het goed is (en dat alle troep er uit is)

..
(niet nieuwe krukass etc, maar gewoon zorgen dat alles schoon is op 'n dergelijke manier, mischien kan je hem ook uitspuiten met de compressor, niuewe lagers en keringen zijn dan wel nodig denk ik)

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 20-3-2010 om 11:53 uur.
 
.. Retro Active
korre 20-3-2010 11:57 Print reply
Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Je zou de tekst ook wel iets duidelijker kunnen neerzetten ipv alles aan elkaar te typen?,

Ik denk dat je met segmenten je zuigerveren bedoeld?
ik zou het hele blok uit elkaar halen en reviceren, dat weet je zeker dat het goed is (en dat alle troep er uit is)

..
(niet nieuwe krukass etc, maar gewoon zorgen dat alles schoon is op 'n dergelijke manier, mischien kan je hem ook uitspuiten met de compressor, niuewe lagers en keringen zijn dan wel nodig denk ik)

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 20-3-2010 om 11:53 uur.


ja maar dan ben ik weer weg voor n paar uur ja ik zal dat doen dan.
aja is het metaal van de piston zachter dan het metaal van de krukas? om te weten of het door te rijden in nog kleinere brokjes wordt geplet dan moet ik gewoon zorgen dat het weer los zit en dan rijden
 
yamahadtt 20-3-2010 16:07 Print reply
Posts: 225
idd, ik zou ook t blok optrekken&schoon maken. Als je die stukjes erin laat zitten, worden die stukjes kleiner, en gaan misschien in je lagers zitten. Dan heb je veel meer werk&kosten.
 
korre 23-3-2010 19:53 Print reply
Posts: 89
Het is de eerste keer dat ik een motor met vitessen ga reviseren.
op wat moet ik vooral letten en wat moet ik juist wel doen en wat niet graag wat tips. alvast bedankt
 
kenny77 23-3-2010 19:56 Print reply

Posts: 29286
korre 25-3-2010 21:10 Print reply
Posts: 89
bedankt!
 
korre 26-3-2010 19:20 Print reply
Posts: 89
kben eraan begonnen,
maar ik krijg die krukas moer echt niet los.
iemand een tip hoe ik deze makkelijk los krijg?
 
Pixl 26-3-2010 19:37 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.yamaha-sc.../showthread.php?t=50


De foto die daarbij staat is wel erg tof
 
So fuckin' what!?
kenny77 26-3-2010 19:56 Print reply

Posts: 29286
dat ding staat hier nog in de kast.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: korre
kben eraan begonnen,
maar ik krijg die krukas moer echt niet los.
iemand een tip hoe ik deze makkelijk los krijg?


met een koppeling blokkeersleutel
 
stevoo 26-3-2010 20:03 Print reply

Posts: 689
of lucht sleutel
 
MembraaNN beunhaas!!
korre 27-3-2010 9:53 Print reply
Posts: 89
ja met een lucht sleutel maar je moet de andere kant kunnen blokkeren of tegenhouden en dat is het probleem mijn papa en ik hebben al met twee tesamen aan staan trekken maar het wil niet los
 
kenny77 27-3-2010 12:40 Print reply

Posts: 29286
zoiets fixen:





is een oude stalen tussen plaat van de koppeling met een stang eraan vast gelast.

kan houd je de koppeling tegen en dan ook automatisch de krukas moer.
 
antonhonda 27-3-2010 15:20 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zoiets fixen:

afbeelding

afbeelding

is een oude stalen tussen plaat van de koppeling met een stang eraan vast gelast.

kan houd je de koppeling tegen en dan ook automatisch de krukas moer.



ja idd zo kan het
alleen als je geen lasapparaat hebt moet je gewoon boren en boutje moertje doen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
korre 27-3-2010 20:46 Print reply
Posts: 89
heb het op een andere manier gedaan aan de kant van de ontsteking een dopsleutel op gezet hem tegen de grond laten duwen en aan de andere kant een sleutel met een verlang stuk. erop gaan staan en stampen.
dat werkt ook
 
korre 28-3-2010 12:41 Print reply
Posts: 89
nu is nog de laatste vraag: wat moet ik gebruiken als pakking lukt dat met zo'n membraan papier of moet dat met vloeibare pakking,... wat is het beste? kzou graag hem vandaag nog toedoen en kheb enkel membraan papier en hittebestendige silicone

 

Dit topic is 4554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved