Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - inrijden zonder km teller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 448 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60989 - inrijden zonder km teller
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timmy16 20-3-2010 12:58 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



3/4k is wel heel erg weinig hoor



loopt ie net stationair, mijne doet iig vrij weinig bij 3 a 4k toeren
 
Bike Me, Aprilia
Paul de Salmiakbal 20-3-2010 13:00 Print reply

Posts: 5285
Gewoon tijdje rustig aan karren, zo doe ik het nu.
Paar keer voluit trekken en dan weer rustig rijden. Het gaat niet zo zeer om je snelheid, maar gewoon om hoeveel toeren je draait, dus zolang je niet vol in toeren jankt gaat het gewoon goed
 
b0nes 20-3-2010 13:03 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
[...]

loopt ie net stationair, mijne doet iig vrij weinig bij 3 a 4k toeren


het is ook alleen voor het warm rijden dat hij geleidelijk rustig warm word.
 
antonhonda 20-3-2010 13:10 Print reply

Posts: 3616
gewoon fietsenteller kopen is 15 euro
en weet je het precies
heb ik zelf ook gedaan gaat monster
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
mtx_owned 20-3-2010 13:53 Print reply

Posts: 2183
ik snap nog steeds niet dat iedereen meent dat dat inrijden zo lang moet duren. 1 tank leegrijden is meer als voldoende.

Na het afbouwen starten, even stationair laten lopen, uitzetten en af laten koelen.

nog een keer starten, wat toeren maken tot ie echt lekker warm is.

stukkie rustig gaan rijden, afkoelen.

en nu een flink stuk gaan rijden, af en toe doortrekken

en eind van de middag een perfect ingereden motor/brommer.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
lukebanning 20-3-2010 13:55 Print reply

Posts: 565
Onbelast warmdraaien is juist slecht...
 
falco 20-3-2010 14:03 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
Onbelast warmdraaien is juist slecht...


nee het is gewoon minder goed als warmrijden, ding gaat er heus niet kapot van
 
stephan777 20-3-2010 14:24 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
[...]


het is ook alleen voor het warm rijden dat hij geleidelijk rustig warm word.



Gewoon onder je powerband schakelen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-3-2010 14:53 Print reply

Posts: 9841
de cilinder is niet bewust van het aantal km's wat je gereden hebt, dus boeit het niet.

je weet nooit wanneer je cilinder is ingereden, dus moet je helemaal niet inrijden. Het enige wat je moet doen is goed warmrijden en in het begin wat rustiger aan doen. Warmrijden moet je sowieso altijd doen want dat heeft veel meer invloed op de slijtage dan alleen inrijden in het begin; als je je cilinder (theoretisch) perfect zou inrijden, en je rijdt alsnog niet warm compenseert dat direct alle moeite van het inrijden.

Je kunt toch best inschatten of je 500 meter of 40 km gereden hebt? Het is allemaal maar puur een indicatie. Als je weet dat je per dag tussen de 20-30 km rijdt (en dat kun je best inschatten) dan weet je dat je na een week bijna 200km hebt gereden. Zo moeilijk is het niet, en zoveel maakt het allemaal niet uit.

 
Too cool for school!
Uncle BLAM 20-3-2010 15:36 Print reply

Posts: 1025
Zoals eerder gezegd één volle tank, als je brommer meer is gaan verbruiken door grotere cilinder dan doe je voor de ckerheid twee volle tanken (heb je een hele kleine tank, doe je drie of vier, enz.)
 
een BF teller is sneller
tjeerdie 20-3-2010 15:43 Print reply

Posts: 251
Je rijd vast wel naar je werk/school ermee.
Maak even een pad in google earth en je weet hoeveel km dat is.
Of zet ff een fietscomputertje erop, kun je ook zien hoeveel km je rgereden hebt
of neem een gps in je zak mee

zoveel mogelijkheden
 

Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved