Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - omgeschakeld naar 19mm, maar weer niet goed?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60984 - omgeschakeld naar 19mm, maar weer n...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 19-3-2010 17:51 Print topicpost

Posts: 841
hoi, heb mn straatblokje weer onder mn GPR in plaats van het 50cc raceblok maar heb weer een probleem. ik heb een tijd geleden weken geprobeerd mijn 19MM Dellorto af te stellen op mijn Derbi, maar lukte telkens niet. bleef het zelfde gezeik maar houden. Carburateur is verder gewoon goed, heeft wel goed gereden op 50cc...

Ik zit nu met sproeier 114, zelfs sproeier 130 geprobeerd met standaard luchtfilter maar ik hou het zelfde gezeik, of mn sproeier is ineens echt gewoon zo groot dat als ik gas geef dat hij 2x stottert, uitvalt, en dat de benzine uit mn uitlaat komt lopen....
Setup DR70, Adige/standaard (?) membraam, 19MM Dellorto @ 114, Malossi E13 filter, SCR Corse Handmade. uitgedraaid origineel spruitstuk. Op het filmpje hieronder draait hij eerst op choke (al zit dat niet helemaal lekker volgens mij dat chokesysteempje met kabel) en haal ik hem van choke af voordat ik hem uitzet. Hij slaat dan half op hol. Allemaal tekens die lijken op een te arme afstelling, maar hij rookt wel flink bij stationair en loopt met beetje gas ook rijk.

Heb hiervoor met 14mm gereden met sproeier 95, dit reed wel goed, maar werd heel snel heet. Maar de brommer stond niet merkbaar te arm. Reed hier wel met 100% zeker het originele membraam. Nu blijft de brommer met 19mm wel koel (vandaar dat ik die er ook weer op heb gezet, trok al zat met 14mm) maar rijdt dus gewoon niet.

Het ligt 100% zeker niet aan keerringen ofzo die lek zijn, want 10 minuten hiervoor liep hij nog perfect met 14mm. Heb alle sproeiers tussen 100 en 136 al geprobeerd eigenlijk, heb de carburateur nu extra goed vastgezet, ik ben bijna radeloos.
Hier een filmpje. http://qik.com/video...41B6B65D5007D2C5A4BF

Wie kan mij helpen? Membraam, carburateur? Afstelling? Of iets anders?

GR Tim.



Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 19-3-2010 om 18:00 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert

WestlandMB 19-3-2010 17:57 Print reply

Posts: 1338
als je met shoke beter doet --> grotere sproeier lijkt me dan...

je gasnaald kan ook zo erg versleten zijn dat hij veel te veel benzine doorlaat. Al is het maar en milimeter, dan stroomt de benzine je uitlaat al uit.

Edit:
Je kan ook gewoon die 14mm erop houden als je er niet uit komt.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 19-3-2010 om 18:01 uur.
 
Sherwin 19-3-2010 19:32 Print reply

Posts: 561
rag er nog een grotere sproeier in!!, of check op valse lucht!
 
Tim-gpr99 19-3-2010 23:56 Print reply

Posts: 841
Ja, maar met 14mm werd hij heel heet, terwijl hij rijk afgesteld stond, maar stotterde niet? Bij grotere sproeier trok hij niet door maar stotterde niet, maar kwam wel vet uit mn demper lopen en zwarte spetters... Ligt dit aan mn membraam ofzo? Ik hou ook liever 14 maar als je temp in enkele minuten in de 90 zit dan vindt ik het niet fijn ... Koeling is 100% goed.
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 1160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved