Kijk eerst eens of je bougiekabel nog wel goed in de bougiedop en in de bobine zit. Je kan eventueel aan beide kanten de kabel iets inkorten en er weer indraaien zodat je zeker weet dat je goed contact hebt.
Nog geen vonk? lees dan verder!
Kijk en vergelijk jou bobine eens met deze:
(Bobine kan ook zwart zijn)
Heb je bovenstaande bobine, dan kan je het verhaaltje van mij hieronder volgen
Heb je een andere, dan weet ik het ook niet:
Meet de gele en groene kabels die van je ontsteking afkomen het voltage wanneer je kickt of elektrisch start. Hier moet zo'n 60 volt uitkomen geloof ik.
Heb je hier voldoende spanning, dan kun je de je ontstekingsspoel uitsluiten.
Wel spanning maar vonkt hij nog niet: meet dan nu de weerstand tussen de rode draad die in je bobine gaat en de massa (frame carter). De goede waarde hiervan weet ik niet uit m'n hoofd, maar die heb ik wel ergens staan
.
Wanneer deze waarde ook goed is, en je al je bekabeling gecontroleerd hebt blijven er nog twee opties over: Je bobine is stuk of je bougiedop is stuk.
om te testen of het aan je bougiedop ligt: draai je bougiekabel uit je dop. Draai nu een schroefje in je bougiekabel en kick een paar keer terwijl je het schroefje naar je frame/carter toe beweegt.
Heb je nu een vonk, ligt het aan je bougiedop. Heb je nog steeds geen vonk dan ligt het wss aan je bobine.
Owjah,
dit topic had ik toen aangemaakt, misschien staat er nog iets nuttigs in
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 18-3-2010 om 22:21 uur.