Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nut van gaatjes na spoelpoorten in carter?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60971 - Nut van gaatjes na spoelpoorten in ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 18-3-2010 13:31 Print topicpost

Posts: 322
Hoi,
Als je ene puch blok of een ander 2T blok bekijkt zie je heelvaak gaatjes zitten in de carter waar de spoelpoorten in uit komen.

Bij tomos is dit niet zo.

Weet iemand waarvoor de gaatjes zijn?
Mischien voor smering krukaslagers?
k hoor t graag
 

kenny77 18-3-2010 13:37 Print reply

Posts: 29286
Is inderdaad voor de smering van de krukaslagers.

Bij bijvoorbeeld een honda mt blok heeft 1 kant een gaatje zitten en wordt het lager door het benzine mengsel gesmeerd en aan de andere kant is het spoelkanaal gewoon glad , maar wordt aan die kant het lager gesmeerd door de blokolie.
 
appie_1988 18-3-2010 13:41 Print reply

Posts: 322
Maar loopt door dat gaatje geen druk weg, naar in het blok, of wordt dit goed genoeg geicht door olikering
 
kenny77 18-3-2010 13:44 Print reply

Posts: 29286
Nee loopt geen druk weg.
 
appie_1988 18-3-2010 13:46 Print reply

Posts: 322
apart dat het bij een tomos bolk niet zit?
Want de ene kant heb je wel blok olie maar ander kant niet
 
kenny77 18-3-2010 14:02 Print reply

Posts: 29286
tsja geen idee.
 
appie_1988 18-3-2010 14:10 Print reply

Posts: 322
in iederval bedankt voor antwoord.
 
Maeddy 18-3-2010 14:56 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
apart dat het bij een tomos bolk niet zit?
Want de ene kant heb je wel blok olie maar ander kant niet


Misschien zit er wat ruimte tussen de krukwaswang en het lager zodat er alsnog olie bij kankomen? Ik weet het niet hoor, maar het is een idee.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ikkejw 18-3-2010 15:52 Print reply

Posts: 9886
ik heb hier ook een vraag over..

bij een MT8 blok zitten aan de vliegwielkant ook twee van zulke smeerkanaaltjes, maar er is maar 1 daadwerkelijk uitgeboord. de andere zit dicht. waarvoor zou dit zijn en zou het helpen als ik die andere ook uitboor?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
_3s_ 18-3-2010 17:12 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
ik heb hier ook een vraag over..

bij een MT8 blok zitten aan de vliegwielkant ook twee van zulke smeerkanaaltjes, maar er is maar 1 daadwerkelijk uitgeboord. de andere zit dicht. waarvoor zou dit zijn en zou het helpen als ik die andere ook uitboor?


en beide kanaaltjes komen op de spoelpoort uit in je carter zegmaar?
je kan mss even een foto posten? Als dit niet zo is, is het misschien gedaan om carterdruk op te bouwen, niet dat zoiets veel nut heeft imo.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Sypie_Honda 18-3-2010 17:29 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
ik heb hier ook een vraag over..

bij een MT8 blok zitten aan de vliegwielkant ook twee van zulke smeerkanaaltjes, maar er is maar 1 daadwerkelijk uitgeboord. de andere zit dicht. waarvoor zou dit zijn en zou het helpen als ik die andere ook uitboor?


dit heb ik ook bij mijn MB8

lijkt echt vet stom, heb hem maar gewoon uitgeboord, nu heb ik 2 kanaaltjes
lever je wel in op carterdruk btw
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Uncle BLAM 18-3-2010 18:31 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


dit heb ik ook bij mijn MB8

lijkt echt vet stom, heb hem maar gewoon uitgeboord, nu heb ik 2 kanaaltjes
lever je wel in op carterdruk btw


Wordt het andere lager niet gwoon gesmeerd door blokolie ?
 
een BF teller is sneller
Derbi-Olaf 20-3-2010 7:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
ik heb hier ook een vraag over..

bij een MT8 blok zitten aan de vliegwielkant ook twee van zulke smeerkanaaltjes, maar er is maar 1 daadwerkelijk uitgeboord. de andere zit dicht. waarvoor zou dit zijn en zou het helpen als ik die andere ook uitboor?

Wel, ze hebben bij honda Met 3 soorten MT8/MTX80-OT carters gewerkt.

Ze hebben er Gehad met 1 gaatje achteraan, ze hebben er gehad met 1 gaatje achteraan en dan al een inham voor aan gaatje vooraan. en ze hebben er gehad met alleen een gaatje vooraan.

Volgens mij is het dus gewoon een soort van "overstapsmodel" o.i.d.

Ik heb namelijk 4 setjes MT8carters liggen en er zitten 3 verschillende systemen in.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved