Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Grotere Cil, voor/nadelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60938 - Grotere Cil, voor/nadelen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 15-3-2010 23:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wauw kenny, volgensmij heb jij 1 of andere speciale zoekmachine ofzo dat je zo snel al iets vind!

of is het stiekem gewoon google?



sssst.
 
RubenMTX 16-3-2010 0:05 Print reply

Posts: 558
Een 70cc hoeft helemaal niet hoogtoeriger te zijn dan een 50cc. En daarom slijt alles met een laagtoerige 70cc ook niet altijd sneller dan met een hoogtoerige 50cc. Ik zie er iig alleen voordelen van

Enige nadeel is alleen dat, mocht je een ongeluk krijgen en de verzekering controleert het, dan krijg je met 70cc opeens geen geld meer


En @Royal Club, waarom reageer je toch áltijd in topics waar mensen zelf maar moeten zoeken, dat ze zelf maar moeten gaan zoeken? Als je ze niet wil helpen, zeg dan niks... Ik geef toe dat er topics bij zitten die nergens op slaan hoor, daar niet van, maar als je er gewoon helemaal niet op reageert en de TS krijgt geen antwoord zal ie vanzelf wel gaan zoeken

Verder ben ik gewoon voor gemak en luiheid Dus ben ik wel bereid op te schrijven wat ik weet voor mensen die denken lui te zijn. (en zelf niet door hebben dat zoeken veel makkelijker is dan er een topic over aanmaken ) Ik word ook graag gewoon geholpen, wel zo gemakkelijk altijd.

Sorry voor offtopic

Hehe, ik zie dat jullie al in het kvt bezig zijn te discussieren...

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 16-3-2010 om 0:08 uur.
 
Micha.L 16-3-2010 7:41 Print reply

Posts: 535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX


Enige nadeel is alleen dat, mocht je een ongeluk krijgen en de verzekering controleert het, dan krijg je met 70cc opeens geen geld meer




Als je een ongeluk maakt met een standaard ontgrenzde TZR en de verzekering voert een technische controle uit op je brommer ben je net zo goed de pineut als met een 70cc

Wel is het zo dat ze een 70cc eerder opmerken en dat ze er minder mild over zijn.

Elke technische verandering aan de brommer die in strijd is met de wet (lees zowat alles dat je veranderd), maakt dat je verzekering het recht heeft om alle schade die ze moeten uitkeren op jou te verhalen.

Daarnaast is een laagtoerige 70cc stukken beter voor je blok dan een toerenjankende 50cc. Je hebt daarnaast bij een laagtoerige 70'er meer koppel over het algemeen.
 
RubenMTX 16-3-2010 10:21 Print reply

Posts: 558
Als ie niet meer rijdt hebben ze toch niet het recht een std ontgrensde tzr niks uit te keren? Dan valt er niet te bewijzen dat ie harder dan 45 reed... Meer dan 50cc, bv 70cc, mag gewoon niet en mocht ie 45 lopen met 70cc, zelfs dan hoeft de verzekering niks uit te keren.

Maar ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn, want die "expert" komt echt niet je cilinderkop van je blok schroeven ofzo... (alleen niet zo handig als er aan de buitenkant "78cm3" staat )
 
Drumsan 16-3-2010 11:22 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Als ie niet meer rijdt hebben ze toch niet het recht een std ontgrensde tzr niks uit te keren? Dan valt er niet te bewijzen dat ie harder dan 45 reed... Meer dan 50cc, bv 70cc, mag gewoon niet en mocht ie 45 lopen met 70cc, zelfs dan hoeft de verzekering niks uit te keren.

Maar ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn, want die "expert" komt echt niet je cilinderkop van je blok schroeven ofzo... (alleen niet zo handig als er aan de buitenkant "78cm3" staat )


Als je een ongelukje heb gehad en je hebt de brommer thuis staan kan je miss de cil nog even wisselen.
Maar slijten je platen niet veel sneller door de extra kracht die die 70 heeft? En krukas?
 
Mikf 16-3-2010 11:33 Print reply

Posts: 1295
Met originele uitlaat hoef je hier niet zo bang voor te zijn
 
Micha.L 16-3-2010 12:49 Print reply

Posts: 535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Als ie niet meer rijdt hebben ze toch niet het recht een std ontgrensde tzr niks uit te keren? Dan valt er niet te bewijzen dat ie harder dan 45 reed...


Bij een technische controle komen ze er achter dat je de prop uit je uitlaat hebt gehaald etc. Ze strippen zowat je hele brommer.
En na een danig ongeluk wordt de brommer direct meegenomen door de politie, dus thuis kun je er niets meer aan doen, ik ben er zelf getuige van geweest.


Maar dan nog, zo vaak gebeurt het niet hoor, ik zou me nergens zorgen over maken als je gewoon goed oplet in het verkeer en niet met 14.000 toeren door de binnenstad jaagt.



En over je krukas etc:

Nogmaals, een laagtoerige 70 is wat dat betreft veel vriendelijker voor je blok als een 50 die doortrekt tot 12.000 toeren.


Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-3-2010 om 12:52 uur.
 
Royal Club 16-3-2010 12:56 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
[...]


Bij een technische controle komen ze er achter dat je de prop uit je uitlaat hebt gehaald etc. Ze strippen zowat je hele brommer.
En na een danig ongeluk wordt de brommer direct meegenomen door de politie, dus thuis kun je er niets meer aan doen, ik ben er zelf getuige van geweest.


Maar dan nog, zo vaak gebeurt het niet hoor, ik zou me nergens zorgen over maken als je gewoon goed oplet in het verkeer en niet met 14.000 toeren door de binnenstad jaagt.



En over je krukas etc:

Nogmaals, een laagtoerige 70 is wat dat betreft veel vriendelijker voor je blok als een 50 die doortrekt tot 12.000 toeren.


Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-3-2010 om 12:52 uur.


tot 12k trekt de ori ook wel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RubenMTX 16-3-2010 13:32 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
[...]


Bij een technische controle komen ze er achter dat je de prop uit je uitlaat hebt gehaald etc. Ze strippen zowat je hele brommer.
En na een danig ongeluk wordt de brommer direct meegenomen door de politie, dus thuis kun je er niets meer aan doen, ik ben er zelf getuige van geweest.


Maar dan nog, zo vaak gebeurt het niet hoor, ik zou me nergens zorgen over maken als je gewoon goed oplet in het verkeer en niet met 14.000 toeren door de binnenstad jaagt.



En over je krukas etc:

Nogmaals, een laagtoerige 70 is wat dat betreft veel vriendelijker voor je blok als een 50 die doortrekt tot 12.000 toeren.


Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-3-2010 om 12:52 uur.


Nouja, ik ben er ook getuige van geweest, ik was het zelfs zelf die op een auto klapte Maar ik heb m'n brommer gewoon mee naar huis genomen en na een maandje of 2 kwam EINDELIJK die verzekeringsexpert eens kijken.

Maar stel dat ze erachter komen dat de prop uit de uitlaat is... dan betekent dit nog niet automatisch dat die brommer 90 loopt. Als je 'm goed kapot hebt gebotst kunnen ze dat helemaal niet meer checken. Dus met een 50cc krijg je gewoon je verzekeringsgeld Met een 70cc waarschijnlijk ook, maar is er een kleine kans van niet als ze erachter komen.


Verder, over dat 70cc gewoon zeker zo vriendelijk voor je blok is als een hoogtoerige 50, daar ben ik het volledig met je over eens
 
Drumsan 16-3-2010 14:58 Print reply

Posts: 1223
Ik wil uberhaupt geen hoogtoerige dus heb nu gewoon ori cilinder.
Maar vroeg me af of 70cc icm standaard uitlaat beter trekt
 
Sherwin 16-3-2010 15:39 Print reply

Posts: 561
jonge, wat boeit het nou, of je houd je 50cc en doet daar leuk mee, of je neemt een 70cc en zorgt ergewoon voor dat je je brommer niet om een auto heen vouwt...

jonge als je stilstaan kan je geschept worden en dan checken ze t ook niet so dont bullshit me...

voordelen en nadelen kan je zelf ook wel bedenken neem k aan?!
(en als je het niet kan heb je er genoeg)

of je koopt het en faced t gwn dat je de lul bent als je wordt gepakt, of je doet het niet
 
Micha.L 16-3-2010 17:14 Print reply

Posts: 535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]


Nouja, ik ben er ook getuige van geweest, ik was het zelfs zelf die op een auto klapte Maar ik heb m'n brommer gewoon mee naar huis genomen en na een maandje of 2 kwam EINDELIJK die verzekeringsexpert eens kijken.

Maar stel dat ze erachter komen dat de prop uit de uitlaat is... dan betekent dit nog niet automatisch dat die brommer 90 loopt. Als je 'm goed kapot hebt gebotst kunnen ze dat helemaal niet meer checken. Dus met een 50cc krijg je gewoon je verzekeringsgeld Met een 70cc waarschijnlijk ook, maar is er een kleine kans van niet als ze erachter komen.


Verder, over dat 70cc gewoon zeker zo vriendelijk voor je blok is als een hoogtoerige 50, daar ben ik het volledig met je over eens


Aaah, de keren dat ik er bij was (zat een keer achterop een Runner met 80cc toen we tegen een auto aanknalden door olie op de weg) was de politie er binnen een paar minuten, samen met meneer de verzekeringsagent die een wagentje voor de scooter bij zich had.
Een andere keer reed een jongen die ik ken gewoon frontaal tegen een taxi aan, weet niet hoe hij het klaarspeelde hoor.. en ook toen waren de verzekeringsmensen er als de bliksem bij.

Maar, dat is dus blijkbaar niet in alle gevallen zo =P

Wel is het dus zo dat als ze constateren dat er technische veranderingen gebeurd zijn, ze het recht hebben de schade niet uit te keren of te verhalen op jouzelf.

Of ze er achter komen of dat ze er moeilijk over doen als ze er daadwerkelijk achter komen is natuurlijk wat anders

@ Royal, ja ik weet, ik typte maar even wat bij wijze van voorbeeld Zeg dan maar 15.000 o.i.d.

Quote:
Maar vroeg me af of 70cc icm standaard uitlaat beter trekt


Ja

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-3-2010 om 17:15 uur.
 

Dit topic is 4156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved