Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koso RS Dyno op Puch Maxi met HPI 2004 zetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60924 - Koso RS Dyno op Puch Maxi met HPI 2...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Glnniejj 15-3-2010 12:33 Print topicpost
Posts: 12
Hallo,

Ik ben wel nieuw hier op dit forum en ik heb een vraagje.
Hoe moet ik mijn Koso RS Dyno aansluiten op mijn Puch Maxi?

Ik heb een HPI 2004 analoog set en ik dacht mijn stroom te halen vanaf de CDI naar de Bobine..

Als iemand een beter idee heeft reageer dan a.u.b.

Ook heb ik op me puch een 21mm Stage6 PWK en ik wou ook weten waar ik wat allemaal kan aansluiten en of niet moet gebruiken.


bij voorbaat dank...

Dit bericht is gewijzigd door Glnniejj op 15-3-2010 om 12:38 uur.
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)

robert 15-3-2010 15:19 Print reply

Posts: 900
Om te beginnen, een puch maxi heeft niet echt een voorziening voor zo'n mooie teller.

Stroom afhalen van een cdi of bobine kan je beter niet aan beginnen, wil je je apparatuur heel houden. Daar gaan enige duizenden volts doorheen.

Wat helaas ook klote is, is dat je een hpi hebt. Deze levert geen lichtspoel bij de ontsteking, je kan deze er los bij kopen, maar verwacht geen wonderen, daar komt geen 12v uit zetten.
Ik neem aan dat er verder ook geen licht op zit of dat je deze puch voor op straat gaat gebruiken?

Je kan er misschien een 6v accu mee gaan opladen, mits je zelf een plek weet voor een accu op een puch, en een kabelboompje kan maken.

Dus eigelijk heb je aan zo'n teller niets op een puch, of je zal een accu moeten gaan gebruiken, die je op de 1 of andere manier steeds moet gaan opladen, met een hpi gaat je dat niet lukken.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 15-3-2010 15:43 Print reply

Posts: 900
Oja wat betreft je carb, in principe heb je maar 2 aansluitingen nodig, das die op je spruitstuk en waar je benzineslang op gaat


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Stiffmeister 15-3-2010 16:22 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
Om te beginnen, een puch maxi heeft niet echt een voorziening voor zo'n mooie teller.

Stroom afhalen van een cdi of bobine kan je beter niet aan beginnen, wil je je apparatuur heel houden. Daar gaan enige duizenden volts doorheen.

Wat helaas ook klote is, is dat je een hpi hebt. Deze levert geen lichtspoel bij de ontsteking, je kan deze er los bij kopen, maar verwacht geen wonderen, daar komt geen 12v uit zetten.
Ik neem aan dat er verder ook geen licht op zit of dat je deze puch voor op straat gaat gebruiken?

Je kan er misschien een 6v accu mee gaan opladen, mits je zelf een plek weet voor een accu op een puch, en een kabelboompje kan maken.

Dus eigelijk heb je aan zo'n teller niets op een puch, of je zal een accu moeten gaan gebruiken, die je op de 1 of andere manier steeds moet gaan opladen, met een hpi gaat je dat niet lukken.

----------------------------------
Maat van me heeft een HPI met lichtspoel op z'n Honda MT .. en heeft alles gewoon 12V en werkt goed, dus met een lichtspoeltje kan je er denk ik best 12V uit halen.

Een accu zal voor die teller idd wel nodig zijn, ivm gelijkspanning die nodig is (denk ik, weet niet of hij ook kan werken met wisselspanning, gok van niet)

 
.. Retro Active
Gerard1793 15-3-2010 16:33 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]

----------------------------------
Maat van me heeft een HPI met lichtspoel op z'n Honda MT .. en heeft alles gewoon 12V en werkt goed, dus met een lichtspoeltje kan je er denk ik best 12V uit halen.

Een accu zal voor die teller idd wel nodig zijn, ivm gelijkspanning die nodig is (denk ik, weet niet of hij ook kan werken met wisselspanning, gok van niet)


Dan zet je er een gelijkrichter tussen, heeft MT ook
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Glnniejj 15-3-2010 16:56 Print reply
Posts: 12
thx for the reply's maar omdat ik net hier op dit forum nieuw ben kan ik geen foto van me puch uploaden ( raar ) maar ik upload er zo wel een via imgshack
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
Glnniejj 15-3-2010 17:29 Print reply
Posts: 12
Me motorblokje
Me Brommert

Ik zag op conrad een 12v battery met 23A en vroeg me dus of of ik zoiets ook zou kunnen gebruiken .link.

Dit bericht is gewijzigd door Glnniejj op 15-3-2010 om 18:38 uur.
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
Fallie 15-3-2010 17:39 Print reply

Posts: 1163
Link is dood, Je kan al een accu van ong 4 ah gebruike dat is het probleem niet. Maar wat ze hierboven al zeggen, niets pakken van je ontsteking.

 
Glnniejj 15-3-2010 18:47 Print reply
Posts: 12
Die GP Control Batterij waarmee ik het wil proberen lijkt mij ook wel een optie toch? want kijk naar me brommer en kijk waar ik een accu kwijt kan Die optie vanaf me cdi leek me zelf ook al geen goed plan wegens het voltage xD maar ik wou het inderdaad proberen op een lichtspoel en dat heb ik vandaag ook gedaan maar tevergeefs... misschien heeft dat ook te maken dat mijn brommer niet stil kan staan of stationair loop:(

GP batterij 23A hoog voltage 12V

Grootte: 23 AE
Technologie: Alkalie-mangaan
Inhoud: 1 st.
Afm.: (Ø x h) 10 mm x 28 mm
Capaciteit: 55 mAh
Spanning: 12 V

Dit bericht is gewijzigd door Glnniejj op 15-3-2010 om 18:55 uur.
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
JB1 15-3-2010 19:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]

----------------------------------
Maat van me heeft een HPI met lichtspoel op z'n Honda MT .. en heeft alles gewoon 12V en werkt goed, dus met een lichtspoeltje kan je er denk ik best 12V uit halen.

Een accu zal voor die teller idd wel nodig zijn, ivm gelijkspanning die nodig is (denk ik, weet niet of hij ook kan werken met wisselspanning, gok van niet)



Het werkt niet goed.
Tenminste, nog niet.
Je kunt het beste een lichtspoel halen, een gelijkrichter van een MT en een accu (ik raad gel aan) wel 12v.

Ik denk dat mijn accu dood is, dus ik ga proberen die te fixen en dan zal ik meer info geven over bijladen etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Markjo 15-3-2010 19:46 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
Oja wat betreft je carb, in principe heb je maar 2 aansluitingen nodig, das die op je spruitstuk en waar je benzineslang op gaat




Waar is die op je spruitstuk voor dan?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Glnniejj 15-3-2010 19:59 Print reply
Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


Waar is die op je spruitstuk voor dan?


Waar?
 
Life sucks and then u die... KI Rulez!! (H)
Markjo 15-3-2010 20:00 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Glnniejj
[...]


Waar?


Dat vraag ik dus
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Paul de Salmiakbal 15-3-2010 20:01 Print reply

Posts: 5285
2t olie denk ik, wat vrij nutteloos is op een Maxi aangezien die geen pompje heeft.
Of als het gat groot genoeg is, voor een powerbox.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 15-3-2010 om 20:01 uur.
 
Paultje Pils 15-3-2010 20:06 Print reply

Posts: 2110
Lekker off-topic: Dat luchtfilter op je tweede foto lijkt op zo'n kerstbal van mijn ma
 
If you can't dodge it, ram it.
Markjo 15-3-2010 20:10 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
2t olie denk ik, wat vrij nutteloos is op een Maxi aangezien die geen pompje heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 15-3-2010 om 20:01 uur.


idd
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 7076 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved