Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling van amica 1250 gaat dicht bij stationair lopen op mijn honda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60906 - Koppeling van amica 1250 gaat dicht...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yamaha-dt-50-mx 14-3-2010 10:57 Print topicpost

Posts: 63
Hallo allemaal,
ik ben bezig met een honda 6.5 pk blok in mijn arola te zetten. na lang zoeken kwam ik erachter dat de koppeling van een amica 1250 goed op mijn krukas past. alleen komt die koppeling van een honda 160 cc blok (mijne is 196 cc)
toen ik hem dus helemaal erop had gezet en ik starte hem ging ie er gelijk vandoor. want de voorste poelie gaat al dicht bij het stationair lopen van de motor.
op deze link kan je een foto zien van de koppeling:

http://link.marktplaats.nl/322625213

het is dus de linker.

wie weet een oplossing?
alvast bedankt!
 

Saknet 14-3-2010 11:04 Print reply

Posts: 10355
koppeling scoren die bij je motortje hoort lijkt mij tenminste. Je kan dat ding ook niet afstellen met rolletjes oid zo te zien dus. Heb je een gx200 motor? Zou het probleem in de eindoverbrenging zitten of foutieve montage dan zou hij al grijpen terwijl hij niet loopt.

http://www.google.nl...h?q=gx+200+koppeling

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-3-2010 om 11:07 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Yamaha-dt-50-mx 14-3-2010 13:12 Print reply

Posts: 63
ja het is een gx200 motor, maar hoe kan hij grijpen als het blok niet aan staat?
 
jr customs 14-3-2010 13:13 Print reply

Posts: 1057
verkeerd gemonteerd

 
Yamaha-dt-50-mx 14-3-2010 14:33 Print reply

Posts: 63
dan heb ik hem niet verkeerd gemonteerd denk ik, het is gewoon een kwestie van hem op de krukas schuiven. want hij staat wel gewoon open als de motor uit is, maar als ik hem dan aanzet gaat ie meteen dicht
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 14:49 Print reply

Posts: 10835
kijk eens of het stationair toerental van de motor nu hoger is als bij het blok waar de koppeling op hoort.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jr customs 14-3-2010 15:57 Print reply

Posts: 1057
staat je stationair nu op zn laagst? zoja dan moet je tog op de een of andere manier die koppeling strakker zetten en als je beter fotos neer zet kunnen wij, het forum, wel zeggen hoe.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 15:59 Print reply

Posts: 10560
stationair terugstellen.
doet hij bij een standaard g160 ook.

hij moet echt bijna afslaan voor de koppeling vrijkomt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Yamaha-dt-50-mx 14-3-2010 18:10 Print reply

Posts: 63
Oke bedankt! dan ga ik maar eens even spelen met het stationair toerental, dat is gewoon net al bij een brommer dat schroefje aan de carburateur toch?
 
jr customs 14-3-2010 18:22 Print reply

Posts: 1057
nou ik weet niet hoe he bij jou zit maar als er een schroefje op de carb zit en het is niet je luchtschroef dan is het je stationair ja maar bij het honda blok wat ik had zat de stationair op de gashendel
 
Yamaha-dt-50-mx 14-3-2010 19:26 Print reply

Posts: 63
ja bij mij zit ook zo'n schroefje bij de gashendel, die er ook gelijk voor zorgt dan dat je meer gas kan geven.
 

Dit topic is 1608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved