Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe setup NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60901 - Nieuwe setup NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 13-3-2010 20:36 Print topicpost

Posts: 2356
Ik kan dus voor een leuk prijsje aan een 80cc MBX blok komen.
Dit blok komt met:
Cilinder (80 ori)
Carb. (nnb)
Spruitstuk (nnb)
Membraan (nnb)
Uitlaat (nnb)
Ontsteking (nnb)

Maar ik had een paar vraagjes hierover:

1. Ik weet dat dit blok er zo onder past maar is er een verschil qua elektronica maar ik op moet letten?

2a. Ik ben van plan een andere cilinder te nemen maar welke? De Athena of de Malossi? Als men van de eerder genoemde cilinders enkele plus en minpunten kan noemen.
Aan snelheid zit ik te denken aan een goede 100 ongv. het gaat mij meer om de trekkracht.

2b. Ik las ook ergens dat er een verschil zit tussen de nieuwe en de oude malossi. Hoe kun je dit zien?

3. En wat voor carb. wordt hierbij dan aangeraden en ook weet ik niet welke uitlaat hier het beste bij past.

4. Houd mijn achterbrug dit wel?

5. En volgens mij zit in een 80 blok meestal een 4-plaats koppeling. Is dit sterk genoeg voor de malossi/athena of moeten er andere veren/platen in of moet hij uitgedraaid worden naar een 5-plaats?





Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 13-3-2010 om 20:51 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

RubenMTX 13-3-2010 20:42 Print reply

Posts: 558
1. Qua electra hoef je nergens op te letten, gewoon aansluiten die handel. (Ow wacht, je moet wel ff opletten dat je er wel een begrenzer op zet, want met een 110 athena/malossi op de rollerbank ben je natuurlijk de lul )

2. Ik denk dat je voor een goede 100 km/h beter de Athena kan nemen, want de malossi is erg hoogtoerig en dus snel. Maar voor de trekkracht zou ik een laagtoerigere nemen.

3. Ik zou er een 24/26mm keihin op zetten met een proma/gianellie uitlaat.

4. Ja, die houdt het.

5. 4 plaats is genoeg hoor, als je platen niet versleten zijn

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 13-3-2010 om 20:50 uur.
 
Voetentje 13-3-2010 20:58 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
1. Qua electra hoef je nergens op te letten, gewoon aansluiten die handel. (Ow wacht, je moet wel ff opletten dat je er wel een begrenzer op zet, want met een 110 athena/malossi op de rollerbank ben je natuurlijk de lul )

2. Ik denk dat je voor een goede 100 km/h beter de Athena kan nemen, want de malossi is erg hoogtoerig en dus snel. Maar voor de trekkracht zou ik een laagtoerigere nemen.

3. Ik zou er een 24/26mm keihin op zetten met een proma/gianellie uitlaat.

4. Ja, die houdt het.

5. 4 plaats is genoeg hoor, als je platen niet versleten zijn

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 13-3-2010 om 20:50 uur.


1. Voor rollerbanken ben ik niet echt bang ik heb er zelf nog nooit eentje gezien. (klopt af) Ik woon namelijk precies tussen 2 steden in en hoef nooit in de stad te zijn. In de buurt zie ik echt hooguit 1x per maand politie.

2. Het mag wel harder gaan hoor maar niet harder als 120 echte.

3. Merk je veel verschil tussen een 24 of 26? (Behalve dan aan de pomp) En verder had ik gehoor dat de Techno 80 ook wel leuk presteerd, ik heb de 50 gehad en deze maakte een heerlijk geluidje.

4. Mooi

5. Ik heb hier nog hagel nieuwe ori Honda platen liggen in de verpakking dus dat komt goed.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 13-3-2010 21:06 Print reply

Posts: 29286
originele 80 (opboren) en bewerken.

malossi en eurocilindro/athena heb ik allebei hier gehad en zien er allebei niet spannend uit.
 
Voetentje 13-3-2010 21:07 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
originele 80 (opboren) en bewerken.

malossi en eurocilindro/athena heb ik allebei hier gehad en zien er allebei niet spannend uit.


Ik kan zelf alle 2 niet dus dat moet ik laten doen, daar kan ik bij schaaf wss een nieuwe 110cc malossi voor halen.
(Of iemand moet zo lief zijn )
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 14-3-2010 0:49 Print reply

Posts: 2356
Heb net een mailtje gekregen dat ik morgen meer info krijg over de staat van het blok en de informatie over de onderdelen die erbij komen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Saknet 14-3-2010 11:38 Print reply

Posts: 10355
malossi
klein beetje n race cilinder.
+ gietijzer, dus goedkoop boren/honen
- gietijzer, meer slijtage
- vrij grote ovale uitlaatpoort= meer slijtage

haalt 140km/u bij goede afstelling hpi snelle pijp grote carb. (bron youtube)
+-hoogtoerig
- 3x overmaat te krijgen, wel dure zuigers.

http://www.youtube.com/watch?v=aaFVM6-HK04


athena
beetje voor de offroad machines zoals mtx-sh ivm
minder hoogtoerig dus minder warmte ontwikkeling, minder slijtage
nicasil wand ook minder slijtage.
meer koppelachtig
meer duurzaam, ik heb alleen die uitlaatpoort nog nooit gezien, met name de breedte zou ik moeten zien voor ik je dit kan garanderen.
"betaalbare" zuigers
maar haalt ook wel de 120 denk ik met goeie pijp
http://www.youtube.com/watch?v=52Bb41V-ugs


originele 80
gietijzer
rijd ong 85km/u
niet echt snel of extreem veel koppel, al maakt een goeie uitlaat wel aardig verschil (beetje geluk tik je dan de 100 wel aan).
deze cilinder is gemaakt om lang mee te gaan.


Ik raad je dus de athena aan als je de ori 80 zat bent, maar dan moet je alsnog wel mogelijk rekening houden met vaker zuigers vervangen.

Waarschijnlijk is er vast nog wel wat ruimte voor fluitpoorten.

Het mooiste is echter een cilinder met W of V uitlaatpoort. die gaan nl een stuk langer mee in theorie.


let niet op kenny die praat in sprint taal, dan zit je uren aan zo'n cilindertje te rekenen en dremelen. om m net zo snel te krijgen als een andere fabrieksaf die toevallig niet voldoet aan 1 of ander sprint regeltje. lekker belangrijk maarniet heus voor straatgebruik althans. of je moet het een leuke uitdaging vinden, maar gaat wel tijd inzitten.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kenny77 14-3-2010 12:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
let niet op kenny die praat in sprint taal, dan zit je uren aan zo'n cilindertje te rekenen en dremelen. om m net zo snel te krijgen als een andere fabrieksaf die toevallig niet voldoet aan 1 of ander sprint regeltje. lekker belangrijk maarniet heus voor straatgebruik althans. of je moet het een leuke uitdaging vinden, maar gaat wel tijd inzitten.


Berekening laat je doen.
En wat is er nauw leuker dan zelf aan je cilinder prutsen en dan ook nog resultaat boeken?

En ik heb alle 3 de cilinders hier gehad en ik zeg alleen wat ik ervan vind.

Oude malossi is ook een stuk sneller, nieuwe malossi (wat nu nog te koop is) is een stuk langzamer.
 
Saknet 14-3-2010 12:41 Print reply

Posts: 10355
enkel voor het geld dat je een berekening laat doen icm de kosten aan benodigde materialen en tijd koop je vaak gewoon n kant en klare snellere cilindert, afhankelijk van hoe waardevol je je eigen tijd acht alsmede wat voor kwaliteit gereedschap je van plan bent te gebruiken. dus het blijft sprint taal.. en dat is mijn mening
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Voetentje 14-3-2010 18:15 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
malossi
klein beetje n race cilinder.
+ gietijzer, dus goedkoop boren/honen
- gietijzer, meer slijtage
- vrij grote ovale uitlaatpoort= meer slijtage

haalt 140km/u bij goede afstelling hpi snelle pijp grote carb. (bron youtube)
+-hoogtoerig
- 3x overmaat te krijgen, wel dure zuigers.

http://www.youtube.com/watch?v=aaFVM6-HK04


athena
beetje voor de offroad machines zoals mtx-sh ivm
minder hoogtoerig dus minder warmte ontwikkeling, minder slijtage
nicasil wand ook minder slijtage.
meer koppelachtig
meer duurzaam, ik heb alleen die uitlaatpoort nog nooit gezien, met name de breedte zou ik moeten zien voor ik je dit kan garanderen.
"betaalbare" zuigers
maar haalt ook wel de 120 denk ik met goeie pijp
http://www.youtube.com/watch?v=52Bb41V-ugs


originele 80
gietijzer
rijd ong 85km/u
niet echt snel of extreem veel koppel, al maakt een goeie uitlaat wel aardig verschil (beetje geluk tik je dan de 100 wel aan).
deze cilinder is gemaakt om lang mee te gaan.


Ik raad je dus de athena aan als je de ori 80 zat bent, maar dan moet je alsnog wel mogelijk rekening houden met vaker zuigers vervangen.

Waarschijnlijk is er vast nog wel wat ruimte voor fluitpoorten.

Het mooiste is echter een cilinder met W of V uitlaatpoort. die gaan nl een stuk langer mee in theorie.


let niet op kenny die praat in sprint taal, dan zit je uren aan zo'n cilindertje te rekenen en dremelen. om m net zo snel te krijgen als een andere fabrieksaf die toevallig niet voldoet aan 1 of ander sprint regeltje. lekker belangrijk maarniet heus voor straatgebruik althans. of je moet het een leuke uitdaging vinden, maar gaat wel tijd inzitten.


Kijk hier heb ik nou wat aan, erg bedankt
Als ik dat filmpje zie van die malossi krijg ik al de kriebels

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
appie_1988 15-3-2010 13:13 Print reply

Posts: 322
past allemaal houd allemaal.
Als je ongeveer 100 wil rijden en veel koppel, dan is de 80 orginal prima, beetje bewerken. en gaan.
 
kenny77 15-3-2010 13:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
enkel voor het geld dat je een berekening laat doen icm de kosten aan benodigde materialen en tijd koop je vaak gewoon n kant en klare snellere cilindert , afhankelijk van hoe waardevol je je eigen tijd acht alsmede wat voor kwaliteit gereedschap je van plan bent te gebruiken. dus het blijft sprint taal.. en dat is mijn mening


Dat betwijfel ik.



Overigens Ivo je hebt ook nog de gilardoni 74cc en 100cc.
De 100cc wordt niet meer gemaakt, misschien wel nog te krijgen.
74cc kan je zo nog nieuw kopen.
die zijn van alu en nikasil wandje
fluitpoorten erin
Schijnen ook goede cilinders met goede mogelijkheden te zijn.
Ze hebben geloof ik wel een dik cilinderhemd , dus moet je als je het mbx blok hebt het randje uit het blok halen.


Er is ook nog de Autisa ook tegen de 100cc aan.
alu met nikasil wand, nog nieuw te krijgen.
vlinderpoort, maar er schijnt niet zo heel veel potentie in te zitten.


NS1/CRM cilinder 74cc standaard honda , ook wel een snelle en betrouwbare cilinder.
Ook weer met een dik hemd.



Edit: vraag 2B

oude malossi heeft extra spoelpoorten onder de normale spoelpoorten zitten.
Nummers zijn ook verschillende, maar weet ik niet meer uit het hoofd.
uitlaatpoort van de oude malossi is ook groter.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-3-2010 om 13:26 uur.
 
Voetentje 15-3-2010 20:45 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Ok en heeft u er verder nog op gereden? En hoe gaat het schakelen? Verloopt dat allemaal soepel?
Als ik mij niet vergis zaten de carb., spruitstuk, membraan en uitlaat allemaal in de prijs van 150ยค toch?
Zo ja, zou u hier mij dan ook verder info over kunnen geven?

Met vriendelijke groet,

Ivo Voeten

--------------------------------

Hoi Ivo,ik het blokje binnen.
Erg weinig compresie,verder voelt het wel goed aan.
Ga hem er morgen onderuit halen.
Groetjes Ruanna


En wat denken jullie?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 1403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved