Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #60898 - mtx-sh LC afstelling
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2806 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JB1 |
13-3-2010 19:09 |
Posts: 14881 |
Haal eerst maar eens een 18mm Spruitstuk
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
XDr4g0nX |
13-3-2010 19:45 |
Posts: 3526 |
Ik heb zelf onder mijn NSR een 50cc Fast Arrow er onder liggen, die is ook hoogtoerig.
Ook heb ik een 18mm immi Keihin met een onbegrensd origineel luchtfilter.
Als uitlaat heb ik een Metrakit RK.
Ik heb sproeier 135 er nu in zitten maar die is veels te groot, ik denk dat ik zelf rond de 100/105 nodig heb, dus jij ook ongeveer denk ik.
En idd eerst gewoon even een 18mm spruitstuk halen, want met een opgeboorde 14mm naar 16mm kan je niet goed afstellen met een 18mm carb
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Niek27 |
13-3-2010 20:31 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb zelf onder mijn NSR een 50cc Fast Arrow er onder liggen, die is ook hoogtoerig.
Ook heb ik een 18mm immi Keihin met een onbegrensd origineel luchtfilter.
Als uitlaat heb ik een Metrakit RK.
Ik heb sproeier 135 er nu in zitten maar die is veels te groot, ik denk dat ik zelf rond de 100/105 nodig heb, dus jij ook ongeveer denk ik.
En idd eerst gewoon even een 18mm spruitstuk halen, want met een opgeboorde 14mm naar 16mm kan je niet goed afstellen met een 18mm carb
Allereerst bedankt voor je reactie
Maar die sproeier zit wel goed volgens mij Hij loopt nou perfect vanaf de 4000-5000 toeren, alleen dat stukje eronder doet ie 't niet..
Ik merkte wel dat ie al een stuk harder trok toen ik dat spruitstuk had uitgeveild met de dremel, maar onderin de toeren werd 't erger/bleef gelijk..
Enig idee wat 't is?
Edit: Waarom heb ik zo'n grote sproeier? Komt dit door die slang? Raden jullie de ori of die 125-200cc slang aan?
Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 13-3-2010 om 20:57 uur.
|
|
flappie business |
|
Niek27 |
14-3-2010 17:45 |
Posts: 633 |
Met een kleine luchtfilterslang loopt het niet beter als ik alles afstel..
Dan loopt hij weer goed in de hoge toeren en slecht in de lage toeren.
Enig idee wat het toch kan zijn?
Zou het niet de ontsteking zijn?
|
|
flappie business |
|
st.nyksterdriver |
14-3-2010 18:05 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Met een kleine luchtfilterslang loopt het niet beter als ik alles afstel..
Dan loopt hij weer goed in de hoge toeren en slecht in de lage toeren.
Enig idee wat het toch kan zijn?
Zou het niet de ontsteking zijn?
heb je de afstel faq al gelezen ?
|
|
|
|
Niek27 |
14-3-2010 18:47 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
heb je de afstel faq al gelezen ?
ja natuurlijk.. Daar staat toch echt niet in hoe ik hem fatsoenlijk laat lopen als ik hem niet eens af KAN stellen?
|
|
flappie business |
|
Niek27 |
16-3-2010 14:17 |
Posts: 633 |
Zou het probleem met mijn luchtfilter kunnen liggen?
Hoe kan ik dat testen?
|
|
flappie business |
|
XDr4g0nX |
16-3-2010 14:36 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Zou het probleem met mijn luchtfilter kunnen liggen?
Hoe kan ik dat testen?
Heb je al valse lucht gecontroleerd?
Ook gekeken of je uitlaat ook goed vast zit, daar kan hij namelijk ook valse lucht zuigen.
Had ik namelijk eerst ook met mijn uitlaat toen hij nog wat losser zat, onderin was zijn vermogen nergens te bekennen maar bovenin was hij niet te houden.
Nu heb ik mijn uitlaat goed strak vastgedraaid en nu heb ik overal vermogen.
Ook ben ik van sproeier !150! naar 120 gegaan, en die is nu zelfs nog te iets te groot.
En welke slang gebruik je nu precies?
De originele ontgrensde?
En ik zou toch echt even een 18mm spruitstuk aanschaffen, een 2e hands bij motoimport.nl kost je 7,50.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 16-3-2010 om 14:43 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Niek27 |
16-3-2010 16:13 |
Posts: 633 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Heb je al valse lucht gecontroleerd?
Ook gekeken of je uitlaat ook goed vast zit, daar kan hij namelijk ook valse lucht zuigen.
Had ik namelijk eerst ook met mijn uitlaat toen hij nog wat losser zat, onderin was zijn vermogen nergens te bekennen maar bovenin was hij niet te houden.
Nu heb ik mijn uitlaat goed strak vastgedraaid en nu heb ik overal vermogen.
Ook ben ik van sproeier !150! naar 120 gegaan, en die is nu zelfs nog te iets te groot.
En welke slang gebruik je nu precies?
De originele ontgrensde?
afbeelding
En ik zou toch echt even een 18mm spruitstuk aanschaffen, een 2e hands bij motoimport.nl kost je 7,50.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 16-3-2010 om 14:43 uur.
Ja, die slang gebruik ik!
Ik zal zo m'n uitlaat eens nadraaien, is net een nieuwe dus misschien losgetrild ofzo
Ik wil best een kleine sproeier erin doen, maar ben veel te bang dat ie dan stuk loopt ivm met een gat in je zuiger enzo
Zal ik eens 120 proberen?
Het spruitstuk komt eraan
Edit: nieuw spruitstuk bij josdijkman kost ook ยค7,50.. en das ook iets betrouwbaarder
Dit bericht is gewijzigd door Niek27 op 16-3-2010 om 16:14 uur.
|
|
flappie business |
|
Niek27 |
18-3-2010 12:10 |
Posts: 633 |
Kan het aan mijn membraan liggen?
De klepjes van 1 kant staan ongeveer 0.5mm open
|
|
flappie business |
|
XDr4g0nX |
18-3-2010 12:18 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek27
Kan het aan mijn membraan liggen?
De klepjes van 1 kant staan ongeveer 0.5mm open
Zou idd kunnen, maar over het algemeen maakt dat niet zoveel uit.
Wil je zeker zijn haal je een 2e hands op motoimport voor 7.5 euro
En met je sproeier zou je wel gewoon kunnen doen hoor, hij gaat er niet gelijk stuk van (ervaring).
Je kan hem even warm rijden en dan die 120 er in doen, als je dan geen stotter waarneemt of je neemt smoren waar dan weer een grotere.
Maar slimmer is wel om eerst naar 130 te gaan, of anders eerst om te kijken of je niet te veel lucht krijgt door een gedeelte van je luchtfilter-opening af te plakken.
Ik heb dat ook gedaan met mijn NSR, kappen er af en mijn hand gevarieerd op de luchtopening om de luchttoevoer te veranderen.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 18-3-2010 om 12:28 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Paultje Pils |
18-3-2010 12:30 |
Posts: 2110 |
Als je er echt niet meer uitkomt kun je hem altijd nog naar de brommerboer brengen. Kost alleen wat meer
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
XDr4g0nX |
18-3-2010 12:33 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Als je er echt niet meer uitkomt kun je hem altijd nog naar de brommerboer brengen. Kost alleen wat meer
Breng hem dan wel naar een goede brommerboer.
Mijn vriendin had laatst haar Sym Mio weggebracht voor een grote beurt, en hij kwam terug met een gescheurd spruitstuk!
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Paultje Pils |
18-3-2010 12:33 |
Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Breng hem dan wel naar een goede brommerboer.
Lijkt me vrij logisch.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Tim_DR |
18-3-2010 12:36 |
Posts: 196 |
ik heb ongeveer dezelfde setup als jij, behalve dan 18mm spruitstuk, en bij mij zit er een sproeier 110 in, 105 ging ook wel maar de bougie sloeg een beetje witachtig uit.
mijn andere mtx met ori GE2 en 18mm zit een 115 in, ook een stuk kleiner dan die bij jou dus. probeer maar gewoon eens met een 120 ofzo, je zal zeker wel verschil merken
|
|
|
|
Dit topic is 2806 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|