Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr / mbx setup TIP

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6088 - nsr / mbx setup TIP
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 4-11-02?19:30 Print topicpost

Posts: 6863
Zoals jullie niet weten zijn er bijna geen echt hoogtoerige cilinders/uitlaten voor honda omdat de ontstekning dat niet leuk vind.

Nu weet ik dus een setup waarvan de uitlaat en de cilinder hoogtoerig zijn wat in combi met een andere ontsteking een aangepaste kop erg hard gaat rijden, dus als iemand geld over heeft:

-80cc gilardoni
-yatsuni pijp
-24mm carb
-eurocilindro membraan
-aangepaste kope met rubber ring
-binnenrotor

 
achter de maan is alles beter

Sneks 4-11-02?20:16 Print reply
Posts: 2499
Tja, dan heb ik nog een goede tip qua setup:

-63cc daytona
-metrakit uitlaat (waar waarschijnlijk nog een andere bocht op moet)
-24mm carb
-eurocilindro membraan
-aangepaste kop met rubber ring
-binnenrotor (hpi of pvl)
-K&N filter




ps. wat een onzin topic :n
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
NSR JunK 4-11-02?20:28 Print reply

Posts: 2339
nou nog een tip voor de kleine jongens
-50cc eurocilindro
-MK uitlaat
-16mm mikuni

leuk voor de beginnende rijder
 
Steve_ZHC 4-11-02?20:43 Print reply

Posts: 2716
Mijn tip:
Yamaha R6 voor de kleintjes
Yamaha R1 voor de gevorderde kleintjes
Die nieuwe Ducati voor de grote jonkjes, en voor de die-hards uiteraard ff een BOS exhaust-system

Zinloos gelul...
 
NSR JunK 4-11-02?20:47 Print reply

Posts: 2339
goh daar is die snel achter
 
Pingu 4-11-02?21:37 Print reply
Posts: 1842
r1 is wel sneller dan duc hoor marruh, wie weet er eigenlijk wat van die gilardoni af....? uitlaatpoort(en),wand etc.? en past denk ik alleen op mbx blok (80cc). jaimie zei trouwens dat slag mbx80 en nsr50 hetzelfde is, dus eigenlijk moet je dan ook een 80 erop kunnen pleuren als je carter uitfreest?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
User 927 4-11-02?21:39 Print reply

Posts: 6405
Koop dan meteen een Bimota (Ja, die zijn idd niet te koop in NL)



:n :n :n :n :n :n :n
 
Rens 4-11-02?22:20 Print reply

Posts: 6863
dan geloof je met toch niet die gilardoni is de enige cilinder die te KRIJGEN IS met een niet normale uitlaatpoort en die ongetuned snel is...
 
achter de maan is alles beter
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-11-02?22:33 Print reply

Posts: 5996
gaat ni lukken carters uitfrezen, teminste.

ik heb een 70cc cilinder op een 80 blok gelecht en vergeleken dat past dus nooit, er zit gewoon een pleetje tussen de zijkant van de cilinder en de spoelpoort van de cilinder. dus dat is anderzom ook zo..spoelpoorten zijn 2x zo groot ofzo.
 
ik haat mensen
Rens 5-11-02?00:18 Print reply

Posts: 6863
je moet natuurlijk wel een 80 blok kopen voor die cilinder
 
achter de maan is alles beter
solidsjakie 5-11-02?09:17 Print reply

Posts: 2291
70 malossi met 18mm en malossi uitlaat trekt ook al hard op, top valt tege, bij 100 houd ut op
 
Sneks 5-11-02?10:58 Print reply
Posts: 2499
Er zijn nog meer cilinders met niet normale uitlaatpoort te koop (denk aan daytona , en mischien ook kitaco). En ik had gelezen dat je voor die Gila ook je blok moest uitfrezen (dus ook als je een 80 blok had).
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 5-11-02?11:12 Print reply

Posts: 10006
Niemand nagedacht over MBX80 ori cilinder 'beetje' bijvijlen ??
Lijkt me toch een goedkope manier om een NSR heeeeeeel hard te laten lopen (goed, gilardoni is ongetwijfeld wel goed en ik wil d'r ook wel 1, maja, centjes).

Maar ik zal wel eens laten weten wat die van mij doet (met proma80, ik weet het, als iemand nog een goedkope tecno oid heeft met 80 flens...) als ik m'n gekrimpkousde bougiekabel fatsoenlijk heb gefixt zodat ik m'n koppelingshendel weer aan kan raken zonder een optater te krijgen....

Owjah, huidige setup

MBX80 cilinder door mij hoogstpersoonlijk sneller gehakt .
18 keihin
proma 80 (met 50 flens :P)
(goeiekoop) Powerfilter in filterbox
6-bak, 14-45
o-ring in kop (was maar 15 euro incl vlakken en ring ).


[This message is edited by Blukaap: Happy tree friend on 5-11-02 11:17]
 
Bastila is lief
Sneks 5-11-02?12:26 Print reply
Posts: 2499
mbx80 cilinder lijkt mij ook een prima basis voor een setup, gewoon door de vlinderpoort.
Goeie kop erop, goeie uitlaat erbij, carb etc. En je hebt een erg snelle setup
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 5-11-02?13:07 Print reply

Posts: 10006
Vooral een betere uitlaat dan proma80 .

Maja, eerst zien wat dit doet, heb d'r nog niet harder dan 100 mee gereden, sproeier was te klein en daarna flipte m'n bougiekabel dus.

Maar ging wel met een grotere sproeier zonder moeite 85 (teller) met z'n 2en , daarna begon de ontsteking te flippen....

Moet nog maar eens een digitellertje kopen, frot ik die wel in m'n olielampjedinges.

[This message is edited by Blukaap: Happy tree friend on 5-11-02 13:09]

[This message is edited by Blukaap: Happy tree friend on 5-11-02 13:09]
 
Bastila is lief
Rene 5-11-02?15:45 Print reply
Posts: 2573
ja, leek mij ook een goed id
als iemand die er goed in is, of iemand laat het doen,
een mbx80 origi cilinder laten tunen,
en een uitlaat laten maken,
en dan de bouwtekening hier posten, zodat
iedereen die zo kan laten maken
Als die een beetje goed getuned word lijkt me die toch ook wel snel kunnen.
Jammer dat ik er 0,0 % verstand van heb

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved