Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60878 - Welke motor
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 11-3-2010 19:47 Print topicpost

Posts: 716
hallo

ik ben aan het rondkijken voor een motor voor als ik 18 wordt.
ik zoek een motor met <25kw op papier en die rond de 1000-1500 euro kost. bouwjaar maakt niet uit, liefst niet te jong. en het zou wel een crossmodel/enduro moeten zijn. papieren moeten er uiteraard ook bij zijn.
heeft iemand een ideetje wat ik zou kunnen kopen?
ik heb al zitten denken aan een kdx 250 maar die hebben 30 kw

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

kenny77 11-3-2010 19:52 Print reply

Posts: 29286
Moet het 2 takt zijn?

Een oude dt400mx heeft ook maar 21 pk ofzo.
En die zijn ook wel goed te betalen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:53 uur.
 
topmen101 11-3-2010 19:53 Print reply

Posts: 461
ik denk dat zo'n kdx 250 wel mogelijk is. Want voor de meeste motoren zijn er tegenwoordig setjes om ze terug te voeren naar 25kw.
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
Ronald125cc 11-3-2010 20:00 Print reply

Posts: 1259
deze kan je voor 1100 van mij kopen :
http://www.speurders...rder.php?id=59564231
hoeveel is ook minder dan 25 kw
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
-joey- 11-3-2010 20:03 Print reply
Posts: 135
http://www.speurders...-250-s-62486882.html

Mijn Suzuki DR250S ยค1100,- . Is 25kw

Dit bericht is gewijzigd door -joey- op 11-3-2010 om 20:04 uur.
 
Santa Cruz 11-3-2010 20:10 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Moet het 2 takt zijn?

Een oude dt400mx heeft ook maar 21 pk ofzo.
En die zijn ook wel goed te betalen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:53 uur.


ja moet 2 takt zijn, 4 takt vind ik niet zo leuk

 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 11-3-2010 20:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]
ja moet 2 takt zijn, 4 takt vind ik niet zo leuk



Oke, geschatte bouwjaar waar je heen wilt?

Of maakt het echt niks uit?
 
BenjaminDG 11-3-2010 20:35 Print reply

Posts: 4605
Als ik jouw was zou ik een 4 takt nemen, de kans dat je een 2 takt vindt met 25kw op papier en iet of wat vermogen is redelijk klein.

2 takt verslijt sneller, dus de kans dat je een 2 takt motor in goede staat vindt is ook al redelijk klein.

Of je moet ineens de motor (laten) reviseren.

Er zijn genoeg 4 takt crossers/enduro's die 25kw op papier hebben en nog iet of wat vermogen hebben (XR,XT,...)
 
Vlaanderen vrij!
Jelmer MX 11-3-2010 20:38 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als ik jouw was zou ik een 4 takt nemen, de kans dat je een 2 takt vindt met 25kw op papier en iet of wat vermogen is redelijk klein.

2 takt verslijt sneller, dus de kans dat je een 2 takt motor in goede staat vindt is ook al redelijk klein.

Of je moet ineens de motor (laten) reviseren.

Er zijn genoeg 4 takt crossers/enduro's die 25kw op papier hebben en nog iet of wat vermogen hebben (XR,XT,...)

eeuh, 2t is minder onderhoud hoor??
 
BenjaminDG 11-3-2010 20:47 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

eeuh, 2t is minder onderhoud hoor??


Ja akkoord maar die slijten sneller. Vooral een 2 takt crosser (1 cilinder) slijt toch snel.

Dat nemen als begin motor lijkt nogal een domme keuze. Beter neem je een 4 takt en als je voor je zwaar rijbewijs gaat (en slaagt) kun je een 2 takt nemen. Dan sta je er financieel er beter voor.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-3-2010 20:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Ja akkoord maar die slijten sneller. Vooral een 2 takt crosser (1 cilinder) slijt toch snel.

Dat nemen als begin motor lijkt nogal een domme keuze. Beter neem je een 4 takt en als je voor je zwaar rijbewijs gaat (en slaagt) kun je een 2 takt nemen. Dan sta je er financieel er beter voor.


Een dt400 zal echt niet snel slijten.
Zal je zeker 10ooo km makkelijk mee rijden en dan eens een keer het zuigertje vervangen.

Als je maar geen echte wedstrijd crosser met kenteken pakt, valt het reuze mee.
 
robert 11-3-2010 20:54 Print reply

Posts: 900
een goeie rs125 of cagiva 125 vind je vaak net niet voor dat geld.
En een crossmotor of enduro voor dat geld met kenteken, als je ze vind zijn het ook afgetrapte hokken.

Beter neem je een Honda XL, XR (niet afgetrapt) of een NX Dominator ofzo.
Je hebt her en der ook wel van die Aprilia RX125 en dat soort uit de hand gelopen brommers in 2 takt, maargoed ik zal een 4t kiezen, iets van een 400cc simpele fiets die je evt nog naar chopper of bobber kan ombouwen.
Yamaha XS400 ofzo.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
BenjaminDG 11-3-2010 20:56 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Een dt400 zal echt niet snel slijten.
Zal je zeker 10ooo km makkelijk mee rijden en dan eens een keer het zuigertje vervangen.

Als je maar geen echte wedstrijd crosser met kenteken pakt, valt het reuze mee.


Ja die misschien niet (lees minder vermogen).

Ik weet niet hoeveel vermogen de topicstarter in gedachten heeft maar zo'n oude yamaha DT crosser heeft niet echt veel vermogen.

na 10000 km zuiger vervangen is nog een redelijk kostelijke bedoeling (relatief wel minder vergeleken met die nieuwere 2 takt crossers).

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-3-2010 om 20:58 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-3-2010 21:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]Ja die misschien niet (lees minder vermogen).

Ik weet niet hoeveel vermogen de topicstarter in gedachten heeft maar zo'n oude yamaha DT crosser heeft niet echt veel vermogen.

na 10000 km zuiger vervangen is nog een redelijk kostelijke bedoeling (relatief wel niet veel vergeleken met die nieuwere 2 takt crossers).

of je nauw een 25 kw 4 takt hebt of 2 takt, dat is toch het zelfde?

En een 2 takt kan je ook nog makkelijk aanpassen, voor meer vermogen.
Er zijn ook nog meer bijvoorbeeld yamaha IT die hebben meer vermogen en zijn toch betrouwbaar.

En zo duur is een zuiger ook weer niet.

Zeker als je 18 bent, meestal kost een weekend stappen nog meer.
 
BenjaminDG 11-3-2010 21:04 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

of je nauw een 25 kw 4 takt hebt of 2 takt, dat is toch het zelfde?

En een 2 takt kan je ook nog makkelijk aanpassen, voor meer vermogen.
Er zijn ook nog meer bijvoorbeeld yamaha IT die hebben meer vermogen en zijn toch betrouwbaar.

En zo duur is een zuiger ook weer niet.

Zeker als je 18 bent, meestal kost een weekend stappen nog meer.


Wel 25 kw op papier, een motor met 25kw als echt vermogen lijkt me nogal traag


 
Vlaanderen vrij!
Suzuki-SLK Rijder 11-3-2010 21:12 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Wel 25 kw op papier, een motor met 25kw als echt vermogen lijkt me nogal traag




Wat is traag?
Als je bijv. een sportmotor op 25 kW pakt ben je echt sneller weg dan de meeste auto's hoor
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Dit topic is 5050 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved