kenny77 |
11-3-2010 19:52 |
Posts: 29286 |
Moet het 2 takt zijn?
Een oude dt400mx heeft ook maar 21 pk ofzo.
En die zijn ook wel goed te betalen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:53 uur.
|
|
|
|
topmen101 |
11-3-2010 19:53 |
Posts: 461 |
ik denk dat zo'n kdx 250 wel mogelijk is. Want voor de meeste motoren zijn er tegenwoordig setjes om ze terug te voeren naar 25kw.
|
|
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering! |
|
Ronald125cc |
11-3-2010 20:00 |
Posts: 1259 |
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
-joey- |
11-3-2010 20:03 |
|
Santa Cruz |
11-3-2010 20:10 |
Posts: 716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Moet het 2 takt zijn?
Een oude dt400mx heeft ook maar 21 pk ofzo.
En die zijn ook wel goed te betalen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:53 uur.
ja moet 2 takt zijn, 4 takt vind ik niet zo leuk
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
kenny77 |
11-3-2010 20:14 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]
ja moet 2 takt zijn, 4 takt vind ik niet zo leuk
Oke, geschatte bouwjaar waar je heen wilt?
Of maakt het echt niks uit?
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-3-2010 20:35 |
Posts: 4605 |
Als ik jouw was zou ik een 4 takt nemen, de kans dat je een 2 takt vindt met 25kw op papier en iet of wat vermogen is redelijk klein.
2 takt verslijt sneller, dus de kans dat je een 2 takt motor in goede staat vindt is ook al redelijk klein.
Of je moet ineens de motor (laten) reviseren.
Er zijn genoeg 4 takt crossers/enduro's die 25kw op papier hebben en nog iet of wat vermogen hebben (XR,XT,...)
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Jelmer MX |
11-3-2010 20:38 |
Posts: 13514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als ik jouw was zou ik een 4 takt nemen, de kans dat je een 2 takt vindt met 25kw op papier en iet of wat vermogen is redelijk klein.
2 takt verslijt sneller, dus de kans dat je een 2 takt motor in goede staat vindt is ook al redelijk klein.
Of je moet ineens de motor (laten) reviseren.
Er zijn genoeg 4 takt crossers/enduro's die 25kw op papier hebben en nog iet of wat vermogen hebben (XR,XT,...)
eeuh, 2t is minder onderhoud hoor??
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-3-2010 20:47 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]
eeuh, 2t is minder onderhoud hoor??
Ja akkoord maar die slijten sneller. Vooral een 2 takt crosser (1 cilinder) slijt toch snel.
Dat nemen als begin motor lijkt nogal een domme keuze. Beter neem je een 4 takt en als je voor je zwaar rijbewijs gaat (en slaagt) kun je een 2 takt nemen. Dan sta je er financieel er beter voor.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-3-2010 20:50 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Ja akkoord maar die slijten sneller. Vooral een 2 takt crosser (1 cilinder) slijt toch snel.
Dat nemen als begin motor lijkt nogal een domme keuze. Beter neem je een 4 takt en als je voor je zwaar rijbewijs gaat (en slaagt) kun je een 2 takt nemen. Dan sta je er financieel er beter voor.
Een dt400 zal echt niet snel slijten.
Zal je zeker 10ooo km makkelijk mee rijden en dan eens een keer het zuigertje vervangen.
Als je maar geen echte wedstrijd crosser met kenteken pakt, valt het reuze mee.
|
|
|
|
robert |
11-3-2010 20:54 |
Posts: 900 |
een goeie rs125 of cagiva 125 vind je vaak net niet voor dat geld.
En een crossmotor of enduro voor dat geld met kenteken, als je ze vind zijn het ook afgetrapte hokken.
Beter neem je een Honda XL, XR (niet afgetrapt) of een NX Dominator ofzo.
Je hebt her en der ook wel van die Aprilia RX125 en dat soort uit de hand gelopen brommers in 2 takt, maargoed ik zal een 4t kiezen, iets van een 400cc simpele fiets die je evt nog naar chopper of bobber kan ombouwen.
Yamaha XS400 ofzo.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
BenjaminDG |
11-3-2010 20:56 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Een dt400 zal echt niet snel slijten.
Zal je zeker 10ooo km makkelijk mee rijden en dan eens een keer het zuigertje vervangen.
Als je maar geen echte wedstrijd crosser met kenteken pakt, valt het reuze mee.
Ja die misschien niet (lees minder vermogen).
Ik weet niet hoeveel vermogen de topicstarter in gedachten heeft maar zo'n oude yamaha DT crosser heeft niet echt veel vermogen.
na 10000 km zuiger vervangen is nog een redelijk kostelijke bedoeling (relatief wel minder vergeleken met die nieuwere 2 takt crossers).
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-3-2010 om 20:58 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-3-2010 21:02 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]Ja die misschien niet (lees minder vermogen).
Ik weet niet hoeveel vermogen de topicstarter in gedachten heeft maar zo'n oude yamaha DT crosser heeft niet echt veel vermogen.
na 10000 km zuiger vervangen is nog een redelijk kostelijke bedoeling (relatief wel niet veel vergeleken met die nieuwere 2 takt crossers).
of je nauw een 25 kw 4 takt hebt of 2 takt, dat is toch het zelfde?
En een 2 takt kan je ook nog makkelijk aanpassen, voor meer vermogen.
Er zijn ook nog meer bijvoorbeeld yamaha IT die hebben meer vermogen en zijn toch betrouwbaar.
En zo duur is een zuiger ook weer niet.
Zeker als je 18 bent, meestal kost een weekend stappen nog meer.
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-3-2010 21:04 |
Posts: 4605 |
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Suzuki-SLK Rijder |
11-3-2010 21:12 |
|