Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer langzamer laten lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60869 - Brommer langzamer laten lopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gilera GSM. 10-3-2010 21:07 Print topicpost
Posts: 44
Hallo,

Ik wil mijn brommer, een Gilera GSM, graag wat langzamer laten lopen ivm de zomer, dus rollerbanken. Hij rijd nu op de teller 90 km/h, soms 95km/h. Ik wil graag dat hij in werkelijke km/h rond de 70km/h gaat lopen.
Nu dacht ik, als ik er nou eens een ander achtertandwiel opzet gaat mijn snelheid omlaag zonder dat ik de motor knijp ofzo. Nu zit er een achtertandwiel van 46t op.
Heeft iemand een idee wat ik erop moet zetten om rond de 70km/h uit te komen?

Alvast bedankt voor de hulp.
 

XDr4g0nX 10-3-2010 21:11 Print reply

Posts: 3526
Elke tandje achter is rond de 3 km verschil, dus als je dus (90-70=20km/h) verschil wilt behalen en je hebt nu 46. Dan zou ik rond de 52/53 zoeken.
 
Signature: [==||========] 20% complete
-TS50-sciter 10-3-2010 21:58 Print reply

Posts: 458
Als je lang genoeg doortrekt dan haal je toch ook met 52,53 de 90km per uur toch wel. Ik dacht dat tandwiel alleen overbracht, met een groter tandwielen trek je alleen langzamer op toch?
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Henk-88 10-3-2010 22:02 Print reply

Posts: 26703
Draait mss iets meer toeren maar daar zijn grenzen aan
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kroonenburg 10-3-2010 22:08 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TS50-sciter
Als je lang genoeg doortrekt dan haal je toch ook met 52,53 de 90km per uur toch wel. Ik dacht dat tandwiel alleen overbracht, met een groter tandwielen trek je alleen langzamer op toch?



voor kleiner, lagere top, trekt beter
achter groter, lagere top trekt beter


oftwel voor kleiner doen en achter groter

heb nu zelf 10-52 trekt als een beest en top ligt rond de 75 volgens mij


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Draait mss iets meer toeren maar daar zijn grenzen aan


klopt doet die van mij nu ook. En als er een am6 blok in ligt dan heb je echt bijna niks meer aan je 6e versnelling..

Dit bericht is gewijzigd door kroonenburg op 10-3-2010 om 22:10 uur.
 
-TS50-sciter 11-3-2010 15:48 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kroonenburg
[...]



voor kleiner, lagere top, trekt beter
achter groter, lagere top trekt beter


oftwel voor kleiner doen en achter groter

heb nu zelf 10-52 trekt als een beest en top ligt rond de 75 volgens mij


[...]


klopt doet die van mij nu ook. En als er een am6 blok in ligt dan heb je echt bijna niks meer aan je 6e versnelling..

Dit bericht is gewijzigd door kroonenburg op 10-3-2010 om 22:10 uur.
Ok dan denk ik dat ik fout zat. Wat goed mogelijk is aangezien ik niet veel hiervan weet

 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Meathausen 11-3-2010 16:20 Print reply

Posts: 726
je kan een eurobegrenzer kopen, ben je met 25euro klaar.

wat je ook kan doen is een prop in je uitlaat doen. gewoon een ijzeren of aluminium rondje erin lassen.

verder kan je altijd nog voor een langzamere setup gaan.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Gilera GSM. 11-3-2010 16:44 Print reply
Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
je kan een eurobegrenzer kopen, ben je met 25euro klaar.

wat je ook kan doen is een prop in je uitlaat doen. gewoon een ijzeren of aluminium rondje erin lassen.

verder kan je altijd nog voor een langzamere setup gaan.



Ja maar vinden ze z'n eurobegrenzer dan niet makkelijk?
Het lijkt me dat ze daar ook wel van op de hoogte zijn en hoor je niet dat de motor bij een bepaalde snelheid inhoud?
Volgens mij krijg je ook een aardige boete als je z'n ding hebt of niet?
 
noobxxl 11-3-2010 17:40 Print reply
Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera GSM.
[...]



Ja maar vinden ze z'n eurobegrenzer dan niet makkelijk?
Het lijkt me dat ze daar ook wel van op de hoogte zijn en hoor je niet dat de motor bij een bepaalde snelheid inhoud?
Volgens mij krijg je ook een aardige boete als je z'n ding hebt of niet?


Als je hem een beetje goed wegwerkt vinden ze hem niet zo snel, maar anders zoeken ze gewoon je cdi en dan volgen ze je draaidje en vinden ze de begrenzer

Dit bericht is gewijzigd door noobxxl op 11-3-2010 om 17:40 uur.
 
Gilera GSM. 11-3-2010 17:52 Print reply
Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Elke tandje achter is rond de 3 km verschil, dus als je dus (90-70=20km/h) verschil wilt behalen en je hebt nu 46. Dan zou ik rond de 52/53 zoeken.


Geld dit trouwens ook als je het voortandwiel veranderd? Of is het effect daar groter/kleiner per tandje?
 
pieterschalkwijk 11-3-2010 20:02 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera GSM.
[...]


Geld dit trouwens ook als je het voortandwiel veranderd? Of is het effect daar groter/kleiner per tandje?



tandwiel voor is het effect groter per tandje
 
Gilera GSM. 12-3-2010 9:25 Print reply
Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
[...]



tandwiel voor is het effect groter per tandje



Weet jij, of iemand anders, toevallig ook hoeveel km/h verschil dit ongeveer per tandje is?
 
JohanSendapower 12-3-2010 14:05 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Elke tandje achter is rond de 3 km verschil, dus als je dus (90-70=20km/h) verschil wilt behalen en je hebt nu 46. Dan zou ik rond de 52/53 zoeken.



dat heb je fout elk tandje VOOR kleiner zou ien theorie 3a4 km schelen..

en voor 1 tandje is achter 3 tandjes...

dus als je alleen achter groter wilt..

dan ga je dus van een 46 naar een +- 72
en als je een groot voortandwiel hebt kun je die verkleinen


Dit bericht is gewijzigd door JohanSendapower op 12-3-2010 om 14:06 uur.
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
Aprilia RX 50 2003 12-3-2010 16:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
je kan een eurobegrenzer kopen, ben je met 25euro klaar.

wat je ook kan doen is een prop in je uitlaat doen. gewoon een ijzeren of aluminium rondje erin lassen.

verder kan je altijd nog voor een langzamere setup gaan.


bedoel je zo'n rondje aan t begin van de uitlaat maken, dan gaat ie pas kut lopen, had ik eerst er ook in zitten (poging van me pa om dat ding af te voeren)
hij liep cker langsamer, maar dan sta je s'ochtends een kwartier te kicken en valt ie soms zomaar uit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Frysk 12-3-2010 16:52 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
je kan een eurobegrenzer kopen, ben je met 25euro klaar.

wat je ook kan doen is een prop in je uitlaat doen. gewoon een ijzeren of aluminium rondje erin lassen.

verder kan je altijd nog voor een langzamere setup gaan.



ja aluminium is wel zo verstandig, vooral omdat het al smelt bij 650gr oid..
 
giggitybyte
Gerard1793 12-3-2010 16:57 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


bedoel je zo'n rondje aan t begin van de uitlaat maken, dan gaat ie pas kut lopen, had ik eerst er ook in zitten (poging van me pa om dat ding af te voeren)
hij liep cker langsamer, maar dan sta je s'ochtends een kwartier te kicken en valt ie soms zomaar uit

Afstellen hea
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 3634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved