Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Probleem Puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #60865 - Probleem Puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dries W 10-3-2010 17:58 Print topicpost

Posts: 98
Hallo
Mijn puch hield er laatst mee op en hij vonkte niet meer. Toen ik reed viel hij uit. (was droog weer)
Ik heb er laatst nieuwe contactpunten op gezet maar werkte ook niet. Vanwege de kou heb ik hem nou binnen in huis staan. En heb de onsteking eens goed schoongemaakt en nagekeken. Ik heb een externe bobine, in het vliegwiel zijn 2 spoelen de onderste spoel is iets donkerde dan de bovenste. En heb de draden nagekeken. en bobine goed schoongemaakt. Maar hij vonkt nog niet. Waar licht het nu aan? Is het ook erg dat de onderste spoel wat donkerde is dan de bovenste.
Graag snel reactie.
Alvast bedankt
 

Paultje Pils 10-3-2010 17:58 Print reply

Posts: 2110
bougie?
 
If you can't dodge it, ram it.
Dries W 10-3-2010 17:59 Print reply

Posts: 98
Boegie en boegie kabel zijn goed die heb ik getest bij mijn andere puch.
 
falco 10-3-2010 18:01 Print reply

Posts: 3724
kijk eens of je dodemansknop geen sluiting maakt, is vaak wel het geval.

desnoods trek je het (ik geloof) zwarte draadje naast de aansluiting van je bougiekabel op de bobine los, en kijk of ie het dan wel doet.
 
Dries W 10-3-2010 18:04 Print reply

Posts: 98
Heb nou net geprobeert. :P Omdat hij binnen stond maar geen reactie geen vonk.
 
falco 10-3-2010 18:05 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dries W
Heb nou net geprobeert. :P Omdat hij binnen stond maar geen reactie geen vonk.


bobine wisselen met een ander?


 
Dries W 10-3-2010 20:31 Print reply

Posts: 98
Om de spanning te controleren. Moest je zo'n meet aperaat hebben voor de stroom te meten. Maar hoe meet je dat dan? Want ik denk dat mijn spoel kapot is of de externe bobine. Maar moet de Puch dan stroom af geven. Of dat meet aperaat. Want als je in het vliegwiel moet meten dan kan het vliegwiel natuurlijk niet draaien om stroom af te geven. Of begrijp ik het nu verkeerd?????????????????????????


 
Dries W 11-3-2010 19:37 Print reply

Posts: 98
Ik heb het al anders gedaan.
Mijn opa en daar kennisen van hebben zo'n meet aperaat. Ik heb hun de hele ontsteking mee gegeven en de externe bobine om laten te testen wat nou het probleem was. :P Maar bedankt voor de reacties.
Gr Dries
 
Vehikel 12-3-2010 22:34 Print reply

Posts: 2903
Je hebt de nieuwe contactpunten ook weer netjes op tijd/0,4mm gezet?

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 12-3-2010 om 22:35 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Dries W 14-3-2010 23:15 Print reply

Posts: 98
Nee dat niet maar hij word nu naa gekeken door iemand met een brommer zaak. Dus komt wel in orde.

 
robert 15-3-2010 15:54 Print reply

Posts: 900
condensators gaan een weleens stuk zeker als het geen bosch is.
Het mooiste is dat als je je hele ontsteking zo bosch mogelijk kan houden, dus geen imi delen erin. Een bosch condensator van een zundapp (zon langere) zijn goed.
Die buitenboord bobines van puch gingen bij mij ook eerder kapot dan gewone...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 1547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved