Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 75km/h behalen met een tomos, welke cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60850 - 75km/h behalen met een tomos, welke...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 10-3-2010 17:05 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


foto's?


nee
nooit camera bij op moment suprème
 
Iedereen kan professioneel worden
Paultje Pils 10-3-2010 17:53 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
nou het is vooral het gedeelte waar de achter cq motorblok inzit, dat gaat echt scheef staan hoor, neem maar van mij aan. Heb jarenlang puchjes gehad en gecrosst met metrakit 80cc cilinders, en bij goed springen, spring je de heleboel naar de klote. Een vriend van me heeft het zo voor elkaar gekregen dat het gedeelte waar de tank aan de rest vast zit gewoon half in elkaar gevouwen was (zonder verstevigingsstang springen)
En na lang rijden zal je zien dat je wiel niet meer recht onder je spatbord zit en ook niet meer kan krijgen. De achterbruggen gaan krommen.
Bij tomos is de achterburg ook nog een dunner...maargoed, ik heb niets gezegd dan als het niet zo is.


TS heeft het nooit over crossen oid gehad. Dus dan houdt een framepje het wel
 
If you can't dodge it, ram it.
MR.Terror 12-3-2010 20:29 Print reply
Posts: 119
ik heb nou sproeier 57, met een bullet en de bougie is bijna de goeie kleur, maar is nog net iets te donker.

de teller staat nu bijna stil (als ik wint mee rij ) dus ik rij zo'n 65 á 70 (volgens de teller) maar als ik een 65 cc onder leg, ik dan zo'n 85 á 80 volgens de teller?

wat is het verschil tussen een hoogtoerige en een laag toerige cilinder?

en welke sproeier moet ik dan hebben met een hoog toerige en een laag toerige?
 
Paul de Salmiakbal 12-3-2010 20:42 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
ik heb nou sproeier 57, met een bullet en de bougie is bijna de goeie kleur, maar is nog net iets te donker.

de teller staat nu bijna stil (als ik wint mee rij ) dus ik rij zo'n 65 á 70 (volgens de teller) maar als ik een 65 cc onder leg, ik dan zo'n 85 á 80 volgens de teller?

wat is het verschil tussen een hoogtoerige en een laag toerige cilinder?

en welke sproeier moet ik dan hebben met een hoog toerige en een laag toerige?

Bij laagtoerige cilinders ligt de powerband op lage toerentallen, de cilinder heeft dus z'n meeste kracht bij lage toerentallen.
Hoogtoerige cilinder is net andersom, bij die moet je veel toeren draaien wil je er veel kracht uit halen. Ligt er maar net aan wat je wilt, moet wel een beetje bij je uitlaat passen natuurlijk. Maar aangezien Bullet niet echt een prestatiepijp is kun je kiezen uit een zowel laag als hoogtoerige cilinder.

Met 65cc zul je wel een stuk harder gaan, vooral als het een beetje snelle 65cc is. Je kunt net zo goed 70 eronder leggen hoor, 5 cc maakt niet zo veel verschil dat dan ineens je frame krom trekt ofzo.

Verder moet je sproeier gewoon uitproberen en kijken wat hij doet. Als hij nu origineel alleen met bullet en sproeier 57 goed rijd, dan zou ik met 70/65cc rond de 68 beginnen en kijken wat hij doet
 
MR.Terror 12-3-2010 22:01 Print reply
Posts: 119
oké, maar past een A35 cilinder op een A5?
of is daar een speciaal type tomos/cilinder voor?
 
MR.Terror 13-3-2010 15:59 Print reply
Posts: 119
eeuhm... antwoord?
 
Hurricane 13-3-2010 16:08 Print reply

Posts: 275
is allemaal hetzelfde
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-3-2010 16:16 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
eeuhm... antwoord?


Lijkt me duidelijk dat je een PP krijgt. Gewoon geduld kweken.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
MR.Terror 14-3-2010 0:42 Print reply
Posts: 119
en wat is een pp?
 
Saknet 14-3-2010 10:48 Print reply

Posts: 10355
een strafpunt maar dan in duur engels penalty point en als je teveel hebt dan gebeuren er spannende dingen, rees de lest van vit derhaal in de porum vegels.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-3-2010 om 10:49 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
appie_1988 15-3-2010 13:36 Print reply

Posts: 322
Ik rij al tijdje met verschillende tomos, Nooit meer dan bewerkt 70cc. en niet boven de 90km/h.
Heb nog nooit laste van gehad dat hij krom trok ofzo, de lagerbussen van achterbrug moet je wel es vervangen maar dat komt meer door schuinslippen enzo.
Dus kan prima, je frame gaat alleen krom door aarijdingen om hard vallen :p
 
MR.Terror 18-3-2010 23:50 Print reply
Posts: 119
wat moet ik ong voor sproeier hebben met een 70cc zonder een 15/15?
hoeveel gaat hij dan sneller?
en past een std 50cc kop op een 70cc zonder dat ik er iets aan hoef te doen?

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 18-3-2010 om 23:55 uur.
 
Reneetjehh 19-3-2010 0:14 Print reply

Posts: 253
70cc airsal puck cilinder met ori tomos kop.
tecno teruglopertje en 16/16 heeft n maar van mij.
trok redelijk en reed bijna 90 nu heb ik m voor m afgevoerd met de grootste achtertandwiel die er gemaakt word. trekt bijna wheelie en rijd 60 dus je moet iets kleiner met je achtertandwiel
dan rijd ie lekker door en trekt goed
 
t leven is kort dus leef je uit
MR.Terror 19-3-2010 23:20 Print reply
Posts: 119
oké ik heb nu een 70cc en een 15/15 carb, maar nog geen spruitstuk .
ik zit te denken om die 15/15 carb erop te zetten en dan die 70cc eraf te laten.
of die 70cc erop en dan een 33 atw erop te zetten zodat hij netjes rond de 75 gaat

of ik zet ze er allemaal op zodat hij monsterlijk optrekt en 77 gaat
 
MR.Terror 20-3-2010 0:09 Print reply
Posts: 119
zou ik dan sproeier 69-74 moeten hebben met een 70cc met std 50cc kop, 15/15 en bullet???
 

Dit topic is 7719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved