Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 75km/h behalen met een tomos, welke cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60850 - 75km/h behalen met een tomos, welke...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MR.Terror 9-3-2010 20:38 Print topicpost
Posts: 119
ik wil rond de 75km/h gaan en hard optrekken moet ik dan een 65cc of 70cc halen met deze setup:

standaard 50 cc A5 blok
standaard 14/12 dell'orto
standaard luchtfilter
vertanding: 28 vtw 22 atw (vtw met aanpassing)
bullet uitlaat

mijn km teller zeg tdat ik 60 á 65 ga

ik wil anders ook wel iets met mijn achtertandwiel doen

laterzz
 

Makrolon 9-3-2010 20:39 Print reply

Posts: 6733
Ik had toen:
70 airsal + ori kop
Homoet 6p
15/15 dell

en ik geloof tandwiel verhouding 22/26 en liep 73 op gps.
 
KTM 525 EXC Supermoto
MR.Terror 9-3-2010 20:44 Print reply
Posts: 119
oké maar met die 28 tands vtw ga je al 8 á 9 km/htjes harder

maar ga je ook harder met een complete 70cc inplaats van een 50cc kop?

en is het gat ook groter van een 70cc dan een std 50 cc?

en past dat ook op een A5 blok?

Dit bericht is gewijzigd door MR.Terror op 9-3-2010 om 20:48 uur.
 
Floris-tsx 9-3-2010 21:09 Print reply

Posts: 3225
ik zou 65 doen.
haal je makkelijk de 75 mee.
is zuiniger en beter voor je frame

 
Iedereen kan professioneel worden
MR.Terror 9-3-2010 21:34 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
ik zou 65 doen.
haal je makkelijk de 75 mee.
is zuiniger en beter voor je frame


oké, ik kan een 70cctje over nemen van een maat van mij.
en hoezo is het beter voor mijn frame?
en hoe hard ga ik dan met een 70cc?
 
dirktimmer 9-3-2010 21:36 Print reply

Posts: 1737
verander eerst je naam maar MR.terror....

maargoed, je kunt met alles wel 75 halen, 50cc, 65, 70, maakt allemaal niet uit.

50cc met snelle pijp, andere carb.
of 70cc met een wat laagtoerige pijp.

 
Ricker 9-3-2010 22:46 Print reply
Posts: 95
Gewoon;

Teruwlopertje of Homoet
TWV 26 - 24/22
15/15
65 of 70cc

Red je t wel mee. Als je niet zeker ben dat je frame t houdt. (ik heb eerlijk gezegd nog nooit een geknakte tomos meegemaakt)

Kan je een buis van je zadel en balhoofd laten lopen.

Ik weet ook niet wat voor voorvork je heb, maar zo'n oliegeveerde is wel aan te raden. Die zijn 10x sterker.
 
appie_1988 9-3-2010 23:28 Print reply

Posts: 322
hoi,
Gewoon 65 airalas voor 60¤ halen
Ander sproeier in in en klaar ben je.
suces :P
 
Floris-tsx 9-3-2010 23:53 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MR.Terror
[...]

oké, ik kan een 70cctje over nemen van een maat van mij.
en hoezo is het beter voor mijn frame?
en hoe hard ga ik dan met een 70cc?


k heb vaak genoeg een 70cc op tomos gezien.
gaat vaak fout; t frame trekt krom/scheurt
65 is ook krachtig en houdt het frame heel.
 
Iedereen kan professioneel worden
puchmaxisuper 10-3-2010 11:42 Print reply

Posts: 172
wat is dat dan dat mensen het steeds hebben over dat hun frame het niet zou houden, ik heb zelf aantal puchjes 70cc.. houden het prima.. mensen laten puchs 100 lopen en hard optrekken en weet i veel wat en toch zie ik ze niet kapot gaan hoor!.. crossen kan der zelfs mee.. die dingen knakken echt niet zomaar volgensmij!
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
kenny77 10-3-2010 11:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Ik heb vaak genoeg een 70cc op tomos gezien.
gaat vaak fout; t frame trekt krom/scheurt
65 is ook krachtig en houdt het frame heel.


foto's?
 
robert 10-3-2010 11:51 Print reply

Posts: 900
uhw weleens gehoord van kromtrekken?

tomos achterbrug en frame enzo zijn nog minder dan van puch.

Ik had ooit een puch, waarbij als je rond de 80 reedt, naar je achterwiel en brug keek, en dan volgas gaf zag je het gewoon krom wegtrekken, gas los en ging weer iets recht....maar naar een paar keer stond alles echt wel dik scheef...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
puchmaxisuper 10-3-2010 11:54 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
uhw weleens gehoord van kromtrekken?

tomos achterbrug en frame enzo zijn nog minder dan van puch.

Ik had ooit een puch, waarbij als je rond de 80 reedt, naar je achterwiel en brug keek, en dan volgas gaf zag je het gewoon krom wegtrekken, gas los en ging weer iets recht....maar naar een paar keer stond alles echt wel dik scheef...


hmm das je achterburg ja, maar je frame zal wel meevallen hoor.. naja dat verschil in kwaliteit van puch en tomos wist ik niet, had verwacht dat tomos nog weer sterker zou zijn dan puch eigenlijk.. maar 65cc cilindertjes kunnen vaak net zo snel of sneller zijn dan sommige 70cc's.. dus voor het kromtrekken hoef je het dan niet te doen denk ik
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
kenny77 10-3-2010 11:55 Print reply

Posts: 29286
hebben onze puchjes met gilardoni en metrakit cilinders geen last van.
ook 2 jaar rond gereden met 70cc op de puch, elke drempel was een springschans , bleef ook alles recht.
 
Rens 10-3-2010 14:16 Print reply

Posts: 6863
Kromtrekken van een puch heb ik ook nooit meegemaakt. Dat komt denk ik doordat de puch een slipkoppelingetje heeft en geen versnellingen. De trekkracht komt dan meer geleidelijk op.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 10-3-2010 om 14:17 uur.
 
achter de maan is alles beter
robert 10-3-2010 15:43 Print reply

Posts: 900
nou het is vooral het gedeelte waar de achter cq motorblok inzit, dat gaat echt scheef staan hoor, neem maar van mij aan. Heb jarenlang puchjes gehad en gecrosst met metrakit 80cc cilinders, en bij goed springen, spring je de heleboel naar de klote. Een vriend van me heeft het zo voor elkaar gekregen dat het gedeelte waar de tank aan de rest vast zit gewoon half in elkaar gevouwen was (zonder verstevigingsstang springen)
En na lang rijden zal je zien dat je wiel niet meer recht onder je spatbord zit en ook niet meer kan krijgen. De achterbruggen gaan krommen.
Bij tomos is de achterburg ook nog een dunner...maargoed, ik heb niets gezegd dan als het niet zo is.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 7720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved