Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Peugeot fox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60798 - Peugeot fox
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 5-3-2010 18:20 Print topicpost
Posts: 107
Hallo iedereen.

Ik zal me meteen even voorstellen, Ik ben Max ik ben 16 jaar bijna 17 en ik wil een snorbrommer kopen. Ik heb ook erg weinig verstand van brommers maar ik wil het allemaal wel graag leren.

Ik zat eerst te denken aan een tomos maar heb nu toch besloten om voor de peugeot fox te gaan met blauw kenteken.

Nou heb ik een aantal vragen die ik graag beantwoord wil hebben;

-Als ik hem laat opvoeren zodat hij ongeveer 45 km/h rijdt wat kan ik dan het beste eraan laten doen? (Alleen vario-ring eruit? Of wat moet ik allemaal laten doen waarmee ik zo goedkoop mogelijk rond de 45 ga rijden, en het liefst zonder een al te grote ingreep)

-Als de politie me pakt voor te hard rijden (namelijk 45) hoeveel zal mijn boete dan ongeveer worden? en wat zijn de verdere gevolgen?

-Ik had ook gezien dat het achterwiel maar aan een kant vast zat betekent dit dat het snel kapot gaat?

-Ik heb ook op google gezocht voor meer informatie over de prijs voor een verzekering maar daar word ik ook niet echt wijzer van aangezien ik een kenteken moet invullen. Dus wat voor verzekeringen heb ik en hoe duur zijn die?

Nou dit waren ze geloof ik wel tot nu toe..

Alvast bedankt
 

kebab007 5-3-2010 18:22 Print reply
Posts: 63
als eerste de inlaat van het blok uitvijlen dit schilt al heel veel
 
Paul de Salmiakbal 5-3-2010 18:26 Print reply

Posts: 5285
Begrenzingen zullen wel de uitlaat, carburateur/spruitstuk, luchtfilter
(en cdi bij sommige dacht ik) zijn.
Verder kan het geen kwaad dat het wiel maar aan een kant vast zit, dingen zijn erop gemaakt en alle scooters hebben dan .
 
Stiffmeister 5-3-2010 18:31 Print reply

Posts: 1582
Begrenzers kun je zo opzoeken, zijn al gegeven door "Paul met Puch" ,

Het achterwiel zit maar aan 1 kant vast omdat het een scooter is ...
, dit kan absoluut geen kwaad. (is het op gebouwd/hoort zo)

Verzekering -> zal wel onder de 100 euro per jaar zitten.

Succes dermee


 
.. Retro Active
Puntenslijper 5-3-2010 18:32 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kebab007
als eerste de inlaat van het blok uitvijlen dit schilt al heel veel


Maar hiervoor moet ik het blok aanpassen wat betekent dat je het niet meer om kan keren.. Dan heb ik liever een andere methode waarmee ik nog terug kan.
 
Puntenslijper 5-3-2010 18:43 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Begrenzers kun je zo opzoeken, zijn al gegeven door "Paul met Puch" ,

Het achterwiel zit maar aan 1 kant vast omdat het een scooter is ...
, dit kan absoluut geen kwaad. (is het op gebouwd/hoort zo)

Verzekering -> zal wel onder de 100 euro per jaar zitten.

Succes dermee





Bedankt!

En wat zal een boete kosten als ik 45 rij?
 
Stiffmeister 5-3-2010 18:44 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]



Bedankt!

En wat zal een boete kosten als ik 45 rij?


Ik gok , of geen boete , of 40 euro ..
Niet al te veel dus,
Maten van mij met Snorscooters die ook rond de 40 lopen hebben geen problemen met rollerbanken
 
.. Retro Active
QingBai 5-3-2010 18:48 Print reply

Posts: 523
Een vriend van mij heeft precies hetzelfde als jij, Max. Hij heeft een blauw kenteken op een fox maar die gaat iets van 55. Ik heb er nog niet echt naar gevraagd maar ik zag al wel een Gianelli terugloop uitlaat er op. Dat scheelt enorm veel. (Er passen scooter uitlaten op)

Succes!
 
Jagermeester
Micha.L 6-3-2010 8:50 Print reply

Posts: 535
Inderdaad, de fox45 uitlaten passen gewoon op een snorfox, dus dat scheelt best wel veel, maar dan heb je wel weer het nadeel dat je eerder opvalt bij de politie, zeker als je zonder helm rijdt. En dat heeft het gevolg (heb ik zelf gemerkt) dat ze minder mild zijn op bv. een rollerbank.
Een vriend van me rijdt met een snorfox met polini w-poorter en een omgelaste gianelli shot,hpi etc. en dat rijdt echt heel erg behoorlijk
(autowheelies met driekwart gas etc.)

Daarnaast, dat achterwiel is helemaal geen probleem, zit even goed vast als tussen een achterbrug hoor.
Waar je wel even op moet letten (als je het een probleem vindt, anders kun je het gebruiken om de koopprijs te drukken) is dat de velgen van foxjes en wallaroo's erg snel oxideren en afbladderen. Is niet schadelijk ofzo, maar het ziet er niet echt mooi uit.

Je verzekering zal, bij een gerenommeerd assurantiën bedrijf,zo'n 80-100 euro kosten.
 
Puntenslijper 6-3-2010 12:02 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Inderdaad, de fox45 uitlaten passen gewoon op een snorfox, dus dat scheelt best wel veel, maar dan heb je wel weer het nadeel dat je eerder opvalt bij de politie, zeker als je zonder helm rijdt. En dat heeft het gevolg (heb ik zelf gemerkt) dat ze minder mild zijn op bv. een rollerbank.
Een vriend van me rijdt met een snorfox met polini w-poorter en een omgelaste gianelli shot,hpi etc. en dat rijdt echt heel erg behoorlijk
(autowheelies met driekwart gas etc.)

Daarnaast, dat achterwiel is helemaal geen probleem, zit even goed vast als tussen een achterbrug hoor.
Waar je wel even op moet letten (als je het een probleem vindt, anders kun je het gebruiken om de koopprijs te drukken) is dat de velgen van foxjes en wallaroo's erg snel oxideren en afbladderen. Is niet schadelijk ofzo, maar het ziet er niet echt mooi uit.

Je verzekering zal, bij een gerenommeerd assurantiën bedrijf,zo'n 80-100 euro kosten.



Ok super! Bedankt iedereen ook.

En die velgen die snel oxideren valt daar iets aan te doen? (voorkomen of achteraf oplossen?) zonder dat ik meteen nieuwe velgen moet halen.

Ook had ik nog een vraag; Ik zie dat de bagage drager (Of heet dat anders bij brommers?) achterop niet zo groot is, kan je hier wel gewoon mensen mee vervoeren of niet?
 
QingBai 6-3-2010 12:07 Print reply

Posts: 523


Ja als je goed rijd. Maar beter is gezellig met z'n 2en op het zadel. Een vriend had een -opgehoogde- fox. Hij weegt iets van 80 kilo, een andere vriend ging op de bagage drager iets van 70 - 75 en toen gingen zo over een drempel... KRAK! Dus als je goed rijd zonder ophoging kan het best. Maar je bent gewaarschuwd.

 
Jagermeester
Puntenslijper 6-3-2010 12:08 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai


Ja als je goed rijd. Maar beter is gezellig met z'n 2en op het zadel. Een vriend had een -opgehoogde- fox. Hij weegt iets van 80 kilo, een andere vriend ging op de bagage drager iets van 70 - 75 en toen gingen zo over een drempel... KRAK! Dus als je goed rijd zonder ophoging kan het best. Maar je bent gewaarschuwd.




Oh oké maar het zadel is dus wel groot genoeg voor 2. Dus eigenlijk kan je het beste het zelfde zitten als een scootje?

Want deze ziet er bijvoorbeeld niet echt uit alsof je er met ze tween op kan rijden:

http://img.2dehands....eugeot-fox-zadel.jpg

Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 6-3-2010 om 12:11 uur.
 
- Han - 6-3-2010 12:10 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]



Oh oké maar het zadel is dus wel groot genoeg voor 2. Dus eigenlijk kan je het beste het zelfde zitten als een scootje?


met 2 man is niet te rijden op een fox. Heb er zelf ook 1 maar dat gaat niet.
 
<10.000 posts
QingBai 6-3-2010 12:39 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
[...]



Oh oké maar het zadel is dus wel groot genoeg voor 2. Dus eigenlijk kan je het beste het zelfde zitten als een scootje?

Want deze ziet er bijvoorbeeld niet echt uit alsof je er met ze tween op kan rijden:

http://img.2dehands....eugeot-fox-zadel.jpg

Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 6-3-2010 om 12:11 uur.


Hmmm, Je hebt ook andere buddyseats voor een fox. Die zijn wat groter. dat ben ik meer gewend. Maar is het nou nodig om in een topic te vragen hoe je met twee personen op je brommer kan rijden?

Nog wel een gratis tip: De vriend met die Gianelli terugloop heeft ook het ! hoe heet het ook alweer?! dat blok ding naar je wiel toe. Niet de cilinder maar dat ding met die aandrijfriem erin enzo.
Dat heeft hij dus zwart gespoten. I.p.v. grijs. Dat staat zooooo vet!
persoonlijke mening hoor maar toch!
 
Jagermeester
Puntenslijper 6-3-2010 12:44 Print reply
Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: QingBai
[...]


Hmmm, Je hebt ook andere buddyseats voor een fox. Die zijn wat groter. dat ben ik meer gewend. Maar is het nou nodig om in een topic te vragen hoe je met twee personen op je brommer kan rijden?

Nog wel een gratis tip: De vriend met die Gianelli terugloop heeft ook het ! hoe heet het ook alweer?! dat blok ding naar je wiel toe. Niet de cilinder maar dat ding met die aandrijfriem erin enzo.
Dat heeft hij dus zwart gespoten. I.p.v. grijs. Dat staat zooooo vet!
persoonlijke mening hoor maar toch!


Nou Het ging mij niet zozeer om hoe je er met ze tween op rijdt maar of je met zijn tween erop kan rijden. Maar je heb gelijk dat moet ik zelf maar uitzoeken

Ik ben nu aan het zoeken op marktplaats, als ik echt voor een brommer ga kijken (dus ernaartoe ga) dan neem ik een ervaren iemand mee. Maar ik wil toch even van te voren vragen waar ik nou op moet letten bij advertenties (dus fotos en eventueel informatie) dit is tot nu toe degene die mij het meest aanspreekt:

http://link.marktplaats.nl/327295225

Maar kan iemand hieruit ontdekken of er iets mee mis is of wat ik van te voren al moet bedenken?

Bedankt
 
Maup 6-3-2010 13:51 Print reply

Posts: 4353
Minpunten staan bij die advertentie:
Quote:
Geen olietank (gewoon brommix tanken geen probleem)
De electrische start doet het niet aagezien de accu niet is aangesloten.
Het contactslot van de buddy doet het niet.
De lak is in matige conditie. Corrosie en gebruikerskrasjes.


Of je die punten zelf erg genoeg vind om hem te laten staan moet je zelf weten.
Hij zal wel gewoon goed rijden denk ik, maar het is geen topper
400 euro vind ik trouwens wel veel voor dat ding.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 11068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved