Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppakking opknappen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 555 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60787 - Koppakking opknappen.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

loek-classic 4-3-2010 23:35 Print topicpost
Posts: 8
Hoi, Ik heb een oude kawasaki ke 175 opgeknapt. Vandaag voor het eerst mee wezen rijden, alleen na 10 minuten rijden was de koppakking lek ( was een papierenpakking )
Ik heb nog de originele koppakking ( met stalen rand ) hier liggen, alleen hier zitten allemaal kleine blaasjes op. Hierdoor sluit de pakking niet goed af.
Ik heb gezocht, alleen zijn er geen koppakkingen meer te bestellen.
Nu is mijn vraag: Is de koppakking nog te redden door de blaasjes weg te schuren oid?

alvast bedankt.
 

kenny77 4-3-2010 23:39 Print reply

Posts: 29286
loek-classic 4-3-2010 23:51 Print reply
Posts: 8
Nee, nog niet. Bedankt. Maar is de koppakking ook nog op te knappen?, want als ik hem op die site bestel, dan is zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan de pakking zelf, en duurt het minimaal een week voordat het binnen is.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-3-2010 23:51 Print reply

Posts: 10835
wat voor materiaal is je originele koppakking? Ik begrijp niet precies wat je met blaasjes bedoelt.

Als je hem echt niet meer kunt krijgen (wat me sterk lijkt) maak hem dan na van dun plaatstaal of aluminium. Een halve milimeter dik of daarergens.
Latoenkoper gaat ook wel werken denk ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
loek-classic 4-3-2010 23:55 Print reply
Posts: 8
de binnenste ring is van alluminium. en daaromheen zit volgensmij ook heel dun alluminium, met aan de onder en bovenkant een zwart soort kunststof.
 
joost125 5-3-2010 0:00 Print reply

Posts: 448
cmsnl rekent inderdaad de volle mep verzendkosten, zelfs bij een paar koppakkingen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-3-2010 0:01 Print reply

Posts: 9841
doe maar eens een foto maken dan.
koppakkingen is niet zo fijn om te hergebruiken.

Kan me ook haast niet voorstellen dat je er geen meer kunt krijgen.

weet niet van welk jaar ie is, maar hier staat ie gewoon tussen voor 20dorra.

http://www.bikebandi...5-ke175b3-us/o/m3577

 
Too cool for school!
loek-classic 5-3-2010 0:09 Print reply
Posts: 8
Hij is van '83.
Ik zal morgen wel een fototje maken, Ik denk dat die blaasjes komen doordat er vocht tussen die zwarte laag en het alluminium zat, en dit door de hitte is gaan opzwellen. De blaasjes zijn echt minimaal, alleen doordat ze overal zitten sluit hij toch niet goed genoeg af.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-3-2010 0:20 Print reply

Posts: 9841
dat zwarte spul is waarschijnlijk een siliconelaag. Je zou het kunnen proberen met vloeibare pakking op siliconebasis, maar zelf denk ik dat het er net zo snel weer uit klapt.

kop en cilinder zijn nog wel netjes en vlak?
 
Too cool for school!
kpotmake 5-3-2010 8:44 Print reply

Posts: 3065
een quote van forum.alfaclub.nl:
----------------------------------------------------------
Stalen koppaking lijkt me toch vreemd...

Staal geeft op geen enkele manier genoeg mee voor een goede afdichting... Dan moeten er al weer O-ringen in en die leveren ook weer het potentieel voor problemen...

In de dragracerij waar met extreem hoge compressieverhoudingen gewerkt wordt en de motoren zeer vaak uit elkaar gaan, worden koperen pakkingen gebruikt.

Zijn eenvouding zelf te maken door een normale pakking af te tekenen op koperplaat van iets meer dan de uiteindelijk gewenste dikte (koper is wel flexibel en zal dus iets geplet worden en zo beter afdichten maar ook dunner worden) en daarna gewoon zelf de figuurzaag ter hand te nemen...

Randjes mooi glad vijlen et voila!

Voor montage goed ontvetten en daarna met UHT copperspray inspuiten aan beide kanten (wel paar minuten laten drogen zodat het lekker "tacky"wordt!) en je hebt een hoegenaamd eeuwig levende koppaking die keer op keer opnieuw te gebruiken is... met remmenreiniger pakkingsvlakken en pakking zelf schoonmaken, opnieuw sprayen en kan zo weer gemonteerd worden.

Door de dikte van het gebruikte koper te varieeren kun je "spelen" met de compressieverhouding.

Maar vraag me even niet de specificatie van het koper (dikte / legering) dat je nodig hebt... daar is het te lang voor geleden dat ik in dat wereldje rondstapte.... (memory failure!).

De kop en het aanligvlak van het blok moeten wel extreem glad zijn anders kunnen er afdichtingsproblemen optreden (maar altijd nog minder dan bij staal...).
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
loek-classic 5-3-2010 13:54 Print reply
Posts: 8
Bedankt voor de reacties.
Ik heb net een stukje koperplaat van 0.6mm besteld. De gaten kan je gewoon uitboren, en daana even gladvijlen?
Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost, en ik lekker kan rijden.

 

Dit topic is 2683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved