kpotmake |
2-3-2010 22:11 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
ik zou er niet aan beginnen, verkloot je de boel alleen maar mee.
op die manier kom je nergens
je zal toch ergens moeten beginnen?
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
2-3-2010 22:13 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
op die manier kom je nergens
je zal toch ergens moeten beginnen?
Zeker , beginnen met het zoeken naar 2 takt tuning boeken/ pdf's op google.
|
|
|
|
dt50rcrosser |
2-3-2010 22:14 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
daar zeggen we TS mee geen tps
[22:04 uur.
wtf maakt mij dat nou uit, ik zeg tps... godsamme, kom je uit NH ofzo?
of moeten we weer ontopic:P
Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 2-3-2010 om 22:15 uur.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
kpotmake |
2-3-2010 22:16 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
wtf maakt mij dat nou uit, ik zeg tps... godsamme, kom je uit NH ofzo?
of moeten we weer ontopic:P
Dit bericht is gewijzigd door dt50rcrosser op 2-3-2010 om 22:15 uur.
maak er nou niet zo'n punt van, hij probeert gewoon te zeggen dat het duidelijker is voor ons als je TS zegt ipv tps
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
dt50rcrosser |
2-3-2010 22:19 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
maak er nou niet zo'n punt van, hij probeert gewoon te zeggen dat het duidelijker is voor ons als je TS zegt ipv tps
sorry paps,
ok,
ik ben van mening dat als je er echt van wat wilt merken er dingen zijn die je eerst aan moet pakken voordat je aan je zuiger gaat liggen draaien
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
stevoo |
2-3-2010 22:49 |
Posts: 689 |
krijg je dan geen onbalans in je zuiger als je van 1 kant wat weg haald ?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Paul de Salmiakbal |
2-3-2010 22:51 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
krijg je dan geen onbalans in je zuiger als je van 1 kant wat weg haald ?
Bij sommige zuigers is er vanuit de fabriek al een stuk uit gehaald aan een kant, dus dat maakt niet uit
|
|
|
|
dt50rcrosser |
2-3-2010 22:59 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Bij sommige zuigers is er vanuit de fabriek al een stuk uit gehaald aan een kant, dus dat maakt niet uit
dat houdt dus in dat de zuiger aan de andere kant ook bijgewerkt is lieverd.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Paul de Salmiakbal |
2-3-2010 23:00 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
dat houdt dus in dat de zuiger aan de andere kant ook bijgewerkt is lieverd.
Zou je denken joh?
Kon niks vinden in mijn 70cc Airsal zuigertje hoor
|
|
|
|
XDr4g0nX |
2-3-2010 23:03 |
Posts: 3526 |
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
dt50rcrosser |
2-3-2010 23:04 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Zou je denken joh?
Kon niks vinden in mijn 70cc Airsal zuigertje hoor
is dus iets heel anders dan de dremel in je zuiger planten
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-3-2010 23:06 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]
Zou je denken joh?
Kon niks vinden in mijn 70cc Airsal zuigertje hoor
dat jij aan de andere kant van de gaten in je zuiger niet nóg een gat kan vinden wil niet zeggen dat hij daar niet 'bewerkt' is. lijkt me logisch dat als een zuiger met 'gaten' uit de fabriek komt dat hij dan in balans is. dat kan dus dmv meer materiaal aan de kant van het gat, of minder aan de andere kant vd zuiger..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Paul de Salmiakbal |
2-3-2010 23:09 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
dat jij aan de andere kant van de gaten in je zuiger niet nóg een gat kan vinden wil niet zeggen dat hij daar niet 'bewerkt' is. lijkt me logisch dat als een zuiger met 'gaten' uit de fabriek komt dat hij dan in balans is. dat kan dus dmv meer materiaal aan de kant van het gat, of minder aan de andere kant vd zuiger..
Ja, dat snap ik, maar ik kon zo direct niet een verschil zien tussen de kant van m'n zuiger waar de gaten zitten en de andere kant (behalve de gaten dan).
Zal wel zo weinig zijn dat het niet zichtbaar is voor het oog denk ik
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-3-2010 1:24 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
wtf maakt mij dat nou uit, ik zeg tps... godsamme, kom je uit NH ofzo?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
sorry paps,
ipv tof te doen kun je je beter even aanpassen aan de rest, anders gaan we lekker allemaal afkortingen verzinnen, vvkkl. je weet wat ik bedoel.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
krijg je dan geen onbalans in je zuiger als je van 1 kant wat weg haald ?
ach... hij draait niet rond, dus in hoeverre is de balans van een zuiger boeiend. 'Onbalans' zou zelfs voordelig kunnen werken Ze zetten niet voor niets vaak de zuigerpen uit het midden.
Ik zou me meer zorgen maken om het kantelen van de zuiger als je materiaal van het hemd weghaalt. Weet behoorlijk zeker dat de boel harder gaat slijten (zowel zuiger als cilinder). Ik probeer altijd zo min mogelijk in te leveren qua slijtage bij het opvoeren...dat is het netste. Iedereen kan veel vermogen uit een blokje krijgen, maar als het binnen 5 seconden vastloopt is er weinig leuks aan.
|
|
Too cool for school! |
|
ArvidW |
3-3-2010 8:17 |
Posts: 201 |
De gaten in je zuiger tunen is meestal alleen nodig bij brommers met belachelijk kleine spoelpoorten (vespa)
Bij vespa wordt het spoelkanaal in het carter over het algemeen fors geblokeerd door het cilinderhemd + zuiger dus worden daar grote stukken weggenomen.
|
|
|
|