Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen Derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60759 - problemen Derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robbertd92 2-3-2010 19:39 Print topicpost

Posts: 48
Beste bf'ers

Ik heb sinds kort problemen met mijn derbi senda.
Hij is van 2005 en heeft bijna 22000km gelopen. De brommer is nog helemaal standaard en ik heb ook niks recent veranderd, buiten gewoon onderhoud.

Het begon eigenlijk met knallen uit de uitlaat als ik hem wou starten en een paar dagen later begon die inneens ontzettend te stotteren laag in de toeren. Als ik gewoon gas blijf geven dan trekt die uiteindelijk wel gewoon goed door zoals normaal. Nu dacht ik eerst aan de bougie omdat die ook al een tijdje meegaat, dus heb ik de bougie veranderd maar niet echt veel verschil gemerkt. Vandaag heb ik de carberateur schoongemaakt, die ga ik morgen opnieuw erop zetten eens kijken wat dat doet maar ik verwacht niet dat dit het probleem is.

Ik ben bang dat ik het probleem moet zoeken bij de ontsteking. Ik heb een eurobegrenzer erop maar zei beweren op hun website dat de ontsteking hier niet onder kan lijden.

Wat ik verder nog kan zeggen is dat de uitlaat bij de demper altijd vrij nat is (olie)

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn en me misschien verder kan helpen.

Gr Robbert



Dit bericht is gewijzigd door robbertd92 op 2-3-2010 om 19:39 uur.
 

Stiffmeister 2-3-2010 19:52 Print reply

Posts: 1582
- Mengsel te dik? (te veel olie -> te vettig)
of heb je hier niets aan veranderd de laatste tijd?,
- Onsteking kan wel lijden onder een begrenzer, maar alleen als hij lang aan staat (b.v. gewoon lange afstanden/weken etc rijden met de begrenzer aan)
 
.. Retro Active
Paultje Pils 2-3-2010 19:54 Print reply

Posts: 2110
Dat natte bij je demper is waarschijnlijk olie smurrie, t'blijft 2-takt hè . Dat knallen enzo is zo wie zo je ontsteking, dikke kans dat het duur je begrenzer komt. Dat het niet stuk loopt (wat zij dus zeggen) kan net zo goed een reclame praatje zijn.
 
If you can't dodge it, ram it.
robbertd92 2-3-2010 20:42 Print reply

Posts: 48
mengsel heb ik inderdaad niks aan veranderd
en begrenzer staat ook nooit aan, alleen 2x voor de rollerbank. Wat kan ik nu het beste doen? valt er aan de ontsteking iets door te meten of kan ik het beste de bobine en cdi van een vriend (die ook een derbi senda heeft) even lenen en uittesten.

Zelf heb ik nog een motorhispania rx met am6 blok is de cdi en bobine hier hetzelfde van?


 
Meathausen 2-3-2010 22:48 Print reply

Posts: 726
am6 is gewoon allemaal hetzelfde volgensmij.

maar het kan wel door je begrenzer komen, is namelijk bekent dat hij je cdi naar de kloten kan helpen, dus dat hij ontregeld gaat doen.

knallen uit de uitlaat kan ook betekenen dat je zelf detonatie hebt, dus te veel compressie waardoor je mengsel vanzelf ontbrand, heb ik met me puchje gehad, hele zuiger naar de kloten.

kijk daar ook maar even na of dat nog in orde is
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Paul de Salmiakbal 2-3-2010 22:52 Print reply

Posts: 5285
Slaat je bougie vet?
 
sendaSM-almkerk 2-3-2010 23:39 Print reply
Posts: 207
als je begrenzer niet aan staat is het ook niet schadelijk lijkt mijn hoor?
maar zit je uitlaat niet gewoon vol met prut
of draden van bvb cdi bobine los?
 
robbertd92 2-3-2010 23:55 Print reply

Posts: 48
Maar de senda heeft een derbi blok dus ik vraag me af of er verschil zit in de bobine/cdi van derbi blok en am6 blok.

knallen uit de uitlaat deed hij alleen als ik m wou starten dus bij aankicken niet meer als hij eenmaal aan is, daarnaast heeft hij niet veel compressie (standaard cilinder) en ook nooit gehad. Dus zelfdetonatie lijkt me niet mogelijk. Ik was echter wel vanplan de cilinder eens eraf te halen dus ik kan alles eens controleren.

draden kan ik morgen eens controleren en uitlaat was ik idd ook al van plan eens te ontkolen.

kan het iets met de cilinder/zuiger zijn of lijkt jullie dit onwaarschijnlijk?

bedankt alvast voor de hulp, mocht er nog iemand een mogelijke oplossing weten laat het me horen.
 

Dit topic is 2080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved