Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #60754 - mt5 start niet
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 4421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mt5_93 |
3-3-2010 16:44 |
Posts: 207 |
nee ik ga ook lopend want ik kan niet rijden ,
duure grap? hoe duur denken je ongeveer? +- 200 euro?
nou mijn setup is:
50CC ori
16MM mikuni
twv 13/47
sproeier, geen idee er staat geen nummer op volgend 68 ofzo...
verder een ori uitlaat, met jamarcol demper
|
|
|
|
RubenMTX |
3-3-2010 16:54 |
Posts: 558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
nee ik ga ook lopend want ik kan niet rijden ,
duure grap? hoe duur denken je ongeveer? +- 200 euro?
nou mijn setup is:
50CC ori
16MM mikuni
twv 13/47
sproeier, geen idee er staat geen nummer op volgend 68 ofzo...
verder een ori uitlaat, met jamarcol demper
Ligt er natuurlijk maar net aan wat die bromboer d'r aan gaat doen. Maar stel het is 200 euro, dan zou ik het zonde vinden van het geld.
Als het écht niet lukt, zou ik eerst zelf proberen de carburateur en uitlaat eraf te halen, en de cilinder d'r af te halen. Als je zeker weet dat het dan niet aan de cilinder ligt zet je die er weer op met goeie nieuwe pakkingen en voor de zekerheid vloeibare pakking.
Dan de carburateur schoonmaken, er een sproeier in doen waarvan je weet dat ie ongeveer goed moet zijn (ik zou er bij keihin zo'n 80 in doen, maar ik weet niet wat dat bij mikuni dan voor moet stellen). En dan de carb met nieuwe pakkingen d'r op zetten.
Luchtfilter aansluiten, elektronica goed aansluiten, kijken of ie vonkt. En dan gewoon zonder uitlaat is gaan proberen een eind (doe gewoon de hele straat, of 2 straten ofzo) in z'n 2 aan te gaan lopen.
En dan kijken wat ie doet. Lekt ie na dat stuk aanlopen uit de uitlaatkant van de cilinder, dan weet je dat ie benzine krijgt. Lekt ie ook voor het aanlopen al, dan weet je dat de vlotterbak overstroomt, enz.
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 3-3-2010 om 16:54 uur.
|
|
|
|
Mt5_93 |
3-3-2010 17:00 |
Posts: 207 |
ik heb de carb net schoongemaakt,
dit zijn de dingen die ik gedaan heb:
1- kijken of de bougie vonkt, (goeie blauwe vonken met zo'n knettergeluid)
2-kijken of ie benzine krijgt, (mwah vond zelf de bougi aan de droge kant. maar hij krijgt wel lijkt me want de cilinder stinkt naar benzine)
3- carb gecheckt, en gwn schoongemaakt.
4-compressie testen, in zn 1 bewoog de wiel niet.
5-hopeloos :P
|
|
|
|
Floris-tsx |
3-3-2010 17:01 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
ik heb de carb net schoongemaakt,
dit zijn de dingen die ik gedaan heb:
1- kijken of de bougie vonkt, (goeie blauwe vonken met zo'n knettergeluid)
2-kijken of ie benzine krijgt, (mwah vond zelf de bougi aan de droge kant. maar hij krijgt wel lijkt me want de cilinder stinkt naar benzine)
3- carb gecheckt, en gwn schoongemaakt.
4-compressie testen, in zn 1 bewoog de wiel niet.
5-hopeloos :P
ik denk dat de fout vooral bij punt 4 ligt.
het vliegwiel beweegt niet als je aanloopt/kickt?
facked up
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 3-3-2010 om 17:03 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
RubenMTX |
3-3-2010 17:04 |
Posts: 558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
ik denk dat de fout vooral bij punt 4 ligt.
het vliegwiel beweegt niet als je aanloopt/kickt?
facked up
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 3-3-2010 om 17:03 uur.
punt 4 snap ik idd ook niet helemaal Gewoon in z'n vrij zetten en kijken of je wat tegenstand hebt als je kickt. Niet in z'n 1 zetten.
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 3-3-2010 om 17:05 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
3-3-2010 17:07 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]
punt 4 snap ik idd ook niet helemaal Gewoon in z'n vrij zetten en kijken of je wat tegenstand hebt als je kickt. Niet in z'n 1 zetten.
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 3-3-2010 om 17:05 uur.
om te kijken of het ding IETS van compressie heeft, draai je je bougie eruit, en doe je je duim op te bougie gat en kick je.
kijken of je druk voelt.
anders check je ff de bevestiging van je cilinder(kop op veel te slappe montage
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Mt5_93 |
3-3-2010 17:20 |
Posts: 207 |
nou als ik hem hem aanloop koppeling in koppeling los en de wiel gelijk voelt het wat zwaarder. of als ik hem in zn 1 probeer te duwen, je moet veel kracht zetten.
|
|
|
|
Floris-tsx |
3-3-2010 17:23 |
Posts: 3225 |
gast
1 tip.
probeer in je post de boel wat duidelijker te maken. aan "de wiel" hebben we niks, aangezien een brommer voorzien is van minimaal 2 wielen.
ook punten, of in ieder geval duidelijke zinstops zouden mee kunnen werken aan de oplossing van je probleem
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Mt5_93 |
3-3-2010 17:51 |
Posts: 207 |
compressie genoeg...
ik breng hem toch maar naar de maker. ik denk dat ze stap voor stap alles gaan checken. is er iets niet goed, dan maken ze dat. volgens mij gaat dat niet echt heel erg duur worden.
Mvg
|
|
|
|
Gerard1793 |
3-3-2010 17:58 |
Posts: 4006 |
Niet vergeten: alles controleren kan veel tijd gaan kosten, en een brommermonteur rekent natuurlijk ook uurloon Dat kan je dus zo 200+ Euro kosten...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
RubenMTX |
3-3-2010 17:58 |
Posts: 558 |
Oke, ik vind het zonde, want wat hij doet kan jij ook doen. Maargoed, als je er geen zin meer in hebt, zou het wel de oplossing kunnen zijn idd.
Ik zou wel vragen wat het zou gaan kosten eerst, voordat je je doodschrikt als je hem lopend met nieuwe cilinder, carburateur, uitlaat, ontsteking en alles terug krijgt.
|
|
|
|
Mt5_93 |
3-3-2010 18:02 |
Posts: 207 |
naja als ik alles nieuw krijg heb ik pure rotzooi gekocht.
cilinder, zuiger, carb zijn allemaal nieuw(en benodigdheden daarvan)
en de pakkingen
|
|
|
|
Floris-tsx |
3-3-2010 18:04 |
Posts: 3225 |
ok, maar dan moet het toch zelf op te lossen zijn. als al die dingen nieuw zijn
is je ontsteking op tijd?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Saknet |
3-3-2010 19:27 |
Posts: 10355 |
draai je je bougiekabel wel op dat puntje? of druk je hem er gewoon op. want dat werkt niet he.
verder haal je luchtfilterslang er ff af en houd je hand eens acher je carburateur terwijl je kickt, dan moet je hand toch wel n beetje nat worden van de peut.
als ik dat filmpje luister, klinkt het beetje alsof er iets erg rauw klinkt in je motor. kan ook door je camera komen. Maar luister daar eens naar, uit je motor hoort geen geluid te komen, enkel uit de uitlaat. zingende koelribben daarbuiten gelaten wanneer die rubbers er niet meer tussen zitten, maar voordat je dat geluid leert kennen loopt je mt-tje allang.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-3-2010 om 19:29 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Mt5_93 |
3-3-2010 19:57 |
Posts: 207 |
mn bougi vonkt wel gewoon, ik denk dat het de timting is en dat ga ik ook zeggen tegen die fietse maker, BTW: als ik mn hand voor de luchtopening hou wordt het wel een beetje nat.
morgen horen jullie meer misschien dat hij de probleem sneller ziet dan ik zie.
|
|
|
|
Dit topic is 4421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|