Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kwaliteit nederlandse benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60750 - kwaliteit nederlandse benzine
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-3-2010 15:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Praat geen poep, een hypermoderne diesel haalt hooguit 35% rendement. Laat staan een afgeragde 2-takt met techniek uit de jaren '70


lees je bronnen nog eens door, hypermoderne diesels gaan al tot bijna 60%


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


als je goed kijkt zie ik dat ik het percentage overneem van iemand anderes en mijn post totaal niet over rendement van de 2-takt gaat.

En wat betreft de koelcapacieteit van benzine, je hebt er niks aan als je de benzine daarna meteen weer ontsteekt (neemt eerst energie in vorm van warmte op en geeft t daarna meteen weer af in de vorm van warmte-energie en kinetische energie), je hebt alleen wat aan de koelcapaciteit van benzine als je het in je koelsysteem flikkert. Maar niemand doet dat omdat koelvloeistof veel beter koelt dan benzine

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 11-3-2010 om 15:35 uur.


iets koelen voordat je het opwarmt is beter dan iets niet koelen voordat je het opwarmt.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-3-2010 om 15:44 uur.
 
popiv 11-3-2010 16:02 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse

iets koelen voordat je het opwarmt is beter dan iets niet koelen voordat je het opwarmt.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-3-2010 om 15:44 uur.


dat zal best alleen de hoeveelheid koeling uit benzine is zo ontzettend klein dat je het net zo goed kan weglaten
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
kpotmake 11-3-2010 17:31 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


dat zal best alleen de hoeveelheid koeling uit benzine is zo ontzettend klein dat je het net zo goed kan weglaten

hoe verklaar jij dan dat smeergleuven / boostpoorten die door de zuiger lopen in een 2 takt aanzienlijk bijdragen aan de koeling v/d zuiger?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
De Schout 11-3-2010 17:55 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


dat zal best alleen de hoeveelheid koeling uit benzine is zo ontzettend klein dat je het net zo goed kan weglaten


de koelende werking van benzine is idd zo verwaarloosbaar dat er iedere winter weer een hoop mensen zijn met dichtvriezende carbs, en al die nieuwe am6 dingen met carb verwarming rijden..

ik heb in dit topic nog steeds geen berekening gezien die een klein beetje klopt, dus vind je uitspraak sowieso nogal uit de lucht komen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kpotmake 11-3-2010 17:56 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


de koelende werking van benzine is idd zo verwaarloosbaar dat er iedere winter weer een hoop mensen zijn met dichtvriezende carbs, en al die nieuwe am6 dingen met carb verwarming rijden..

ik heb in dit topic nog steeds geen berekening gezien die een klein beetje klopt, dus vind je uitspraak sowieso nogal uit de lucht komen.

bevriezende carb heeft weinig met benzine te maken aangezien de benzine niet bevriest maar het vocht uit de lucht
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Leen 11-3-2010 18:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

bevriezende carb heeft weinig met benzine te maken aangezien de benzine niet bevriest maar het vocht uit de lucht



en waarom bevriest het, slimmerik?

juist, omdat de verdampende benzine alle warmte uit de carb wegtrekt.
 
popiv 11-3-2010 21:09 Print reply

Posts: 593
anyway volgens mij dwalen we een beetje af,

samenvatting:

nederlandse benzine is gemengd met ethanol/methanol vanwege het milieu (zou minder belasten)

en dat zou tot gevolg hebben dat bij extreme set-ups (van grasmaaier tot vliegtuig) die zijn gemaakt om benzine in te verbranden hierdoor sneller last krijgen van vastnaaiers.

iemand ideeën?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
ikkejw 11-3-2010 21:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
nederlandse benzine is gemengd met ethanol/methanol vanwege het milieu (zou minder belasten)



rot op, dat wordt gewoon gedaan omdat ze dan meer geld kunnen vangen voor dezelfde liter benzine.

net als mensen die in coke en speed dealen, die gooien er ook bakpoeder doorheen om meer geld te vangen voor dezelfde gram.


of eigenlijk zeg ik het verkeerd, ze krijgen hetzelfde geld voor minder benzine. maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 11-3-2010 om 21:29 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
popiv 11-3-2010 21:32 Print reply

Posts: 593
de reden waarom ze het doen maakt me eigenlijk geen flikker uit, ik vraag me alleen af of het klopt dat de hele zooi er sneller door vastnaait
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
cnorretje 14-3-2010 11:49 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


de koelende werking van benzine is idd zo verwaarloosbaar dat er iedere winter weer een hoop mensen zijn met dichtvriezende carbs, en al die nieuwe am6 dingen met carb verwarming rijden..

ik heb in dit topic nog steeds geen berekening gezien die een klein beetje klopt, dus vind je uitspraak sowieso nogal uit de lucht komen.

benzine verdampen kost inderdaad veel meer energie dan alleen opwarmen
 
.luuk 14-3-2010 19:45 Print reply

Posts: 1483
waardoor komt het, dat ik vorige week bij een merkloze pomp
geel-achtige benzine had, en bij de Bp vandaan was ie veel ''witter''. beide Euro 95
nou intersseerd t mij niets wat voor een benzine erin zit, maar ik vroeg het me af
 
cnorretje 15-3-2010 21:41 Print reply

Posts: 851
Benzine kan neemt bij opwarming van 80 K (1,64 * 10^3 J/(liter*80) 131.200 Joule op. Ik weet niet precies hoeveel energie het kost om de benzine te verdampen (wie weet het wel?), maar bij water is het 5 maal zoveel als 100 graden opwarmen. Stel dat het bij benzine ook zo is heb je dus 6*131.200=787.200 Joule.

Dat betekend: (787.200 / 35.000.000) * 100% = 2,25% bij 100% omzetting in warmte. Dat zal uiteraard iets minder zijn, want je komt ook vooruit en er komt ook geluid uit, dus stel dat het 70% 'rendement' is.
dat is dan 2,25/0,7 = 3,21 %. Dat is het totale aandeel van benzine in de koeling.

Als 100 de goede sproeiermaat is en 90 te klein is, is dat dus een verschil van 10%.

10% van 3,21% is 0,321%. Conclusie: Dat is niet de belangrijkste oorzaak van een vastloper. Correct me if I'm wrong
 
ChielTZR 15-3-2010 21:49 Print reply

Posts: 6016
waar moet goede benzine volgens de 'smartguy's' aan voldoen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jr customs 15-3-2010 21:53 Print reply

Posts: 1057
er moeten geen stukjes in zitten en het moet branden anders lust ik het niet
 
ChielTZR 15-3-2010 21:54 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
er moeten geen stukjes in zitten en het moet branden anders lust ik het niet



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR

'smartguy's'



Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 15-3-2010 om 21:55 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 7155 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved