Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kwaliteit nederlandse benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60750 - kwaliteit nederlandse benzine
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

popiv 4-3-2010 20:48 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ga er maar vanuit dat je bij een 2t met poorten nog geen 30% rendement haalt uit je benzine.


je haalt een rendement van 30% wat betreft kinetische energie. warmte energie is wat anders
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Leen 4-3-2010 21:36 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


je haalt een rendement van 30% wat betreft kinetische energie. warmte energie is wat anders



leg uit?
 
popiv 4-3-2010 23:25 Print reply

Posts: 593
Rendement gaat over het verschil tussen de energie die je er in stopt en de energie die nuttig wordt gebruikt. Dat is bij een 2T idd maar ong. 30%.

Maar waar het nu over gaat is hoeveel energie benzine opneemt. Als benzine nou s t dubbele zou opnemen, dan zou de cilinder t dubbele afgeven. Kortom er komt bij dit verhaal geen energie bij en er verdwijnt ook geen energie. Dus rendement heeft hier geen invloed.

oja
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

dus stel dat het 70% rendement is.
dat is dan 0,375/0,7 = 0,54 %.


als het rendement maar 70% is (wat dus in feite niet klopt) kan er nooit een hoger percentage uitkomen dan bij een rendement van 100%

je deelt waar je zou moeten vermenigvuldigen

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 4-3-2010 om 23:26 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
cnorretje 5-3-2010 17:08 Print reply

Posts: 851
nee, hier bekijk ik het van de andere kant. Als ik 70% rendement zeg, bedoel ik dat 70% van de energie die in benzine zit omgezet wordt in warmte. Dus hoe minder warmte er wordt gevormt, des te groter is de invloed van benzine op de koeling.
Stel dat maar 1% van de benzine omgezet wordt in warmte, is het effect van koeling van door de benzine veel groter --> 0,375/0,01 = 37,5 %

Je moet hier dus toch delen

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 5-3-2010 om 17:09 uur.
 
popiv 7-3-2010 22:27 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

Bij de verbranding van 1 liter benzine komt ca 35 MJ energie vrij.
Warmtecapaciteit: 1,64 * 10^3 J/(liter*K)
Benzine kan neemt bij opwarming van 80 K (1,64 * 10^3 J/(liter*80) 131.200 Joule op.

Dat betekend: (131.200 / 35.000.000) * 100% = 0,375% bij 100%




nee, als het bij 100% omzetting in warmte .375% is dan wordt er bij 1% omzetting maar .375 * .01 = .00375% warmte opgenomen

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 7-3-2010 om 22:28 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Martijn_huis 7-3-2010 22:43 Print reply

Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


nee, als het bij 100% omzetting in warmte .375% is dan wordt er bij 1% omzetting maar .375 * .01 = .00375% warmte opgenomen

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 7-3-2010 om 22:28 uur.


Rendement, is [N(nuttig)/N(totaal)] * 100% = Rendement.

Warmte is de grootste vorm van energie verlies, Het moet omgezet worden in beweging. Bereken de energie nodig voor beweging(Arbeid(W = F * S)
En de energie die uit de benzine(/ alcohol) te halen valt. (daar heb ik nu echt geen zin in btw )

Warmte is juist niet nuttig. en hoe hoger het % warmte des te lager het rendement beweging.
 
Onder de 60 doe ik het niet voor, dan slaat ie af...iets met de bougies : Bert Visser
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-3-2010 22:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn_huis
[...]


Rendement, is [N(nuttig)/N(totaal)] * 100% = Rendement.

Warmte is de grootste vorm van energie verlies, Het moet omgezet worden in beweging. Bereken de energie nodig voor beweging(Arbeid(W = F * S)
En de energie die uit de benzine(/ alcohol) te halen valt. (daar heb ik nu echt geen zin in btw )

Warmte is juist niet nuttig. en hoe hoger het % warmte des te lager het rendement beweging.


was het niet de warmte die de lucht deed uitzetten en dus voor de kracht/beweging zorgt ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
TECstar 7-3-2010 23:43 Print reply

Posts: 4664
gaat dit eig over NEDERLANDSE kwaliteit van benzine
of die over het algemeen in 90% van de landen ofzo?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Rens 8-3-2010 0:59 Print reply

Posts: 6863
Heel veel van de energie uit benzine donder je gewoon weg. Gaat in warmte de uitlaat uit....

BMW heeft nog wel systeempjes ontwikkeld om die warmte te gebruiken (stoom motortje aandrijven of een soort zonnepanelen op warmte in de uitlaat zodat je geen dynamo meer nodig hebt)

De systeempjes worden waarschijnlijk nooit in een auto gebouwd want dan wordt er minder benzine verkocht
 
achter de maan is alles beter
ikkejw 8-3-2010 1:08 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Heel veel van de energie uit benzine donder je gewoon weg. Gaat in warmte de uitlaat uit....

BMW heeft nog wel systeempjes ontwikkeld om die warmte te gebruiken (stoom motortje aandrijven of een soort zonnepanelen op warmte in de uitlaat zodat je geen dynamo meer nodig hebt)

De systeempjes worden waarschijnlijk nooit in een auto gebouwd want dan wordt er minder benzine verkocht



stirling motortje icm dynamo is dat waarschijnlijk.

dat zit ook in die HRE cv ketels, produceert +- 1KW aan stroom. zijn gewoon los te koop meende ik, en zou je dus zo in een auto in kunnen bouwen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Rens 8-3-2010 1:26 Print reply

Posts: 6863
het was geen stirling motor, 1 was gewoon een stoom motor die alcohol op druk brengt en daarmee iets aandrijft.

En de andere een soort zonnecellen die warmte direct om zetten in electriciteit.

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 8-3-2010 om 1:27 uur.
 
achter de maan is alles beter
-Tom- 8-3-2010 8:44 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


je haalt een rendement van 30% wat betreft kinetische energie. warmte energie is wat anders

Praat geen poep, een hypermoderne diesel haalt hooguit 35% rendement. Laat staan een afgeragde 2-takt met techniek uit de jaren '70
 
FTS Member
cnorretje 8-3-2010 10:42 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]



nee, als het bij 100% omzetting in warmte .375% is dan wordt er bij 1% omzetting maar .375 * .01 = .00375% warmte opgenomen

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 7-3-2010 om 22:28 uur.


hier nog een keer mn vorige post, met nog wat toegevoegd.
Quote:

nee, hier bekijk ik het van de andere kant. Als ik 70% rendement zeg, bedoel ik dat 70% van de energie die in benzine zit omgezet wordt in warmte. Dus hoe minder warmte er wordt gevormt, des te groter is de invloed van benzine op de koeling (de warmte neemt af terwijl de koelcapaciteit van de benzine gelijk blijft--> dat betekend dat het aandeel van benzine in de koeling toeneemt).
Stel dat maar 1% van de benzine omgezet wordt in warmte, is het effect van koeling van door de benzine veel groter --> 0,375/0,01 = 37,5 %

Je moet hier dus toch delen





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


was het niet de warmte die de lucht deed uitzetten en dus voor de kracht/beweging zorgt ?


'In verbrandingsmotoren komt door verbranding van een brandstof energie vrij in de vorm van hoge druk en temperatuur. De drukverhoging wordt veroorzaakt door temperatuurstijging en een toename van de hoeveelheid moleculen na de verbranding. De hoge druk en temperatuur veroorzaken een uitzetting van het gas die mogelijk wordt gemaakt door een bewegend onderdeel of een opening.'

aldus wikipedia.





Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 8-3-2010 om 10:48 uur.
 
ChielTZR 8-3-2010 11:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

nee, hier bekijk ik het van de andere kant. Als ik 70% rendement zeg, bedoel ik dat 70% van de energie die in benzine zit omgezet wordt in warmte. Dus hoe minder warmte er wordt gevormt, des te groter is de invloed van benzine op de koeling (de warmte neemt af terwijl de koelcapaciteit van de benzine gelijk blijft--> dat betekend dat het aandeel van benzine in de koeling toeneemt).
Stel dat maar 1% van de benzine omgezet wordt in warmte, is het effect van koeling van door de benzine veel groter --> 0,375/0,01 = 37,5 %

Je moet hier dus toch delen



Hoe meer warmte er wordt gevormt, des te groter is de invloed van benzine op de koeling. Als de temperatuur hoger wordt is het verschil van temperatuur tussen de benzine en de motor groter, waardoor er meer warmteoverdracht plaatsvind.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
popiv 11-3-2010 15:32 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Praat geen poep, een hypermoderne diesel haalt hooguit 35% rendement. Laat staan een afgeragde 2-takt met techniek uit de jaren '70


als je goed kijkt zie ik dat ik het percentage overneem van iemand anderes en mijn post totaal niet over rendement van de 2-takt gaat.

En wat betreft de koelcapacieteit van benzine, je hebt er niks aan als je de benzine daarna meteen weer ontsteekt (neemt eerst energie in vorm van warmte op en geeft t daarna meteen weer af in de vorm van warmte-energie en kinetische energie), je hebt alleen wat aan de koelcapaciteit van benzine als je het in je koelsysteem flikkert. Maar niemand doet dat omdat koelvloeistof veel beter koelt dan benzine

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 11-3-2010 om 15:35 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps

Dit topic is 7156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved