Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kwaliteit nederlandse benzine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60750 - kwaliteit nederlandse benzine
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 7157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

popiv 1-3-2010 22:11 Print topicpost

Posts: 593
beste froummers,

er is mij vanavond vertelt (door iemand die redelijk veel van motorsport afweet) dat de nederlandse benzine wordt gemixt met methanol/alcohol om de brandstof minder belastend te maken. Hij zei ook dat dit eerder ou zorgen voor vastnaaiers, dan wel problemen met het motorblok als er hard (vol gas) wordt gereden.

Weet iemand hier meer van want het klonk mij nogal vreemd in de oren.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps

Tobias Verhoef 1-3-2010 22:16 Print reply

Posts: 1832
Dit verhaal ken ik alleen van vastnaaien wist ik nog niet.
Wat ik ervan heb gehoord is dat als je de brommer/motor lang weg zet dat er een drap achter blijft en dat betekend dus dat je steeds de carb moet schoonmaken.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
st.nyksterdriver 1-3-2010 22:18 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
beste froummers,

er is mij vanavond vertelt (door iemand die redelijk veel van motorsport afweet) dat de nederlandse benzine wordt gemixt met methanol/alcohol om de brandstof minder belastend te maken. Hij zei ook dat dit eerder ou zorgen voor vastnaaiers, dan wel problemen met het motorblok als er hard (vol gas) wordt gereden.

Weet iemand hier meer van want het klonk mij nogal vreemd in de oren.

wat wordt er bedoeld met belastend. belasting kwa geld of belasting op het motorblok oid
 
popiv 1-3-2010 22:46 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

wat wordt er bedoeld met belastend. belasting kwa geld of belasting op het motorblok oid


qua milieu
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Blukaap2 1-3-2010 22:47 Print reply

Posts: 9953
Werkt toch prima als die stink 2-takten dr door vastlopen ?
Iets grotere sproeier dr in en je bent dr, je hebt alleen kans dat dr een keer een benzineslang of pakking tussenuit 'smelt'
 
Stoere brommers
popiv 1-3-2010 23:08 Print reply

Posts: 593
ja maar die iets grotere sproeier helpt dan toch helemaal niks als je lange tijd volgas rijdt?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Royal Club 1-3-2010 23:11 Print reply

Posts: 60390
waarom niet dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
tsxhunter 1-3-2010 23:13 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom niet dan.


gefeliciteerd met je 53000e post
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
popiv 1-3-2010 23:15 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom niet dan.


omdat benzine aangelengd met alcohol/methanol anders verbrandt dan pure benzine?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Royal Club 1-3-2010 23:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


omdat benzine aangelengd met alcohol/methanol anders verbrandt dan pure benzine?


ja. en als je hem gewoon te rijk zet?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tomez 1-3-2010 23:25 Print reply

Posts: 265
Maar wat wil je dan doen? Elke keer naar het buitenland rijden om te tanken? De brommers hier rijden er dacht ik prima op, 't zal misschien inderdaad voor de motorsport wel belangrijk zijn, maar voor normaal gebruik lijkt me dat het weinig schade zal doen
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Saknet 1-3-2010 23:30 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
beste froummers,

er is mij vanavond vertelt (door iemand die redelijk veel van motorsport afweet) dat de nederlandse benzine wordt gemixt met methanol/alcohol om de brandstof minder belastend te maken. Hij zei ook dat dit eerder ou zorgen voor vastnaaiers, dan wel problemen met het motorblok als er hard (vol gas) wordt gereden.

Weet iemand hier meer van want het klonk mij nogal vreemd in de oren.

heeft die gast een laboratorium? zonee broodje aap.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
hggf 1-3-2010 23:47 Print reply

Posts: 1404
Je hebt tegenwoordig ook E85, dit is dus 85% ethanol en 15% benzine.

Met deze brandstof wordt vaak een hoger vermogen gehaald dan met gewone benzine, dus ik zie het probleem niet.

De rede dat er mee meer vermogen kan worden gehaald is omdat het klopvaster is en je dus met een hogere compressie verhouding kan rijden.

Het enige probleem van ethanol in de benzine is dat het aluminium en rubber aan tast, maar in gewone benzine zijn hiervoor de concentraties te klein (lijkt mij).

En ethanol heeft net als benzine een koelende werking, dit verkleind de kans op vastlopers weer.

O, en minder belastend voor het milieu, omdat ethanol uit planten wordt gehaald en daarom:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wikipedia
Door het gebruik van planten is de brandstof meer CO2-neutraal.



Dit bericht is gewijzigd door hggf op 1-3-2010 om 23:49 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
tsxhunter 1-3-2010 23:49 Print reply

Posts: 9332
yup, word van tarwe gemaakt rest product heet protiwanza en word krachtvoer voor de koeien

(sorry voor offtopic maar vond het ff leuk te vertellen)
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Saknet 2-3-2010 6:38 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
Je hebt tegenwoordig ook E85, dit is dus 85% ethanol en 15% benzine.

Met deze brandstof wordt vaak een hoger vermogen gehaald dan met gewone benzine, dus ik zie het probleem niet.

De rede dat er mee meer vermogen kan worden gehaald is omdat het klopvaster is en je dus met een hogere compressie verhouding kan rijden.

Het enige probleem van ethanol in de benzine is dat het aluminium en rubber aan tast, maar in gewone benzine zijn hiervoor de concentraties te klein (lijkt mij).

En ethanol heeft net als benzine een koelende werking, dit verkleind de kans op vastlopers weer.

O, en minder belastend voor het milieu, omdat ethanol uit planten wordt gehaald en daarom:
[...]


Dit bericht is gewijzigd door hggf op 1-3-2010 om 23:49 uur.


ja en tegenwoordig als je een derbi senda hebt na een half jaar is je rubberen spruitstuk niets van over natuurlijk, en je hoeft je aluminium zuiger ook niet te vervangen, want je hoeft enkel nog een nieuwe te plaatsen. maw lekker belangrijk (dusniet) qua invloed op motorische betrouwbaarheid bij straatsetups. dus conclusie: broodje aap verhaal. net of ze vroeger nooit vastlopers hadden -_- tegenwoordig hebben ze juist veel degelijkere 2 taktjes. laat je geen onzin aanpraten de tijd gaat niet achteruit maar vooruit je ouders zullen ook wel dagelijks zeggen van ja vroeger was alles beter nou laat ze lekker in het verleden leven dan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-3-2010 om 6:40 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-3-2010 10:40 Print reply

Posts: 17929
Er is laatst inderdaad onderzoekn gedaan naar de kwaliteit van benzine nu tegenover 30 jaar geleden. en die is nu inderdaad een stuk slechter.

benzine met octaan 98 van u staat gelijk aan benzine met octaan 95 vroeger. en dat is de hele reden dat elk merk een benzine met hoog octaan heeft, om dit te compenseren.

V-power van Shell
Excellium van Total
Ultimate van BP

een van die 3 moet je tanken als je een beetje wil voldoen aan de benzine eisen van vroeger



 

Dit topic is 7157 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved