Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi loopt vreemd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60749 - Derbi loopt vreemd
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coupequattro 1-3-2010 20:22 Print topicpost

Posts: 958
Na werk ben ik naar huis gereden, nogal aardig doorgetrapt. Ik was bijna thuis, hield hij ineens in. Ding maakte vreemde geluiden uit de uitlaat, soort ontstekingsfouten zegmaar, dus ik thuis bougie vervangen, hier is het iets beter van geworden maar nog niet over.
Het is gewoon vreemd als je rijdt, hij trekt voor geen meter, het ene moment kun je vol gas geven en loopt het op gehoor goed, andere moment krijgt hij geen benzine(zo klinkt het) dus doe je gas terug en pakt hij hem weer, andere moment stottert hij.
Ik dus carburateur al schoongemaakt, geen verschil.
Bougie is kletsnat na een stuk rijden.
Compressie is goed, hetzelfde als voorheen.

Setup:

Airsal 80 untuned
21mm dellorto
MK Thrower uitlaat
Volledig ontgrensd
Rest ori(membraan ed)

Wat kan dit zijn?
 

Jasper Strahiem 1-3-2010 20:23 Print reply

Posts: 1950
Andere bougiedop(helemaal waterdicht). Of trekt valse lucht
 
Make the most of now
coupequattro 1-3-2010 20:28 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Andere bougiedop(helemaal waterdicht). Of trekt valse lucht


Deotest gedaan, was geen valse lucht net. Bougiedop is al helemaal waterdicht.


 
Robin 1993 1-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 1234
Bobine of cdi dood?
 
!!2 takt!!
coupequattro 1-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Bobine of cdi dood?


Geen idee, en hoe ga ik dat weten/meten?
 
Robin 1993 1-3-2010 20:36 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Geen idee, en hoe ga ik dat weten/meten?



Bobine kan je doormeten volgens mij, Ik had dit probleem ook alleen was bij mij het probleem dat het stekkertje van de draden die op me bobine gingen kapot waren en dus telkens los gingen en daardoor maakte die niet goed contact en ging met brommer inhouden/ploffen uit uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 1-3-2010 om 20:37 uur.
 
!!2 takt!!
Joost. 1-3-2010 21:44 Print reply

Posts: 339
duidelijk geen ontstekingsprobleem.

carb ff schoonmaken, misschien blijft je vlotterbak hangen?

edit: zie dat je je carb al heb schoongemaakt.
je zegt ook dat je bougie nat is na rijden. staat dus te rijk, verklaard ook dat stotteren. ff je vlotterbak kijken

Dit bericht is gewijzigd door Joost. op 1-3-2010 om 21:45 uur.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Tim-gpr99 1-3-2010 22:30 Print reply

Posts: 841
sproeier niet losgetrild? kijk ook even je bobine na, en haal je vliegwiel er even af, ik had iets gelijkwaardigs als dit, toen waren de draadjes van mn ontsteking iets verschoven en sleten langs mn vliegwiel, vervolg was kortsluiting en een soort van launch control-achtig geluid rond de 5000-6000 toeren, maar reed voor de rest gewoon normaal...
 
GPR50 '99 streetfightert
coupequattro 3-3-2010 21:56 Print reply

Posts: 958
Het is ECHT geen ontstekingsprobleem. Ontsteking toch maar schoongemaakt toen ik toch bezig was dus dat is allemaal weer netjes.
Net nieuw luchtfilterelement gehaald en zonder olie erin gezet, loopt nog steeds k*t. Onbelast hoor je er weinig van, zodra je gaat rijden gaat hij tegenwoordig bwoapen bij vol gas(in 3e versnelling, 1&2 stottert hij ) Carb al schoongemaakt, vlotter getest en alles(carb is 200km oud) is goed. Vacuumkraan blijft wel constant doorlopen, maar doorstroming is zeer constant en sterk. Dus ook dat is het probleem niet. Gecontroleerd op valse lucht en dat was het ook niet.
 
coupequattro 6-3-2010 17:40 Print reply

Posts: 958
Net weer bezig geweest, 21mm carb vervangen door een 17,5 waar hij in het begin mee gelopen heeft, dezelfde afstelling en toen liep hij te rijk. Nu loopt hij onder in toeren redelijk(houdt wel in) en op het moment dat hij de powerband in hoort te gaan gaat hij erger inhouden. Powerband is 3x niks nu.
Membraan is goed(iig geen licht tussen de klepjes door). Alweer op valse lucht gecontroleerd, hij gaat echt niks anders lopen.
Wat moet ik nu doen? ik heb werkelijk geen idee meer...
 

Dit topic is 1406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved