Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Een aantal vreemde problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #60735 - Een aantal vreemde problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 28-2-2010 23:11 Print topicpost

Posts: 338
Hallo mensen,

Ik heb even een paar vragen, mijn brommer doet namelijk nogal raar, en gezien mijn verleden met problemen en reparaties aan dit ding, begin ik het nu al spuugzat te worden

Stotteren:
Vanaf nog niet zo lang stottert mijn brommer ineens heel erg boven in de toeren (meestal zo rond 8-9K) En echt merkbaar wordt het eigenlijk pas rond de 3e versnelling, dan houdt ie flink in en begint geweldig te stotteren, het houdt dan aan, maar met veel moeite klimt hij er over heen en dan klimt hij heel langzaam hoger naar de 10-11K,
Dit gebeurt in elke versnelling vanaf de 3e

KVS spuiten:
Dit ook nog niet zo heel lang, is erg vreemd. Het maakt niet uit hoe vol ik mijn tankje gooi, maar elke keer als ik rij dan spuit het onder mijn dop vandaan, totdat het hele tankje compleet leeg is. en daarbij wordt de cilinder best snel warm, ook na een nacht koud te zijn geweest hoef ik maar 500m te rijden of hij is al weer behoorlijk warm.

lang roken:
de brommer blijft abnormaal lang doorroken en best hard ook. ook al is ie toch (met huidige omstandigheden ^^^ snel warm)
Zelf zat ik te denken aan de koppakking, maar die is net nieuw, samen met een nieuwe voetpakking en zuiger

Hebben jullie misschien enig Idee hoe ik een van deze, of het liefst allemaal van deze problemen moet aanpakken/oplossen? En is het gevaarlijk om hiermee rond te gaan rijden?
dat leek mij wel zo vanwege de warmte ontwikkeling, maar hij wordt niet extreem heet ofzo, hij is alleen snel warm, maar hij wordt ook weer niet te heet.

MVG

Rik Maskoet
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

De Schout 28-2-2010 23:16 Print reply
Posts: 5327
hele rijtje samen klinkt toch als koelwater lekkage je motorblok in.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tsxhunter 28-2-2010 23:19 Print reply

Posts: 9332
cilinder kop krom? (de moeren wel kruislings aangedraaid)
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Bonomel 28-2-2010 23:20 Print reply

Posts: 1363
Zou je koppakking dus toch maar even checken.
Grote kans dat die gewoon lekt.
Als dat zo is los je al je problemen in 1 keer op met het vervangen van je koppakking.
 
BMW
FreakyRik 28-2-2010 23:54 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
cilinder kop krom? (de moeren wel kruislings aangedraaid)


Nee de kop is niet krom, de kop is gelijk gevlakt toen de nieuwe zuiger erin kwam, en ook zijn de kopmoeren kruislings aangedraaid.
Daarom vind ik dit ook uiterst vreemd

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
Zou je koppakking dus toch maar even checken.
Grote kans dat die gewoon lekt.
Als dat zo is los je al je problemen in 1 keer op met het vervangen van je koppakking.


Hmm toch maar even doen dan, kosten toch geen reet
Maar zou dat constant spuiten van KVS daar ook door opgelost worden dan?
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Bonomel 28-2-2010 23:57 Print reply

Posts: 1363
Ja dat los je daarmee ook op mocht het je koppakking zijn die lek is.
 
BMW
FreakyRik 1-3-2010 0:25 Print reply

Posts: 338
Ok nog even een laatste vraag:
Stel dat het mijn koppakking inderdaad is, zou het dan een probleem zijn om er morgen nog 80km mee te rijden (heen en terug naar school) en dan smiddags een nieuwe koppakking op te halen en erop te zetten?
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
De Schout 1-3-2010 0:28 Print reply
Posts: 5327
dat is wel vragen om problemen als je er geen kvs in kunt houden...

niet gezegt dat het niet kan, maar goed/ praktisch is anders.
 
tune tweak fiddle bang bummer
FreakyRik 1-3-2010 0:30 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
dat is wel vragen om problemen als je er geen kvs in kunt houden...

niet gezegt dat het niet kan, maar goed/ praktisch is anders.

Tja dat is inderdaad waar ja, maar aan de andere kant is het ook weer niet zo dat hij in een half uur leeg is, duurt wel eventjes.

Bedankt alledrie voor jullie reactie, ik zal morgen mijn koppakking eens vervangen, en kijken wat ie doet.

Groeten!
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
sendaSM-almkerk 1-3-2010 0:43 Print reply
Posts: 207
termostaat nog goed? bij mij was dat ook een keer dat er kvs uit de dop kwam en heel erg inhouden en toen had ik de termostaat er uitgehaald en toen was het over
 
fonsvandaele 1-3-2010 15:13 Print reply
Posts: 3
als die na die vervanging van koppakking nog niet goed is dan moet je je kop een vlakken is het dan nog niet goed.
cilinder vlakken.
 
Micha.L 1-3-2010 16:39 Print reply

Posts: 535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsvandaele
als die na die vervanging van koppakking nog niet goed is dan moet je je kop een vlakken is het dan nog niet goed.
cilinder vlakken.


lees eventjes wat er boven je gepost is.
TS heeft zijn kop laten vlakken toen er een nieuwe zuiger inkwam.
 

Dit topic is 959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved