Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstellen honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60730 - Afstellen honda MB
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBC 28-2-2010 14:22 Print topicpost
Posts: 21
Hallo

Op het moment ben ik druk bezig met mijn honda mb.
Na alles goed monteren en na kijken, aan toe gekomen om haar te starten.

De eerste keer verzoop ze elke keer bij het gas geven. stationair laten lopen wou amper.
Originele sproeier er uit gehaald, hier staat niet op wat voor een het is dus heb een 72 er in gedaan. Na nog eens testen ging ze direct bij het starten in de hoge toeren. Afstellen wou niet. heb er hier na een 82 er in gedaan en ook bij deze was er weinig verschil, ze wou wel lopen en kon ook rijden maar alleen in de hoge toeren. Nu een 94 in gedaan en ze loopt en blijft aan maar hier inde hoge toeren. Kan niks afstellen want gas naald is helemaal uit gedraaid (naar buiten) en de lucht afstelling helemaal dicht zelfs! Met chocke rijden wou wel maar kreeg toch teveel benzine en schoot nog steeds hoog in de toeren. zonder chocke begint ze te stotteren en nog steeds in de hoge toeren.

Nu ben ik radeloos en weet niet waar het nou aan kan liggen, zou ze te veel lucht krijgen of moet er een nog grotere sproeier in?

Setup:
70cc
20mm cab Honda Replica
Mallosi powerfilter E5
Snelgas

Wie kan mij helpen!?


Dit bericht is gewijzigd door MBC op 1-3-2010 om 18:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MBC op 3-3-2010 om 20:55 uur.
 

Saknet 28-2-2010 14:25 Print reply

Posts: 10355
20mm mikuni? kijk eerst maar eens of je over keihin maten of mikuni maten praat. keihin 90/110 komt overeen met mikuni 150 grofweg ongeveer.

zowiezo als ie zonder choke slechter rijd, moet je groter.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-2-2010 om 14:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
shirioko 28-2-2010 14:26 Print reply

Posts: 2273
ik weet niet wat voor merk carb je hebt maar op mijn nsr had ik 70cc, een 20mm mikuni en een powerfilter, en daar zat sproeier 170 in dus misschien moet je nog hoger
 
Niek de Wildt 28-2-2010 14:29 Print reply
Posts: 7168
Saknet 28-2-2010 14:32 Print reply

Posts: 10355
owja en dan ngo iets, wat jij je gasnaald indraaien noemt, klopt niet helemaal. dat schroefje stel je je bromemr enkel stationair mee af. als je je gasnaald in handen hebt dan zie je dat er een clipje op zit, en dat is het enige wat je kan afstellen aan een gasnaald (naast dat je uit pure wanhoop altijd nog de punt korter en dunner kan maken op eigen risico )

ik raad je overigens aan om een 0,3cm kortere gasnaald te nemen dan standaard in een 20 mikuni zit, om schraal lopen bij volgas te voorkomen. dit is met name belangrijk wanneer je een setup hebt (70cc + snellere pijp dan de luhao, waar vaak zulke grote sproeiers ingaan dat je het verschil niet meer merkt (komt door gasnaald) terwijl hij nog steeds te arm lijkt te staan)

ow ja niek was eerder. ik had dat iig opgelost met een keihin gasnaald van een 12 of 18mm, van zon carburateur die origineel op nsr/mb/mt(x) 5/8 zit

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 28-2-2010 om 14:39 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MBC 28-2-2010 15:04 Print reply
Posts: 21
De caburateur is een 20mm keihin.
Ik zal nu een grotere sproeier er in doen, heb nog een 105 liggen.
Verder, de sproeiers zijn dus keihin. De van mikuni hebben een grotere schroefdraad spoed.

De gasnaald, het clipje zit in het midden van de naalt. zal ik hem op de hoogste stand zetten?
Hoe heet het schroefje ook al weer?
 
Saknet 28-2-2010 15:10 Print reply

Posts: 10355
er zijn ook wel keihin sproeiers met zelfde draad als mikuni.

op de hoogste stand zet je hem schraler. beter laat je hem in het midden en ga je dan opzoek naar de juiste sproeier. Nadien kan je altijd nog kijken of hij bvb stottert op middentoeren (clipje hoger) of inhoud (clipje lager) Zorg ook dat je stationair sproeier (zit naast je hoofdsproeier) goed doorlaat (lees schoon is), anders loopt ie nooit stationair..

en dat schroefje noemt men gewoon het stationairafstelschroefje
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MBC 28-2-2010 16:09 Print reply
Posts: 21
oke, zit nu een 105 sproeier. loopt redelijk stationair op choke maar maar zonder choke nog steeds te hoog en kan het niet veranderen.
Het rijden gaat, maar nog stotterend.
Weer hogere sproeier maar?
 
MRtuintje1 28-2-2010 16:53 Print reply
Posts: 12
jup probeer 115 eens
 
MBC 28-2-2010 18:22 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MRtuintje1
jup probeer 115 eens


toevallig dat je het zegt
Heb er net (2 uur terug) 115 in gedaan. maar het lijkt als of ze er hier in smoort ofzow. choke aan loopt maar ook weer met hoge toeren en is niet af te stellen. stationair-schroef helemaal uit en de lucht schroef ook zo wat dicht. Rijden in de choke wil niet want dan smoort ze ook.
Het bekende 'bwahhp' geluid.
De uitlaat pijp (bocht) word ook erg warm en rookt.
Dit is een nieuwe, hoort dat op het begin te roken?

zou de powerfilter toch te veel lucht door laten?
 
shirioko 28-2-2010 18:53 Print reply

Posts: 2273
al gecontroleerd op valse lucht?
 
meneerbart 28-2-2010 19:12 Print reply

Posts: 164
doe er eens sproeier 150 in
 
mag k een euro?
MBC 28-2-2010 20:24 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
al gecontroleerd op valse lucht?

Ja geen valse lucht meer te bekennen, zou het mischien ook aan de gasnaald kunnen liggen? (of te veel lucht) Ben ten einde raad
 
shirioko 28-2-2010 20:33 Print reply

Posts: 2273
powerfilter afplakken met ducktape tot ie normaal loopt
 
MBC 28-2-2010 20:56 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
powerfilter afplakken met ducktape tot ie normaal loopt

die is al tot over de helft afgetaped
Dat vond ik al redelijk ver maar jij zegt dat het dus aan teveel lucht kan liggen?


Dit bericht is gewijzigd door MBC op 28-2-2010 om 21:00 uur.
 
PRO TUNING 28-2-2010 22:12 Print reply

Posts: 4000
Te veel lucht kan niet, wel te weinig benzine.
 

Dit topic is 7129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved