Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch Maxi Start - Stationair probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60724 - Puch Maxi Start - Stationair proble...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 27-2-2010 19:25 Print topicpost

Posts: 726
Hoi Allemaal!

ik heb nu sinds 2 jaar een puch maxi, na de aankoop van een Yamaha Tzr weinig aandacht aan besteed.

nu ben ik er toch weer door geboeid en wil ik hem weer aan het lopen krijgen.

na de montage van 70cc 12mm bing en proma gp uitlaat en het afstellen van de ontsteking (voorontsteking, contactpunten e.d.) heb ik hem proberen aan te krijgen. (aanloopblokje) de ontsteking is naar mijn mening niets mis mee.

het probleem is nu dat hij wel aangaat (heel moeilijk) maar veel moeite heeft om op zelfde toerental te blijven of te stijgen. en hij nauwelijks vooruit komt. als ik dan eenmaal onder een bepaald aantal toeren kom valt hij uit.

Afstellen van de carburateur heeft ook weinig effect.
oja trouwens, ik heb ook soms dat er benzine uit mijn carb lekt.

kan iemand me helpen?

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 27-2-2010 om 20:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 27-2-2010 om 20:17 uur.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Wauter 28-2-2010 13:46 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Hoi Allemaal!

ik heb nu sinds 2 jaar een puch maxi, na de aankoop van een Yamaha Tzr weinig aandacht aan besteed.

nu ben ik er toch weer door geboeid en wil ik hem weer aan het lopen krijgen.

na de montage van 70cc 12mm bing en proma gp uitlaat en het afstellen van de ontsteking (voorontsteking, contactpunten e.d.) heb ik hem proberen aan te krijgen. (aanloopblokje) de ontsteking is naar mijn mening niets mis mee.

het probleem is nu dat hij wel aangaat (heel moeilijk) maar veel moeite heeft om op zelfde toerental te blijven of te stijgen. en hij nauwelijks vooruit komt. als ik dan eenmaal onder een bepaald aantal toeren kom valt hij uit.

Afstellen van de carburateur heeft ook weinig effect.
oja trouwens, ik heb ook soms dat er benzine uit mijn carb lekt.

kan iemand me helpen?

Mvg Meathausen

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 27-2-2010 om 20:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Meathausen op 27-2-2010 om 20:17 uur.


het lijkt er op dat je weinig compressie hebt aangezien hij moeite heeft op toeren te blijven. Ik neem aan dat je ook een nieuwe zuiger heb gemonteerd? Als dat niet het geval is kan het zijn dat je zuigerveren versleten zijn of dat je kop niet goed vast zit. Ik zou dat nog even controleren

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 28-2-2010 om 13:47 uur.
 
Meathausen 1-3-2010 16:58 Print reply

Posts: 726
Compressie heb ik wel redelijk, moet vaak nog op het zadel springen omdat anders het achterwiel niet rondgaat, alleen op asfalt met redelijk grip wil hij gewoon rondgaan

maar weet niet of dit alsnog te weinig is?
kan het ook niet zijn dat een 70cc airsall met 12mm bing niet goed past?

zuiger is redelijk nieuw nog, en er zitten in ieder geval geen beschadigingen op.

vind het maar raar, ben nog steeds op zoek naar een oplossing
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
puchmaxisuper 1-3-2010 17:55 Print reply

Posts: 172
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Compressie heb ik wel redelijk, moet vaak nog op het zadel springen omdat anders het achterwiel niet rondgaat, alleen op asfalt met redelijk grip wil hij gewoon rondgaan

maar weet niet of dit alsnog te weinig is?
kan het ook niet zijn dat een 70cc airsall met 12mm bing niet goed past?

zuiger is redelijk nieuw nog, en er zitten in ieder geval geen beschadigingen op.

vind het maar raar, ben nog steeds op zoek naar een oplossing


heb je wel een sproeier die groot genoeg is? ik had ook een 70cc met 12mm die deed het voor geen meter:P.. ik heb er toen grotere carburateur op gezet en die afgesteld. bij mij werkte het wel. trouwens ook hd kop gedaait, maar zonder werkt het ook wel. ik denk dat je sproeier gewoon veel te klein is, want laatst had ik een andere 70cc wél met 12mm goed aan de praat.. dat werkte best aardig..

 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
Meathausen 2-3-2010 22:37 Print reply

Posts: 726
zit een sproeier 70 nu in.
lijkt me toch niet te klein??

heb ook nog wel een 50cc liggen, maar dan moet ik ff een pistonpennetje zoeken, hier in de buurt verkopen ze alleen maar met hele zuiger erbij
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Wauter 3-3-2010 19:17 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Compressie heb ik wel redelijk, moet vaak nog op het zadel springen omdat anders het achterwiel niet rondgaat, alleen op asfalt met redelijk grip wil hij gewoon rondgaan

maar weet niet of dit alsnog te weinig is?
kan het ook niet zijn dat een 70cc airsall met 12mm bing niet goed past?

zuiger is redelijk nieuw nog, en er zitten in ieder geval geen beschadigingen op.

vind het maar raar, ben nog steeds op zoek naar een oplossing


alsnog kan het geen kwaad om het te controleren. 12mm is wel wat klein, 15mm rijdt wel veel beter maar dat kan het niet alleen zijn naar mijn idee
 
Meathausen 5-3-2010 15:32 Print reply

Posts: 726
ik zal binnenkort (morgen of zondag) wel even een 50cc kop proberen. moet straks namelijk werken.
en anders moet ik nog even een pistonpennetje zien te vinden voor 50cc aangezien ik die alleen nog mis, vandaar dat er nu 70cc opzit.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 1213 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved