Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX 70cc afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60722 - TSX 70cc afstelling
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 27-2-2010 16:32 Print topicpost

Posts: 413
Goedemiddag luitjes,

aangezien mijn 50cc charmo gruwelijk is vastgelopen wil ik voor mijn TSX kijken naar een 70cc cilinder.
Ik heb nu een 14mm mikuni (ja echt 14mm ) zou dat goed rijden op een 70cc? Of zou ik beter naar een 20mm mikuni oid zoeken?

Als ik de 14mm houd; wat voor cilinder past daar het beste bij? Airsal, DMP, Parmakit? De malossi wordt me te duur :P

Enig idee wat voor maat sproeier er dan in m'n carb zou gaan moeten (ori filter met wat extra gaten )
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Floris-tsx 27-2-2010 17:29 Print reply

Posts: 3225
14 zou kunnen, maar een 16 zou ook niet onterecht zijn.
ik denk met een 16mm dat je dan gewoon een set kleinere en grotere sproeiers moet kopen en gaan afstellen (drie groter, drie kleiner)

 
Iedereen kan professioneel worden
steef ts70xk 27-2-2010 17:32 Print reply

Posts: 3244
een airsal rijd leuk en is vrij geodkoop, een 14mm rijd prima je zal rond sproeier 100 moeten zitte gok k dan zo. mja een 16mm of 20mm haal je er wel meer uit en rijd nog leuker.
 
Maeddy 27-2-2010 17:34 Print reply

Posts: 1059
Ik denk dat een 14 milimeter carb wat magertjes is. Een maat van me rijdt die parmakit met een 24 milimeter carburateur. Ik denk dat 20 milimeter een passende maat is.

De parmakit is overigens een leuke cilinder, iets langzamer dan een bewerkte imitatie cilinder, maar wel aardig betrouwbaar.

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
steef ts70xk 27-2-2010 17:36 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Ik denk dat een 14 milimeter carb wat magertjes is. Een maat van me rijdt die parmakit met een 24 milimeter carburateur. Ik denk dat 20 milimeter een passende maat is.

De parmakit is overigens een leuke cilinder, iets langzamer dan een bewerkte imitatie cilinder, maar wel aardig betrouwbaar.


14mm ken prima.. heb zelf met een 12mm gereden op 70cc tsx deed gewoon goed.
 
Maeddy 27-2-2010 17:38 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

14mm ken prima.. heb zelf met een 12mm gereden op 70cc tsx deed gewoon goed.


12 milimeter is niet optimaal.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paultje Pils 27-2-2010 17:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


12 milimeter is niet optimaal.


Wat noem jij optimaal? Je kunt bij wijze van spreken ook een 100cc cilinder met 10mm carburateur nemen. Het zal niet snel gaan, maar loopt prima
 
If you can't dodge it, ram it.
kevin_91 27-2-2010 17:41 Print reply

Posts: 413
ik weet dat een 16mm of 20mm mooier zal lopen, maar zo'n 70cc zal toch al leuker lopen met een 14mm dan mn 50 charmo?

hoef niet harder te gaan dan dat ik nu doe eigenlijk.
Ik wil gewoon weer rijden. En vanwege het aanbod aan cilinders (slechte 50snel cilinders of betere 70cc cilinders) kom ik op een 70cc uit
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Paultje Pils 27-2-2010 17:45 Print reply

Posts: 2110
anders pleur je die 70 erop, met die 14, en kijk je hoe het rijdt. Als het te hard gaat, rommel je toch wat met de vertanding?
 
If you can't dodge it, ram it.
kevin_91 27-2-2010 17:48 Print reply

Posts: 413
ja dat is waar ook

ik ga maar voor de Airsal denk ik. Goede ervaringen mee op de Puch Maxi gehad.

Sproeier 90 t/m 130 meebestellen, moet goed zijn toch?


Verder nog iets veranderen aan de tsx? Bougie? Ontsteking?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
steef ts70xk 27-2-2010 17:49 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
ik weet dat een 16mm of 20mm mooier zal lopen, maar zo'n 70cc zal toch al leuker lopen met een 14mm dan mn 50 charmo?

hoef niet harder te gaan dan dat ik nu doe eigenlijk.
Ik wil gewoon weer rijden. En vanwege het aanbod aan cilinders (slechte 50snel cilinders of betere 70cc cilinders) kom ik op een 70cc uit

haal maar gewoon de 70cc:P en pleur die 14mm erop verzeker je dat hij goed loopt! na goed afstelle dn..
 
Paultje Pils 27-2-2010 17:50 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

haal maar gewoon de 70cc:P en pleur die 14mm erop verzeker je dat hij goed loopt! na goed afstelle dn..


Koppel is het eerste wat ik merkte van 50snel naar 70snel. Heerlijk
 
If you can't dodge it, ram it.
steef ts70xk 27-2-2010 17:52 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Koppel is het eerste wat ik merkte van 50snel naar 70snel. Heerlijk

dat verschil merk je zkr ja.. ook merk je dat mer carb kuize.
@ kevin die airsal heb k zelf ook goede ervarinen mee veel koppel en vrij slijtvast.. rond sproeir 100 110 zit je wel goed

 
kevin_91 27-2-2010 17:54 Print reply

Posts: 413
oke

hoe zit het dan met de ontsteking? Bougie zal wel een hittegraadje hoger in mogen?

Heb er nu een B8ES in zitten volgens mij, heb nog een B9ES liggen
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
steef ts70xk 27-2-2010 17:56 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
oke

hoe zit het dan met de ontsteking? Bougie zal wel een hittegraadje hoger in mogen?

Heb er nu een B8ES in zitten volgens mij, heb nog een B9ES liggen

b9es liep de mijne ook goed op. onsteking op zun vroegst zette liep bij mij het mooist
 
kevin_91 27-2-2010 18:09 Print reply

Posts: 413
oke dan

op z'n vroegst is grondplaat helemaal naar rechts toch?


gaan we zo de airsal maar eens bestellen
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Dit topic is 4948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved